Izdota datorspēle ar modernizētiem latviešu literatūras tēliem

Apollo.lv
CopyTelegram Draugiem X Whatsapp
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: «Apollo»

Pirmdien izdota jauna datorspēle «Uzcel Gaismas pili». Tās galvenie varoņi ir modernizēti latviešu literatūras tēli un autori — Lāčplēsis, Princese, Rainis, Čaks un citi, savukārt darbība notiek virtuālā Gaismas pilī — iecerētajā Latvijas Nacionālās bibliotēkas (LNB) ēkā. Datorspēle bez maksas atrodama portāla «Apollo» spēļu sadaļā [s:17471].

Spēle ir pirmais mēģinājums interaktīvi, saprotami un saistoši, izmantojot jaunākās tehnoloģijas, iepazīstināt bērnus ar LNB projektu — «Gaismas pili» un «Gaismas tīklu». Datorspēle rada iespēju izglītot un ieinteresēt jauno paaudzi par latviešu folkloru un dažādos laikos rakstīto latviešu autoru literatūru bērniem. Spēle paredzēta pamatskolas bērniem no sešiem līdz 15 gadiem, taču būs interesanta jebkura vecuma spēlētājiem.

Datorspēles projekta idejas autore un pasūtītāja ir LNB Atbalsta biedrība, un tā tapusi ar «Lattelecom» atbalstu. Spēles izveidi atbalstījis arī Valsts kultūrkapitāla fonds, UNESCO, Kultūras ministrija un Pasaules Brīvo latviešu apvienība. Datorspēles projekta vadītājs ir producents Bruno Aščuks, scenārija autore — Nora Ikstena, programmēšanas grupas vadītājs — Raimonds Ūdris, autors/mākslinieks — Harijs Brants un mākslinieki Egils Mednis un Indulis Gailāns.

Datorspēles sižeta pamatā ir mūžīgais stāsts par ļauno un labo spēku cīņu. Tikai šoreiz cīņas arēna ir bibliotēka — iecerētā «Gaismas pils», kurā spēles galvenais varonis — Skolnieks — ierodas, lai saņemtu literatūru. Taču bibliotēku apsēduši mošķi, kuri uzlauzuši Dainu skapi un izmētājuši lapiņas ar tautasdziesmu pierakstiem. Nozudušo lapiņu atrašana ir viens no galvenajiem spēlētāja uzdevumiem. Ejot cauri bibliotēkai, spēlētājam jāveic dažādi atjautības uzdevumi, parādot loģiskās domāšanas spējas un satiekot tādus latviešu literatūras varoņus kā Lāčplēsi, Sīkstuli, Gudro Ansi, Raini un Čaku. Spēlē darbojas arī uzziņu dienesta «1188» operatore — Princese, kurai var lūgt palīdzību, izpildot uzdevumus.

29. oktobrī notika spēles prezentācija Rīgas centrālās bibliotēkas «Saulaino dienu» grāmatu izsniegšanas punktā Bērnu klīniskajā universitātes slimnīcā, kur runāja projekta veidotāji un atbalstītāji.

«Mēs dāvinām Latvijas bērniem kaut ko pilnīgi jaunu,» teica LNB atbalsta biedrības direktore un viena no idejas autorēm Karīna Pētersone. Viņa uzsvēra, ka lielāko labumu no Gaismas pils gūs tieši tie cilvēki, kas šobrīd vēl ir bērni, bet tieši viņi pagaidām par LNB projektu informēti ļoti maz. «Mēs meklējām veidu, kā bērniem ar mūsdienīgākām metodēm pavērt durvis uz bibliotēku, reizē netradicionāli viņus ievadot folkloras un literatūras tēlu pasaulē,» stāstīja Pētersone. Viņa pateicās profesionālajai komandai bez kuras projekts nebūtu iespējams saņemt starptautisku atbalstu.

«Lai gan spēle ar divu dimensiju attēlu tehniskā ziņā nav īpaši sarežģīta, tomēr pēc sava apjoma tā varētu būt lielākā no tām, kas Latvijā tikušas izstrādātas līdz šim, turklāt centāmies, lai spēles saturs būtu aizraujošs un ar atbilstošu vizuālo risinājumu,» skaidroja Datorspēles projekta izstrādes vadītājs Bruno Aščuks.

««Lattelecom»  piekrita šajā projektā piedalīties galvenokārt divu iemeslu dēļ: pirmais – uzskatām, ka skolās nākas meklēt aizvien atraktīvākus veidus, kā piesaistīt bērnu uzmanību un izglītot, tai skaitā par latviešu literatūru; otrais – datorspēles jau kļuvušas par bērnu ikdienu, tāpēc svarīgi veidot tādas spēles, kuras sniedz bērniem noderīgas zināšanas, nevis tikai izklaidē,» stāstīja «Lattelecom» Satura biznesa daļas direktors Gints Kiršteins.

Pēc prezentācijas spēli ļāva spēlēt bērniem, kas pareizi atbildēja uz jautājumiem par Latvijas literatūru un folkloru.
 
«Spēlē daudz jādomā,» teica Arnolds - viens no spēles izmēģinātājiem. Tomēr pēc viņa domām, spēle nav pārlieku sarežģīta. Zēns gan atzina, ka viņu vairāk interesē šādi izklaidēties, nevis mācīties.

Arī Andreju un Milliju projekts pirmkārt interesē kā laika pavadīšanas veids, tomēr viņi arī apgalvoja, ka saprot LNB projekta nozīmīgumu, un cer no spēles arī kaut ko iemācīties.

Kristaps projektu nosauca par foršu, pagaidām viņam spēle šķiet samērā viegla. «Spēlēju prieka pēc,» teica Kristaps.

KomentāriCopyTelegram Draugiem X Whatsapp
Redaktors iesaka
Nepalaid garām
Uz augšu