Komiteja atbalsta ieceri ar tuneli savienot Ģertrūdes un Daugavpils ielu

LETA
CopyTelegram Draugiem X Whatsapp
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: 1188.lv Karte 360

Rīgas domes Finanšu un administrācijas lietu komitejas deputāti šodien atbalstīja ieceri ar tuneli zem Satekles ielas un dzelzceļa savienot Ģertrūdes un Daugavpils ielu.

Būvniecības ieceri iepriekš atbalstīja arī Satiksmes un transporta lietu komitejas un Pilsētas attīstības komitejas deputāti, bet galīgais lēmums par to būs jāpieņem domes sēdē.

Projekts aptver rajonu no Jēkabpils ielas un Daugavpils ielas krustojuma pa Daugavpils ielu un Žaņa Lipkes ielu līdz dzelzceļa uzbērumam Maskavas forštates pusē un pa Ģertrūdes ielu no Satekles ielas līdz Ādmiņu ielai, kā arī Satekles ielu no Kurbada ielas un tālāk Valmieras ielu līdz Stabu ielai.

Projektējamā objekta zonā piecas dzelzceļa līnijas šķērso pilsētas teritoriju, sadalot to daļās un apgrūtinot autotransporta un gājēju plūsmas starp rajoniem. Transporta saišu trūkums zem vai virs dzelzceļa uzbēruma starp Latgales priekšpilsētu un pilsētas centrālo rajonu palielina automobiļu noskrējienu, kā arī noslogo jau tā pārblīvēto Centrālās dzelzceļa stacijas apkārtni.

Speciālisti norāda, ka tunelis zem dzelzceļa un zem Satekles ielas Ģertrūdes ielas un Daugavpils ielas savienošanai radīs iespēju pārdalīt satiksmes plūsmas starp Latgales priekšpilsētu un pilsētas centrālo rajonu, ievērojami atslogojot Lāčplēša ielu un Centrālās dzelzceļa stacijas apkārtni.

Patlaban, lai nokļūtu no Kalna ielas un Daugavpils ielas krustojuma līdz Ģertrūdes ielas un Satekles ielas krustojumam, maršruta garums ir 1,75 kilometri, bet, izbūvējot Ģertrūdes ielas tuneli, maršruta garums saīsinās par 1,18 kilometriem.

Projekta realizācijas gaitā paredzēta trolejbusa 1.maršruta pagarināšana caur tuneli līdz Ludzas ielai, izveidojot saikni ar 15.maršruta trolejbusu satiksmi, jaunu inženierkomunikāciju līniju un to pieslēgumu ēkām izbūve.

Lai nodrošinātu tuneļa būvniecību un piekļuvi apkārtējai apbūvei, kā arī saglabātu funkcionējošu ielu tīklu, tiek paredzēta privātīpašumā un pašvaldības īpašumā esošu nekustamo īpašumu atsavināšana.

Visu būvdarbu veikšana plānota pa kārtām, lai pēc iespējas minimāli traucētu blakus esošo māju iedzīvotāju sadzīves apstākļus.

Sabiedriskās apspriešanas laikā par ieceri būvēt jauno tuneli zem Satekles ielas un dzelzceļa kopumā ir izteikušies 60 iedzīvotāji. Tika saņemtas 54 aptaujas lapas ar 56 parakstiem un divi iesniegumi ar četriem parakstiem. No šīm atsauksmēm 44 ir būvniecības ieceri noraidošas, negatīvu viedokli pauduši arī vairāki uzņēmumi. 15 aptaujas lapas ir būvniecības ieceri atbalstošas, bet vienā aptaujas lapā izteikts gan atbalsts, gan noraidījums būvniecības iecerei.

Negatīvajās atsauksmēs norādīts, ka tunelis nenesīšot nekādu labumu un tikai pasliktinās ekoloģisko situāciju šajā apkārtnē, kā arī samazinās nekustamā īpašuma vērtību.

Savukārt pozitīvajās atsauksmēs norādīts, ka šī tuneļa izveidošana novērsīšot sastrēgumus Valmieras ielā un uzlabos satiksmes plūsmas citās ielās.

Kā ziņots, šogad plānots izstrādāt tuneļa būvprojektu. Rīgas pašvaldības šā gada budžetā investīciju programmā būvprojekta izstrādes pabeigšanai paredzēti 570 002 lati. Paša tuneļa būvniecībai plānots piesaistīt Eiropas Savienības fondu līdzfinansējumu.

Saskaņā ar atklāta konkursa rezultātiem tuneļa zem dzelzceļa Ģertrūdes ielas un Daugavpils ielas savienošanai projektēšanu veic SIA "Pro Via". Rīgas pašvaldībai projekta izstrāde izmaksās 603 816 latus, neierēķinot pievienotās vērtības nodokli.

Tuneļa tehniskie parametri un būvniecības izmaksas tiks noteiktas tehniskā projekta izstrādāšanas gaitā. Finansēšanas avotus un principus noteiks atkarībā no tehniskā projekta izstrādāšanas laika būvniecības izmaksām.

KomentāriCopyTelegram Draugiem X Whatsapp
Aktuālākās ziņas
Nepalaid garām
Uz augšu