Izstrādāti jauni kritēriji pedagogu darba novērtēšanai

LETA
CopyTelegram Draugiem X Whatsapp
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: AFI

Vispārējās izglītības kvalitātes novērtēšanas valsts aģentūra izstrādājusi jaunus kritērijus pedagogu darba kvalitātes novērtēšanai, kas ļaus pedagogiem individuāli palielināt atalgojumu atbilstoši darba kvalitātei, informēja Izglītības un zinātnes ministrijā.

Pedagoga profesionālās darbības kvalitāti raksturos vienoti kvalitātes rādītāji, un pedagoga profesionālā darbība tiks vērtēta četros līmeņos — atbilstoši pamatkritērijiem un papildu kritērijiem. Novērtēšanā pedagogiem tiks dota iespēja apliecināt savu profesionālo zināšanu un prasmju, analītisko un radošo spēju atbilstību kvalitātes piecām pakāpēm, par to piešķirot adekvātu un objektīvu vērtējumu.

Vienlaikus pedagogu vērtēšanā tiks ievērots brīvprātības princips, ļaujot pedagogam pieteikties darba novērtēšanai pēc savas iniciatīvas.

Pedagoga darba kvalitātes novērtēšanu veidos iekšējā un ārējā vērtēšana, kur pirmajā gadījumā pedagogs pats vērtēs savu darbu, bet otrā gadījumā pedagoga darbu vērtēs ārējie eksperti un izglītības iestādes administrācija. Kā norādīja IZM, gan iekšējā, gan ārējā vērtēšana ir vienlīdz nozīmīga, jo konkrētajā izglītības iestādē strādājošie pedagogi labi pārzina izglītības iestādes darbību un izglītības iestādes pedagogiem pašiem vajadzēs īstenot vajadzīgās pārmaiņas darba kvalitātes paaugstināšanai.

Lai motivētu pedagogu pārmaiņām, svarīga ir piederības izjūta novērtēšanas procesam, izpratne un pārliecība, ka novērtēšana dod ieguldījumu viņa tālākajā profesionālajā izaugsmē. Pedagoga veiktais pašnovērtējums sniedz vērtīgu pieredzi, kas ļauj novērtēšanā iesaistītajam pedagogam gūt jaunu skatījumu uz savu darbu un vēlmi uzlabot, pilnveidot sava darba kvalitāti, uzskata IZM.

Pedagogu profesionālās darbības kvalitātes novērtēšanas mērķis ir veicināt ikviena pedagoga profesionālo kompetenču pastāvīgu pilnveidi un profesionālās karjeras izaugsmes iespējas, palielinot pedagoga atbildību par mācību un audzināšanas darba rezultātiem, periodiski novērtējot pedagoga profesionālās darbības kvalitāti.

Plānots, ka šie kritēriji tiks ņemti vērā, sagatavojot normatīvo bāzi pedagogu darba samaksas sistēmas iekļaušanai vienotajā valsts pārvaldē nodarbināto darba samaksas sistēmā, ko paredzēts īstenot ar 2010. gada 1. septembri.

Pedagogu darba kvalitātes vērtēšanas kritēriji izstrādāti Eiropas Savienības struktūrfondu nacionālās programmas «Pedagogu tālākizglītības tīkla izveide» projektā «Pedagogu tālākizglītības metodiskā tīkla nodrošinājuma izveide». Šajā pašā projektā sagatavota arī pedagogu tālākizglītības rokasgrāmata, kā arī materiālu krājums par pedagogu darba kvalitātes novērtēšanu.

KomentāriCopyTelegram Draugiem X Whatsapp
Aktuālākās ziņas
Nepalaid garām
Uz augšu