Telekompānija CNN noskaidrojusi, kā ziņas izplatās internetā

CopyTelegram Draugiem X Whatsapp
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: Scanpix/Reuters

Amerikāņu telekompānija CNN noskaidrojusi, kā ziņas izplatās internetā, atklājot, ka cilvēkiem, kuri dalās ar informāciju, ir dažādas motivācijas, vēsta laikraksts «The Guardian».

To cilvēku daļa, kura visbiežāk dalās ar ziņām tīmeklī ir 27% no visiem, turklāt viņi pamanās izplatīt 87% no visas informācijas.

Visvairāk lietotāju (47%) pārsūta hipersaites izmantojot «Facebook», «Twitter», «YouTube», «MySpace», 30% priekšroku dod elektroniskajam pastam, 15% - SMS un 12% - mesindžeriem (ICQ...).

Pētnieki atklāja trīs galvenās motivācijas, kāpēc ļaudis dalās ar ziņām. Lietotājiem Eiropā un Ziemeļamerikā ir diezgan altruistiski iemesli – viņi dalās ar informāciju, kura var būt noderīga ģimenei un draugiem.

Eiropieši ar informāciju vairāk dalās ar darbu saistītos jautājumos. Āzijas – Klusā okeāna reģionā, visticamāk, ar ziņām dalās, lai pasvītrotu savu statusu un identitāti.

Liels daudzums no tā ar ko dalās lietotāji ir aktuālie ziņu materiāli (65%), informatīvie ziņojumi (19%) un kuriozi vai smieklīgi atgadījumi. Visbiežāk, cilvēki ieteica paziņām lasīt kopējas intereses tekstus, gan par biznesa ziņām valstī un ārzemēs, tehnoloģiju un zinātnes pasaules jaunumus, kā arī vizuāli iespaidīgus materiālus. Pētnieki definē procesu, kura laikā lietotājs dalās ar informāciju, kā «lietotājam nozīmīgu zināšanu vēstījumu».

CNN viceprezidents Didje Mormess (Didier Mormesse) teica, ka pētījuma mērķis bijis atklāt, cik noderīgi ir tie vai citi materiāli reklāmdevējam. «Mēs noskaidrojām būtiskākās motivācijas un to iemeslu, ar kādu informāciju cilvēki dalās un kāpēc,» teica Mormess.

Divus mēnešus ilgušajā pētījumā piedalījās 2300 lietotāju.

KomentāriCopyTelegram Draugiem X Whatsapp
Redaktors iesaka
Nepalaid garām
Uz augšu