Ikdienas velobraucēju skaits Rīgā turpina palielināties

LETA
CopyTelegram Draugiem X Whatsapp
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: http://www.flickr.com/photos/raysto/

2010.gada maijā uz Vanšu tilta veiktie mērījumi uzrāda tendenci velobraucēju skaitam pieaugt, pat pēc tā dubultošanās 2009.gada sezonas sākumā.

Velosipēda lietošanas tendenču mērījumus uz Vanšu tilta šogad maijā veica «Latvijas Velo informācijas centrs» (VIC) un «Bezizmešu mobilitātes atbalsta biedrība» (BIMAB), sadarbībā ar «Veloriga.lv»: reizi mēnesī darba nedēļas vidū trīs reizes dienā - no rīta laikā no plkst.8 līdz 9, pusdienas laikā no plkst.12 līdz 13 un pēcpusdienā laikā no plkst.17 līdz 18.

2010.gada maijā veikto mērījumu rezultāti:

Laikā no plkst.8 līdz 9 rītā, Vanšu tiltu šķērsoja 272 velosipēdisti, no tiem centra virzienā brauca 198, bet Pārdaugavas - 74 velosipēdisti.

Laikā no plkst.12 līdz 13, Vanšu tiltu šķērsoja 126 velosipēdisti, no tiem centra virzienā brauca 69, bet Pārdaugavas - 57 velosipēdisti.

Laikā no plkst.17 līdz 18, Vanšu tiltu šķērsoja 261 velosipēdists, no tiem centra virzienā brauca 115, bet Pārdaugavas - 146 velosipēdisti.

Virzienā uz Centru braucošo velobraucēju skaits palielinājies visās dienas daļās un kopskaita palielinājums, salīdzinot ar 2009.gada maiju, sastāda 10%.

Virzienā uz Pārdaugavu velosipēdistu kopskaits skaits saglabājies 2009.gada septembra līmenī, kas liecina par izmaiņām braukšanas paradumos: uz Centru aizbraukušie Pārdaugavā intensīvāk atgriežas ārpus laika no plkst.17 līdz 18.

Saglabājies braukšanas virziena raksturs: no rīta velosipēdistu lielākā daļa brauc pilsētas Centra virzienā, bet dienas otrajā pusē - uz Pārdaugavu, kas apliecina faktu, ka velosipēdu ikdienā izmanto kā alternatīvu transporta līdzekli.

Stabili saglabājas jau novērotais, ka palielinās braucēju īpatsvars, kas lieto nevis iepriekšējos gados populāros apvidus, bet gan pilsētas velosipēdus - ar stāvāku, ielu satiksmē ērtāku sēdpozīciju, bagāžnieku, priekšējo grozu, dubļusargiem, apgaismes elementiem. Arī vīrieši sāk izmantot zemāka rāmja konstrukcijas velosipēdus. Novērojumu dienā tika fiksēti arī vairāki skrituļotāji, kā arī konstatēts, ka Vanšu tilts ne mazāk kā vienu reizi šķērsots ar elektrisko velosipēdu un elektrisko skrejriteni.

KomentāriCopyTelegram Draugiem X Whatsapp
Redaktors iesaka
Nepalaid garām
Uz augšu