Nelegālie dragreisi jāpadara legāli

CopyTelegram Draugiem X Whatsapp
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: AFI

Rencēnu iela, Ulbrokas ielas, kādreiz tirdzniecības centra «Spice» teritorija ir slavenākās nelikumīgo autosacīkšu jeb dragreisu norises vietas Rīgā. Policijā uzzinājām, ka tās regulāri tiek kontrolētas, taču pilnībā izskaust šo parādību neizdošoties nekad.

Nelegālie dragreisi notiek visur, kur ekonomika ir tik tālu attīstījusies, ka puiši un arī meitenes, kurus vilina ātrums, paši var nopirkt un «uzķīlēt» sev autiņu. Tai pašā laikā ir valstis, kas šo kustību cenšas reabilitēt, dodot iespēju iztrakoties likumīgi, nevienu īpaši neapdraudot.

Tas ir adrenalīns!!!

Divi 20 gadu veci studenti dragreisos piedalās jau sen. Jānis ar to burtiski saindējās, būdams skolas laikā apmaiņas programmā ASV. Viņi stāsta, ka šajās sacensībās esot arī tādi, kas atbraukuši «mērīties ar krāniņiem». «Es uzskatu, ka tas ir ārprātīgs adrenalīns, nelikumīgi, riskanti, uzvarēšu vai zaudēšu... Kaifs ir neaprakstāmajās sajūtās, atrodoties uz starta.«

– Vai esat informēti, ka laiku pa laikam var iztrakoties arī legāli? – Legālās sacensības ir «street race». Protams, esam! Tie ir vieni no sezonas labākajiem pasākumiem. Taču pārsvarā tie cilvēki, kuri sestdienu un svētdienu naktis pavada nelegālajās sacensībās, legālajās nemaz neparādās, tikai aiziet paskatīties. Mēs kādu laiku nelegālajās neesam bijuši, bet legālās cenšamies nelaist garām.

– Dragreiss un drošība. Vai domājat par sevi un citiem? – Drošība ir nulles līmenī. Katrs ir atbildīgs pats par sevi. Un, ja tā godīgi, vairums Rīgas šoferu ir atklājuši un ļoti labi zina vietas, kur mēdz pulcēties cilvēki nelegālajās sacensībās, un pēc iespējas cenšas no tām izvairīties. Vēl ir tādi, kuri principa pēc izaicina uz kašķi un traucē.

– Vai šādi braucēji ir noslēgtā komūnā, kur jāiztur zināmi pārbaudījumi, lai iekļūtu? – Notiek tas vienkārši. Sakāpjam mašīnās, braucam uz tuvākajām pulcēšanās vietām. Ja tur kaut kas notiek, tad paliekam, ja ne, tad braucam tālāk. Kur vairāk autiņu un braucēju, nevis izlēcēju, tur ir vislabāk. Lokā nav jāiekļūst, un tur nemaz nevar iekļūt, jo katrs ir pats par sevi. Tavs loks ir tavi draugi un kompānija.

– Vai uzvarētājs labi nopelna? – Ne visas sacīkstes ir par naudu. Daži braucēji izaicina un grib paspīdēt, bet reti. Tās jau ir cita veida sacīkstes, līdzīgi kā rallija posms no punkta A līdz punktam B. Summas ir pieklājīgas, mašīnas arī, un braucēji līdz ar to adekvāti. Lai tur brauktu, pat klasiskais BMW–M3 var būt «par īsu».

Speciālistu komentārs

Rīgas domes Satiksmes departamenta preses sekretāre Ieva Prauliņa:

– Sadarbība ar policiju notiek. Informāciju par šādām ātrumsacīkstēm RD Satiksmes departamentam sniedz gan Ceļu policija, gan iedzīvotāji. Lai ierobežotu šīs ātrumsacensības, piemēram, Rencēnu ielā, jau šobrīd ir uzstādītas ceļa zīmes, kas aizliedz apstāties laikā no 20.00 līdz 7.00. Papildus tam jau šogad Rencēnu ielā ir paredzēts izbūvēt arī ātrumvalni. Ulbrokas iela ir maģistrālas nozīmes iela, un saskaņā ar normatīviem uz maģistrālām ielām ātrumvaļņus būvēt nedrīkst. Tāpēc šeit un citās līdzīgās vietās būtu nepieciešama pastiprināta policijas kontrole par pieļaujamā braukšanas ātruma pārsniegšanu.

SIA «Miesassargu aģentūras» komercdirektors, autosportists Uldis Kaņeps–Kalniņš:

– Asie zēni vienmēr ir bijuši un būs. Padomju laikos, manā jaunībā, puiši tāpat pulcējās un taisīja visādus pigorus. Jauniešiem vienmēr ir gribējies izpausties. Pašreizējās iespējas to atļauj. Tāpēc ir ļaudis, kas cenšas rast iespējas, lai šie dragreisi notiktu legāli. Bet mums jau nav kur. Es uzskatu, ka šī kustība ir viennozīmīgi jāattīsta. Man personīgi nav nekas pretī, ka zēni pulcējas un paši kaut ko veido. Taču ar vienu lielu BET. Ir jau labi, ka mašīna ar 250 kilometriem taisni traucas pa ceļu. Ziepes sākas, ka taisni vairs netraucas, jo lielais vairums puišu nevalda pār šo spēkratu. Kopumā uz šo pasākumu es skatos pozitīvi, bet ir jāmācās braukt. Šādās sacīkstēs, lai tās būtu drošas autovadītājam un apkārtējiem, ar autoskolu nepietiek. Tā ir specifiska braukšanas māka.

2. jūnijā Daugavpilī notika legālais dragreiss. Tur piedalījās dalībnieki no Baltijas, Krievijas, arī Polijas. Sacensības vienmēr ir ļoti kupli apmeklētas. Un šī nelegālā kustība tiek attīstīta par sporta veidu. Var pieteikties jebkurš individuāli, atkarībā no tā, kāda ir mašīna. Tāpēc nevajag bāzt galvu smiltīs. Dragreiss ir. Tikai tas jāpadara legāls.

KomentāriCopyTelegram Draugiem X Whatsapp
Redaktors iesaka
Nepalaid garām
Uz augšu