«Kia Sportage» - auto dažādiem apstākļiem

CopyTelegram Draugiem X Whatsapp
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: auto24.lv

Trešās paaudzes apvidus automobilis «Kia Sportage» savu debiju piedzīvoja pagājušā gada Ženēvas auto izstādē un pārsteidza ar savu izteiksmīgo dizainu un izstieptajiem parametriem visos virzienos.

Salīdzinot ar iepriekšējās paaudzes modeli, jaunais «Kia» ir par 90mm garāks, 15mm platāks un 60mm augstāks.

Jaunie «Kia Sportage» tiek piedāvāti ar diviem gana jaudīgiem benzīna dzinējiem un diviem ekonomiskiem dīzeļdzinējiem. Jaudas augšgalā atrodas 2,0l benzīnnieks ar 163zs, kuri tiek novirzīti uz priekšpiedziņu vai arī pilnpiedziņu caur 5-pakāpju manuālo vai 6-pakāpju automātisko kārbu. Mazākais no abiem dīzeļdzinējiem ar 1,7l darba tilpumu attīsta 115zs jaudu, kura sākotnēji var šķist par maz šāda izmēra spēkratam, taču visa brauciena laikā izteikta vēlme pēc lielāka zirgspēku skaita tā arī netika izjusta. Savukārt lielais 2,0 litru dīzelis ir tikai par vienu zirgspēku jaudīgāks nekā mazais benzīnnieks un attīsta 136zs jaudu un to ir iespējams pasūtīt ar 6-pakāpju manuālo vai automātisko kārbu.

Automašīnu ir iespējams pasūtīt ar trim iepriekš sagatavotām komplektācijām – LX, EX un TX. Viss nepieciešamais un nedaudz arī no ekstrām ir atrodams jau bāzes versijā, tai skaitā lietus sensori, vējstikla apsildīšana stiklu tīrītājiem, USB pieslēgvieta un 16» lietie diski. Taču šis bāzes aprīkojums ir pieejams vienīgi mazlitrāžas benzīna un dīzeļdzinējam. Visoptimālākais aprīkojuma līmenis EX nāk ar bagātīgu komforta klāstu, kurā pietrūkst vienīgi ādas salons, kurš ir pieejams TX aprīkojuma līmenī. Izvēloties vidējo komplektāciju aizmugurē sēdošie varēs baudīt apsildāmo sēdekļu komfortu, kas reti tiek piedāvāts pat no Premium autoražotājiem.

Pirmo reizi piesēžoties pie «Kia Sportage» stūres uzreiz var novērtēt augsto sēdēšanas pozīciju, kas ļauj lieliski pārredzēt ceļu. Interjerā dominējošais materiāls ir plastmasa, taču tā ir no labākā gala un liekus trokšņus nerada. Panelis ir labi pārdomāts un visas piedāvātas funkcijas ir intuitīvi atrodamas īsā laika sprīdī. Neliels mīnuss skar automašīnas durvis, kurām ir jāpieliek nedaudz vairāk piepūles, lai tās aizvērtu.

Lai arī izmēģinājuma braucienam piešķirtais «Sportage» bija aprīkots ar priekšpiedziņu, tas nelika vilties un pateicoties paaugstinātajam klīrensam un labai caurgājībai tas spēja izbraukt vietās, kur ar sedanu vai hečbeku tas nebūtu izdarāms. Izvēloties par labu priekšpiedziņai var ieekonomēt ne tikai uz degvielas rēķina, bet arī kopējā bilancē uz 1600 eiro.

Automašīnas piekare ir ļoti mīksta, kas radīs patīkamas sajūtas braucot pa nelīdzenajiem valsts ceļiem, taču brīžiem prasās, kaut tā būtu nedaudz cietāka. To sevišķi varēja izjust bezceļu situācijās, kad «šūpošanās», bija izteikti jūtama. Savukārt uz lielceļiem «Kia Sportage» uzvedas līdzīgi, kā citi šāda izmēra auto un uz agresīvu braukšanu īpaši neprovocē.

Salonā brīvās vietas daudzumu varēs novērtēt ikviens, arī augumā garākiem pasažieriem jaunais «Sportage» liksies gana ietilpīgs. Pozitīvu novērtējumu no savas puses deva Raivis (1,98m), kuram vieta bija atliku likām gan priekšā, gan arī aizmugurē.

Raivis – auto24 izmēģinājuma braucienos pārstāv augumā garo vadītāju viedokli un vērtē automašīnas piemērotību gan atrodoties pie stūres pašam, gan arī brīvās vietas daudzumu sēžot aizmugurē.

No sieviešu skatu punkta ar Elīnas kritisko aci jaunais Kia apvidnieks izpelnījās uzslavu par moderno dizainu, taču tā arī līdz galam nespēja iekarot viņas simpātijas un tika atzīts par vairāk piemērotu vīriešu kārtas pārstāvjiem.

Elīna - auto24 izmēģinājuma braucienos pārstāv sieviešu viedokli un vērtē automašīnas vizuālo izskatu, pievēršot uzmanību sīkām detaļām un citām lietām, kas skar sievietes autobraucējas, piemēram, vai ir ērti noparkoties lielveikala stāvvietā.

KomentāriCopyTelegram Draugiem X Whatsapp
Redaktors iesaka
Nepalaid garām
Uz augšu