Apbalvojumiem bagātais Kia Rio

Apollo.lv
CopyTelegram Draugiem X Whatsapp
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: Pēteris Tārs

Pasaulē populāro B-segmentu ar jaunu modeli no tālajiem Austrumiem ir papildinājis Kia Rio, kurš savu debiju piedzīvoja pagājušā gada Ženēvas Auto izstādē. Nelielā izmēra Rio ir ieguvis vairākas godalgas, tostarp, «Carsguide Car of the Year 2011», atstājot aiz sevis Range Rover Evoque, Volkswagen Scirocco un Volvo S60.

Jaunais Kia Rio ir pieejams ar diviem benzīna un diviem dīzeļdzinējiem. Jaudas augšgalā un ar iespēju izvēlēties starp 6-pakāpju manuālo vai 4-pakāpju automātisko ātrumkārbu atrodas 1,4l motors, kurš spēj attīstīt 109zs jaudu. Izvēloties automātisko kārbu ir jārēķinās, ka tā liks dzinējam strādāt ar papildus slodzi un pēc oficiālajiem datiem noēdīs 6,3 l/100km, kas ir par 1,0l degvielas vairāk nekā dzinējam ar mehānisko kārbu.

Dīzeļdzinēju saime sastāv no 1,1 un 1,4 litru motoriem, kuri pieejami vienīgi ar 6-pakāpju manuālo kārbu un krietni zemāku degvielas patēriņu. Pēc oficiālajiem datiem 75zs dzinējs vidēji patērē 3,6 l/100km un 90zs dzinējs patērē 4,1 l/100km.

Rio Latvijas tirgū tiek piedāvāts ar trīs iepriekš sagatavotām komplektācijām – LX Plus, EX un TX. Jau standarta komplektācijā tiek piedāvāta sēdekļu apsilde, Bluetooth, elektriski nolokāmi sānu spoguļi ar LED diožu pagriezienrādītājiem, stūres un ātrumpārslēga ādas apdare, kā arī citas lietas, kas standarta komplektāciju padara visai pievilcīgu. Pāreja uz EX komplektāciju izmaksās 1000 eiro, savukārt par TX komplektāciju, kura ir pieejama vienīgi benzīna dzinējiem būs jāšķiras vēl no papildus 1500 eiro.

Kompānijas dizaineri ir radījuši patiesi gaumīgu auto, kas ir atmaksājies ar prestižo «Red Dot» apbalvojumu. Salīdzinoši ar iepriekšējās paaudzes modeli jaunais Rio ir kļuvis nedaudz platāks un garāks, ko sevišķi varēs izjust pasažieri uz aizmugurējā beņķa. Par papildus samaksu automašīnu ir iespējams aplīmēt ar bildēs redzamajām svītrām, kas piešķir tai sportisku akcentu un izceļ to uz apkārtējā fona.

Salonā dominējošais materiāls ir cietā plastmasa, kas šinī gadījumā ir pilnīgi saprotami, ņemot vērā cenu par kādu šis auto ir pieejams. Par spīti automašīnas nelielajam izmēram salonā vietas ir diezgan daudz un pietiks arī aizmugurē sēdošajiem, kuri tālākos izbraucienos parasti cieš visvairāk. Līdzīgi kā daudziem citiem tālo Austrumu spēkratiem arī Rio ir piemeklējusi to tipiskā problēma – vājā skaņas izolācija. Labi, ka to var sekmēt ar kvalitatīvu audio sistēmu.

Uz ceļa jaunais Rio pierāda sevi kā tipisku B-segmenta hečbeku ar vidēji mīkstu piekari un labu vadāmību pilsētas džungļu apstākļos. Sportiskai braukšanai šis auto nebūs īsti piemērots, pat ne ar divām baltām svītrām. Euro NCAP drošības testos Rio tāpat, kā vairāki citi Kia modeļi ir nopelnījis augstāko vērtējumu piecas zvaigznes, savukārt par papildus drošības sajūtu rūpēsies kompānijas septiņu gadu garantija.

Pērkot jaunu auto ir vairāki kritēriji, pēc kuriem vadīties un jaunajam Rio ir vairāki pārliecinoši argumenti tam par labu - zema cena, labs aprīkojums un septiņu gadu garantija. Jauns Kia Rio ar vidējo aprīkojuma līmeni izmaksās 14 390 eiro, taču ar visu nepieciešamo standarta aprīkojuma līmenī to var iegūt jau no 10 990 eiro. Lai lauztu Eiropas stereotipus par Kia automašīnām priekšā vēl tāls ceļš, taču progress ir acīm redzams, kas atspoguļojas arī pieaugošajā pieprasījumā pēc Kia spēkratiem visā pasaulē. Ja prestižs nav svarīgs un praktiskums ņem virsroku, tad šis ir lielisks auto, kurā baudīt daudzas mūsdienu «ekstras» jau standarta aprīkojumā.

 
Dizains: 4/5
Komforts: 4/5
Patēriņš: 5/5
Vadāmība: 4/5
KomentāriCopyTelegram Draugiem X Whatsapp
Redaktors iesaka
Nepalaid garām
Uz augšu