«Audi» padarījis savu sporta automobili «R8» vēl pievilcīgāku un dinamiskāku

Apollo.lv
CopyTelegram Draugiem X Whatsapp
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: Publicitātes foto

«Audi» ir padarījis savu augstas veiktspējas sporta automobili «R8» vēl pievilcīgāku un dinamiskāku. «R8» V10 plus ar pilnīgi jauno 7-pakāpju S tronic transmisiju ir jaunais šīs modeļu sērijas pārstāvis. LED priekšējie lukturi un jauni aizmugurējie gabarītlukturi ar dinamiskāku izskatu ir iekļauti standarta komplektācijā visām versijām.

Jauni stila elementi piešķir tā dizainam vēl vairāk asuma. Vienrāmja radiatora režģis ar noapaļotiem augšējiem stūriem ir krāsots spīdīgi melnā krāsā, V10 versijā tā stieņus rotā horizontāli, hromēti dekori. Arī bamperis ir jauns - katrai gaisa atverei ir trīs šķērsstieņi. Papildu aprīkojumā «Audi» piedāvā no oglekļa šķiedru pastiprinātas plastmasas veidotu priekšējo vēja dalītāju. Jaunajam «R8» V10 plus vēja dalītājs ir iekļauts standarta aprīkojumā.

LED priekšējie lukturi ar jaunu tehnoloģiju tagad ir standarta aprīkojums visās «Audi R8» versijās. Gaismas diodes gan tuvajām, gan tālajām gaismām ir novietotas virs un zem līnijai līdzīgajām dienas braukšanas gaismām, kas ir speciāli pielāgotas, lai darbotos kā gabarītlukturi. Turklāt priekšējos lukturos ir iebūvēti statiski pagriezienu rādītāji.

Ārējo atpakaļskata spoguļu ietvari un sānu vējtveri, kupejas versijā sānu gaisa atveres, jaunajā «R8 V10 plus» ir veidotas no oglekļa šķiedru pastiprinātas plastmasas. 10 cilindru versijā vējtveri izvirzās vairāk uz āru kā V8 modelī, un tiem ir īpašas apmales. Mazi, izsmalcināti stila elementi novietoti arī pie sliekšņiem. «R8 V10» kupejas versijā ventilācijas atverēm pie aizmugurējiem logiem ir alumīnija izskata apdare (R8 V8 kupejai un R8 V10 plus versijai tās ir melnas). Papildus iespējams izvēlēties arī LED apgaismojumu dzinēja nodalījumā, «R8 V10 plus» versijā šis apgaismojums, kā arī daļēja oglekļa šķiedru pastiprinātas plastmasas dzinēja nodalījuma apdare ir iekļauti standarta komplektācijā.

Automašīnas aizmugurē dominē LED gaismas. Viens jauninājums no «Audi» ir dinamiska izskata gabarītlukturi aizmugurējo gaismu apakšējā daļā - to gaisma vienmēr virzās uz ārpusi virzienā, kur autovadītājs vēlas nogriezties. Virs spīdīgi melnās zonas starp gaisa atverēm atrodas jaunā emblēma - burts «R», kas daļēji novietots uz sarkana dimanta, «Audi Sport» raksturīgās iezīmes. Lielais izkliedētājs, kas papildu aprīkojumā pieejams veidots no oglekļa šķiedru pastiprinātas plastmasas (standarta aprīkojums versijā «R8 V10 plus»), ir pavirzīts tālu uz augšu. Visās dzinēju versijās izplūdes sistēma beidzas ar diviem apaļiem, spīdīgiem izpūtēja uzgaļiem, kas R8 V10 plus versijā ir krāsoti melnā krāsā.

«Audi» piedāvā «R8» divās tīrtoņa virsbūves krāsās - «Ibis White» un «Brilliant Red», četrās metāliskās krāsās un piecās krāsās ar perlamutra/kristālisku efektu. «R8 V10 plus» versijai kā ekskluzīva aprīkojuma iezīme ir pieejama matēta krāsa. Sānu vējtveri kupejas versijā pieejami astoņās krāsās, bet «R8 Spyder» kabriolets pieejams melnā, sarkanā vai brūnā krāsā.

«R8» iemieso «Audi» zināšanas par īpaši maza svara konstrukcijām. Kupejas alumīnija virsbūve ar «Audi Space Frame» (ASF) rāmi sver vien 210 kilogramus, bet «Spyder» versijā - 216 kilogramus. «R8» V8 kupeja bez kravas, ar manuālu transmisiju sver vien 1560 kilogramus, bet kabrioleta versija - 1660 kilogramus. «R8 V10 plus», kas pieejams tikai kā kupejas tipa auto, sver 1570 kilogramus. Svaru samazināt palīdz regulējamie kausveida sēdekļi ar stikla šķiedru pastiprinātas plastmasas bīdīšanas mehānismu, mazāk izmantots izolācijas materiāls, īpaši viegli vieglmetāla diski un piekares sastāvdaļas, tai skaitā standarta aprīkojuma keramikas bremzes, kā arī oglekļa šķiedru pastiprinātas plastmasas virsbūves elementi.

«Audi R8 Spyder» versijā arī jumta nodalījuma pārsegs un sāni veidoti no oglekļa šķiedru pastiprinātas plastmasas. Elegantais, vieglais auduma jumts, kas pārsvarā veidots no alumīnija un magnija savienojuma, ir šīs mazā svara konstrukcijas kronis. Tas atveras un aizveras elektrohidrauliski 19 sekunžu laikā, arī braucot ar ātrumu līdz pat 50 km/h. Apsildāmais logs starpsienā starp pasažieru un dzinēja nodalījumu uzstādīts atsevišķi no nolokāmā jumta, to iespējams nolaist vai pacelt ar slēdža palīdzību, un tas kalpo arī kā vēja novirzītājs. Apgāšanās gadījumā no sēdekļiem izšaujas divi spēcīgi, atsperu kontrolēti drošības elementi.

Gluži kā autosacīkstēs, «Audi R8» aerodinamika ir pielāgota, lai nodrošinātu optimālu dzinējspēku. Automobiļa apakšdaļā atrodas piecas NACA sprauslas, bet priekšējā daļā divi izkliedētāji, kas palielina priekšējās ass dzinējspēku. Gaisa pretestības koeficients ir 0,35 vai 0,36 atkarībā no dzinēja versijas un virsbūves formas, priekšdaļas platība ir 1,99 m2.

Dzinēji tiek montēti ar rokām. V8 dzinējs ar 4163 cm3 darba tilpumu un V10 dzinējs ar 5204 cm3 darba tilpumu ir izsmalcināti, smagi strādājoši agregāti, kam ir daudz jaudas. Darbojoties kopā ar jauno 7-pakāpju S tronic transmisiju, tie palīdz samazināt CO2 izmešu daudzumu par līdz pat 22 g/km, bet ātruma uzņemšanas laiku no 0 līdz 100 km/h – par trīs sekundes desmitdaļām. Abi šie dzinēji ir kompakti un salīdzinoši viegli. Karteris veidots no alumīnija un silīcija sakausējuma, apakšējā plāksne nodrošina augstu izturību. «Dry-sump» eļļošanas sistēma ļauj dzinēju novietot ļoti zemu, savukārt spiediena recirkulācijas sūknis darbojas, pielāgojoties noslodzei, lai uzlabotu efektivitāti.

FSI tiešās degvielas iesmidzināšanas sistēma ļauj sasniegt augstu kompresijas pakāpi – 12,5 : 1. Vārstus kontrolē četras regulējamas sadales vārpstas. Pie mazas noslodzes un zema dzinēja ātruma aizplākšņi ieplūdes caurulēs nodrošina precīzu, cilindrisku ieplūstošā gaisa cirkulāciju. Izplūdes sistēma veidota, lai nodrošinātu zemu pretspiedienu. Abos izpūtēja uzgaļos ir aizplākšņi, kas straujas ātruma uzņemšanas laikā atveras, lai radītu spēcīgāku skaņu.

4,2 l FSI dzinējs attīsta 316 kW (430 ZS) jaudu pie dzinēja ātruma 7900 apgriezieni minūtē un 430 Nm griezes momentu pie dzinēja ātruma no 4500 līdz 6000 apgriezieniem minūtē. Tas paātrina «R8» kupeju ar S tronic transmisiju no miera stāvokļa līdz 100 km/h 4,3 sekundēs, maksimālais ātrums ir 300 km/h (ar manuālo transmisiju – 4,6 sekundēs, maksimālais ātrums 302 km/h). R8 V8 Spyder modelī šīs vērtības ir attiecīgi 4,5 un 4,8 sekundes un 300 km/h maksimālais ātrums. Vidēji «R8» V8 quattro kupeja ar S tronic transmisiju patērē 12,4 litrus degvielas uz 100 km.

V10 dzinējs attīsta 530 Nm griezes momentu pie dzinēja ātruma 6500 apgriezieni minūtē un 386 kW (525 ZS) jaudu pie dzinēja ātruma 8000 apgriezieni minūtē. Tā kloķvārpstai ir «common-pin dizains», kas nodrošina mainīgus 54 un 90 grādu aizdedzes intervālus. Šāds dizains apvieno maksimālu izturību un mazu svaru, vienlaikus radot unikālo, sacensību automobilim līdzīgo V10 dzinēja skaņu.

«Audi R8» V10 kupeja ar S tronic transmisiju paātrina auto no nulles līdz 100 km/h 3,6 sekundēs, maksimālais ātrums ir 314 km/h. Ar manuālo transmisiju šīs vērtības ir 3,9 sekundes un 316 km/h. R8 V10 Spyder ar S tronic transmisiju ļauj uzņemt ātrumu no 0 līdz 100 km/h 3,8 sekundēs, maksimālais ātrums ir 311 km/h (ar manuālo transmisiju - 4,1 sekundē un 313 km/h). Vidējais R8 V10 kupejas ar S tronic transmisiju degvielas patēriņš ir 13,1 litrs degvielas uz 100 km.

KomentāriCopyTelegram Draugiem X Whatsapp

Tēmas

Redaktors iesaka
Nepalaid garām
Uz augšu