EK apstiprina divus lielos ES fondu satiksmes projektus

Apollo.lv
CopyTelegram Draugiem X Whatsapp
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: Scanpix/Reuters

Pēc saskaņošanas procedūras Eiropas Komisija (EK) apstiprinājusi divus Latvijas lielos Kohēzijas fonda satiksmes projekta pieteikumus - Ludzas-Terehovas šosejas būvniecību un Rīgas-Kokneses šosejas būvniecību.

Projektu kopējās izmaksas ir 152,9 miljoni latu. No tiem 24,5 miljoni latu jeb 16% ir plānotais valsts budžeta finansējums un 129,4 miljoni latu - ES līdzfinansējums no Kohēzijas fonda, biznesa portālu «Apollo» informēja Finanšu ministrijas (FM) Preses centrā.

Abu projektu pieteikumus saskaņošanai EK Latvija iesniedza pagājušā gada augustā, liecina aģentūras LETA arhīvs.

Projektu laikā plānots izbūvēt un rekonstruēt TEN - Eiropas mēroga transporta tīkla, kas uzlabo piekļuvi ES valstu rajoniem un veido globālu transporta sistēmu, - autoceļa divus posmus vairāk nekā 100 kilometru garumā.

Izbūvētos autoceļa posmus iekļaus valsts galveno autoceļu tīklā un Rietumu-Austrumu koridorā. Jauno autoceļu galvenokārt izmantos tranzīta satiksme, dodoties virzienā uz Maskavu. Tādējādi tiks mazinātas autotransporta izmaksas, vides piesārņojums un troksnis iedzīvotājiem gar esošo autoceļu.

Tāpat tiks veicināta transporta plūsma un uzlabota satiksmes drošība, jo autoceļa Ludza-Terehova posmā izbūvējamā un rekonstruējamā trase vairs neies caur apdzīvotu vietu, kā arī nešķērsos dzelzceļu, norāda FM.

Abu projektu īstenošana veicinās autoceļa tīkla maršruta Ventspils-Rīga-Rēzekne-Terehova attīstību un tranzītu starp Latvijas un Krievijas ostām.

Patlaban EK iesniegti seši Latvijas lielie ES fondu projekti - pieci satiksmes nozarē un viens vides nozarē. Trīs no iesniegtajiem projektu pieteikumiem jau apstiprināti, bet atlikušie vēl ir vērtēšanas stadijā.

KomentāriCopyTelegram Draugiem X Whatsapp
Redaktors iesaka
Nepalaid garām
Uz augšu