Ieskats aizkulisēs: Kā top tērpi «Parīzes Dievmātes katedrālei»

Apollo.lv
CopyTelegram Draugiem X Whatsapp
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: Gunārs Janaitis

Latvijas Nacionālajā teātrī top Zigmara Liepiņa opera «Parīzes Dievmātes katedrāle» teātra versijā. Savulaik šī opera ir ieguvusi  Lielo Mūzikas balvu un piedzīvoja lielu popularitāti Nacionālajā operā.  Pirmizrāde 17.maijā.

«Tā ir izrāde par spēju  īsti un nesavtīgi mīlēt, kas vienmēr un arī šobrīd ir tik aktuāli» – tā  iestudējuma izvēli pamato  Latvijas Nacionālā teātra direktors Ojārs Rubenis.

 Izrādes mēģinājumi teātrī rit jau kopš februāra sākuma, visās teātra darbnīcās tiek gatavotas dekorācijas  un gandrīz gatavi ir arī krāsņie kostīmi.

Kostīmu māksliniece Anna Henrihsone: «Parīzes Dievmātes katedrāle» ir mans trešais šīs sezonas darbs  Nacionālajā teātrī - ja «Sudraba slidas» un «Ideālais zaglis» bija stingri piesaistītas konkrētam laikam un man bija precīzi jāskatās tā laika mode un izteiksmes līdzekļi, tad šoreiz režisore ļāva man pilnīgu vaļu domāt par tērpiem ārpus laika un telpas, un strādājot man bija dota liela brīvība, it kā vēsturisku laiku un notikumu interpretējot mūsdienīgi. 

Visi varoņi diezgan izteikti dalās grupās, jo izrādē ir gan salašņas, gan augstākais sabiedrības slānis, tāpēc katru grupu es mēģināju risināt atšķirīgās krāsās, savukārt grupu iekšpusē katram varonim vienalga bija jāmeklē stils un piegājiens, kā risināt viņa tērpu. Es ņēmu katru tēlu kā atsevišķu, pašpietiekamu pasauli, kas veidojas, ņemot vērā viņa rakstura īpašības un ieliekot  mūsdienīgā formā. Un tā viņi katrs kā tāds dārgakmenis spēlē kopējā rotaslietā. 

Man pašai visinteresantāk bija strādāt pie salašņu kostīmiem, jo tur nu tiešām bija absolūtā brīvība, turklāt par šo grupu vislielākais prieks noteikti ir teātra direktoram, jo tika izmantots liels daudzums jau norakstīto teātra kostīmu, piemēram, no vairākām žaketēm uztaisot vienu.»

Izrādes radošā grupa:

  • Komponists - Zigmars Liepiņš
  • Libreta autors - Kaspars Dimiters
  • Režisore - Indra Roga
  • Diriģenti - Māris Kupčs, Jānis Liepiņš
  • Scenogrāfs - Reinis Suhanovs 
  • Kostīmu māksliniece - Anna Heinrihsone
  • Horeogrāfs - Inga Raudinga

Galvenajās lomās:

  • Esmeralda - Zane Dombrovska un Beāte Zviedre
  • Kvazimodo - Juris Jope un Daumants Kalniņš*
  • Gudula - Dita Lūriņa un Marija Bērziņa
  • Frolo - Gundars Grasbergs un Mārcis Maņjakovs
  • Fēbs - Mārtiņš Brūveris un Jānis Ķirsis*   
  • Flērdelisa - Madara Botmane un Ieva Aniņa*
  • Grenguārs - Mārtiņš Egliens un Kristiāns Kareļins*
  • Klopēns - Kaspars Dumburs un Ģirts Liuziniks
  • Kopenols - Ivars Puga un Egils Melbārdis

Lomās:

  • Uldis Anže        
  • Artis Drozdovs*      
  • Indra Burkovska
  • Ģirts Jakovļevs      
  • Daiga Gaismiņa
  • Juris Hiršs                 
  • Anete Saulīte
  • Artuss Kaimiņš      
  • Anna Klēvere
  • Kristiāns Kareļins*                
  • Evija Skulte
  • Arturs Krūzkops      
  • Gunta Virkava
  • Toms Liepājnieks                
  • Līga Zeļģe
  • Juris Lisners
  • Uldis Norenbergs      
  • Jānis Skanis

    
Izrādē piedalās:

  • Kameroŗķestris         
  • Taustiņinstrumenti - Raimonds Petrauskis
  • Sitamie instrumenti - Rihards Zaļupe
  • Koris - 8 dziedātāji     
KomentāriCopyTelegram Draugiem X Whatsapp
Redaktors iesaka
Nepalaid garām
Uz augšu