Pērn jaunu auto tirdzniecība Latvijā augusi par 32,9%

LETA
CopyTelegram Draugiem X Whatsapp
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: Reuters/Scanpix

Pagājušajā gadā Latvijā reģistrētas 4976 jaunas automašīnas, kas ir par 32,9% vairāk nekā 2009.gadā, biznesa portālam «Nozare.lv» pavēstīja Latvijas Pilnvaroto autotirgotāju asociācijas (LPAA) prezidents Andris Kulbergs.

Aizvadītā gada pēdējais mēnesis bijis ražīgākais Latvijas jaunu auto tirgū. Decembrī reģistrēti 604 jauni auto, kas ir vairāk nekā jebkurā citā 2010.gada mēnesī. Tomēr Kulbergs norādīja, ka optimismam nav pamata, jo decembris tradicionāli pārdošanas ziņā ir labs mēnesis. Pagājušā gada decembrī pieprasījums pēc jaunu auto iegādēs skaidrojams arī ar klientu vēlmi iegādāties automašīnas, pirms stājās spēkā jaunie ar autotransportu saistītie nodokļi.

Saskaņā ar Ceļu satiksmes drošības direkcijas datiem populārākā marka Latvijas jaunu auto tirgū 2010.gadā bijusi «Toyota» ar 846 reģistrētiem automobiļiem. Otrajā vietā ir «Volkswagen» ar 599, bet trešajā «Škoda» ar 338 reģistrētām vieglajām automašīnām. Citu marku pārstāvjiem izdevies realizēt mazāk par 300 automašīnām. Procentu izteiksmē ar vislielāko pieaugumu 2010.gadā var lepoties «Peugeot» pārstāvis, kas pārdevis 289 šīs markas auto - par 416,1% vairāk nekā 2009.gadā.

Decembrī 59% reģistrēto auto pārdoti līzingā, kas ir augstākais rādītājs pagājušajā gadā. Transporta līdzekļu iegādes finansētājiem pievienojas arvien jaunas kompānijas - AS «Latvijas Krājbanka», «Hipolīzings» un AS «Trasta Komercbanka». Tomēr Kulbergs uzsvēra, ka lielākā daļa jaunu auto pircēju ir juridiskas personas, un decembrī tikai 21% pārdoto automobiļu realizēti privātpersonām. 36% visu darījumu bijuši korporatīvie pirkumi, un lielākie jaunu auto pircēji ir auto īres kompānijas, SIA «Lattelecom», taksometru firmas un pārtikas uzņēmumi.

2011.gadā varētu tikt reģistrētas aptuveni 6500 jaunas automašīnas, kas ir par 26% vairāk nekā 2010.gadā, biznesa portālam «Nozare.lv» prognozēja Kulbergs.

Kulbergs šo prognozi pamatoja ar to, ka jau pērn nogalē bija vērojams finansējuma pieaugums, kas veicinājis auto noietu arī pērn. Tāpat ekonomiskās situācijas stabilitāte pasaulē un Latvijā veicinās privātpersonu pārliecību par nākotni, kas savukārt atspoguļosies jaunu auto tirdzniecībā.

Tajā pašā laikā Kulbergs uzsvēra, ka 2011.gadā auto nozarē būs vairāki pārbaudījumi un pārdošanas apjomi būs līdzīgi kā 1998.gadā, kas ir ļoti zems rādītājs. Pieprasījumu pēc jauniem auto nesekmēs izmaiņas nodokļu politikā.

LPAA prezidents ir arī pārliecināts, ka saistībā ar nodokļu kāpumu patērētāji domās par papildu naudas ietaupījumu uz auto uzturēšanas rēķina, kas veicinās vecāku un nedrošāku auto skaitu uz Latvijas ielām, kā arī ļoti asu konkurenci servisa pakalpojuma tirgū, kur visizplatītākais izdevumu optimizācijas veids ir izvairīšanās no nodokļu maksāšanas.

«Nevaru prognozēt auto īpašnieku reakciju uz jaunajiem nodokļiem un lielo nodokļu starpību Baltijas valstīs, tomēr paredzams, ka Latvija neiegūs vēlamos nodokļus, kas varētu tikt Lietuvai un Igaunijai,» teica Kulbergs.

Tajā pašā laikā auto nozares pārstāvis pauda pārliecību, ka šogad ir sagaidāma cenu stabilizācija un varbūtējs kāpums auto virsbūves remonta sektorā, kas patlaban esot kritiskā līmenī.

Kulbergs arī pauda uzskatu, ka par 20%-30% varētu kāpt sauszemes transportlīdzekļu apdrošināšanas (KASKO) un obligātās civiltiesiskās apdrošināšanas (OCTA) cenas, kas jau tagad ir par 20%-30% zemākas nekā Igaunijā un Lietuvā. «Patlaban šīs cenas ir neobjektīvi zemas un nespēj nosegt kvalitatīva remonta izmaksas,» uzsvēra Kulbergs.

KomentāriCopyTelegram Draugiem X Whatsapp
Redaktors iesaka
Nepalaid garām
Uz augšu