Pētījums: Par Dienvidu tilta celtniecību pārmaksāti 50 miljoni latu

LETA
CopyTelegram Draugiem X Whatsapp
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: Edijs Pālens/LETA

Rīgas Ekonomikas augstskolas studentu veiktais pētījums liecina, ka par Dienvidu tilta būvniecību pārmaksāti aptuveni 50 miljoni latu.

Veicot izpēti un salīdzinot Dienvidu tilta izmaksas ar citiem tiltiem pasaulē, divi Rīgas Ekonomikas augstskolas studenti konstatējuši, ka par tā celtniecību pārmaksāti aptuveni 50 miljoni latu. Viens no pētījuma autoriem Andis Grandāns sarunā ar «LETA Video» norāda, ka pārmaksu ziņā tas nav pats dārgākais tilts, taču iekļūst starp pieciem visvairāk pārmaksātajiem tiltiem pasaulē.

«Izmantojot matemātikas un statistikas metodes un datus salīdzinot ar citām valstīm secinājām, ka Dienvidu tilts ir divas reizes dārgāks, nekā tam būtu jāmaksā,» atzīst Grandāns.

Pētījuma laikā izveidota datubāze, kurā iekļauti 170 tiltu raksturlielumi un izmaksas no vairāk nekā 30 valstīm.

Zinātniskā darba autori saņēmuši Latvijas Ekonomikas attīstības foruma galveno balvu.

Kā uzskata Latvijas Ekonomikas foruma prezidente Inese Vaidere, apbalvotais darbs varētu kalpot par vienu no veidiem kā pārvarēt krīzi.

Attīstības foruma balvas galvenais mērķis ir veicināt ekonomiskās domas attīstību un dot iespēju jauniem speciālistiem paust savu skatījumu par Latvijas tautsaimniecībai aktuālām tēmām.

Latvijas Ekonomikas foruma balvai šogad tika iesniegti 40 darbi, šogad apbalvojums tiek pasniegts desmito gadu pēc kārtas.

Jau ziņots, ka Rīgas domes un AS «Dienvidu tilts» par tilta būvniecību noslēgtā līguma summa ir 313,4 miljoni latu, ko veido 170,3 miljoni latu - projektēšanas un būvniecības izmaksas, kā arī 143,2 miljoni latu - maksājumi par finansējuma piesaisti.

Būvniecības izmaksās iekļauts inflācijas koeficients 14,3%, kas aprēķināts pēc vidējā inflācijas pieauguma transporta objektu būvniecībā pēdējo trīs gadu laikā. Konkursa dokumentācijā noteikta kārtība, kādā būvniecības laikā katru gadu no līguma darbības 13.mēneša tiks veikts līguma summas pārrēķins, pamatojoties uz faktisko iepriekšējā kalendārā gada inflācijas vai deflācijas koeficientu.

Kā ziņots, Rīgas dome Dienvidu tilta trešās kārtas būvniecības procesam šogad piešķīra tikai 1,26 miljonus latu nepieciešamo desmit miljonu latu vietā, līdz ar to būvniecības procesu šovasar pārtrauca.

Būvdarbu ģenerāluzņēmējs ir AS «Transport Systems» (iepriekš - «Dienvidu tilts»).

KomentāriCopyTelegram Draugiem X Whatsapp
Redaktors iesaka
Nepalaid garām
Uz augšu