Profilā pliks iekaro pludmali? Kā reaģēs tavs darba devējs?

Apollo.lv
CopyTelegram Draugiem X Whatsapp
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: «Scanpix»/AP

«Nedaudz» iedzēris, ārdies metālistu ballītē? Pliks iekaro pludmali? Aizmidzis vannā? Pļāpājot ar kaimiņa malkas pagali Jāņos? Dinozaura kostīmā? Apķēris kāda latviešu dižgara pieminekli?» Kāds tu izskaties bildēs, kuras ievieto plaši apmeklētās sociālās interneta vietnēs? «Apollo» nolēma noskaidrot, cik ļoti šādas bildes ietekmē potenciālā darba devēja attieksmi pret darbinieku.

SIA «Eiro personāls» vadošā konsultante un valdes locekle Arta Biruma norāda: «Darba devēji ir dažādi cilvēki ar dažādiem uzskatiem. Daži ļoti lielu uzmanību pievērš informācijai par darbinieku, kas pieejama plašsaziņas līdzekļos. Daži ir tādi, kurus interesē tikai darbinieka profesionālā darbība, par personīgo dzīvi un brīvā laika pavadīšanu viņi neinteresējas.»

Pēc Birumas domām, pareizi ir skatīties, kāda ir uzņēmuma politika, kas ir un kas nav pieņemams gan uzņēmuma vadītājam, gan pašam darbiniekam. «Šeit nav runa par to, kuram taisnība, bet gan par kopējām vērtībām, jo vienā uzņēmumā strādājošiem vajadzētu būt pašsaprotami, kas ir pieļaujams un kas nav. Darbu varēs atrast gan tie, kuri rūpēsies par savu publiski pieejamo tēlu, gan tie, kas dzīvos tā, kā viņiem patīk. Katram atradīsies savs darba devējs,» norāda «Eiro personāls» vadošā konsultante.

«Esmu dzirdējusi stāstus, ka noteiktu ražotņu darbiniekiem pasākumos obligāti jālieto sava produkcija vai nekonkurējoša prece. Piemēram, ja strādā uzņēmumā, kas ražo kokakolu, tad pasākumos obligāti jādzer kola. Ja pieķer darbinieku dzerot «Pepsi Cola», draud atlaišana no darba. Līdzīgi arī ir ar komentāriem un atsauksmēm par savu produkciju. Neticu, ka šādi noteikumi var likt iemīlēt sava uzņēmuma produkciju, bet noteikti šis kritērijs var darboties pie kandidātu izvēles darbā, par labu runājot tam kandidātam, kurš jau ir uzņēmuma pastāvīgs klients vai kuram produkcija ļoti patīk. Domāju, ka līdzīgi var darboties arī citi ierobežojumi par to, ko darbinieks nedrīkst atļauties darbā un brīvā laikā. Noteikti ir uzņēmumu vadītāji, kas nelabprāt ņems pie sevis darbinieku, kurš publicējis savā profilā neskaitāmu ballīšu bildes, kurās pats redzams alkohola reibumā un visai divdomīgās situācijās. Būs arī tādi, kam tas liksies pieņemami.

Izteiktāka interese par kandidāta imidžu gan darbā, gan ikdienā ir atlasēs publiski redzamos amatos — augstākā līmeņa vadītāji, eksperti, kas komentē situāciju valstī, sabiedrisko attiecību vadītāji, vai amatos, kur darbinieks strādā ar uzņēmuma VIP klientiem. Pašlaik mūsu klientu lokā ir tādi, kuri atzīst, ka, pirms pieņemt lēmumu par kandidāta pieņemšanu darbā, viņi rūpīgi izpēta visu pieejamo informāciju plašsaziņas līdzekļos. Viņiem ir svarīgi pārliecināties, ka pieejamā informācija nav pretrunā ar uzņēmuma ētiku.

Interese no «galvu mednieku» puses ir par kandidātiem, kuri ir eksperti kādā jomā vai labi vadītāji. Parasti «galvu mednieku» viens no informācijas avotiem ir plašsaziņas līdzekļos pieejamā informācija par kandidātu. Līdz ar to profesionāļiem un vadītājiem, kuri vēlas veiksmīgi veidot savu karjeru, varu ieteikt padomāt par to, kāda veida informāciju par sevi un kur izvietot, kā sevi publiski parādīt. Bieži šādiem gadījumiem tiek izmantotas konferences, raksti vai blogi specializētajos portālos, sava profesionālā profila veidošana,» pastāstīja Biruma.

<br />

KomentāriCopyTelegram Draugiem X Whatsapp
Aktuālākās ziņas
Nepalaid garām
Uz augšu