Pērn vairāk pirkti apvidus auto

LETA
CopyTelegram Draugiem X Whatsapp
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: Evija Trifanova/LETA

2010. gadā visvairāk reģistrēti jauni apvidus auto - kopā 1438 jeb 28,9% no visiem pērn reģistrētajiem jaunajiem auto, liecina Latvijas Pilnvaroto autotirgotāju asociācijas (LPAA) apkopotie dati.

Apvidus auto visvairāk tika reģistrēti arī 2009. gadā - kopumā 1111, aizņemot 29,7% jaunu auto tirgus.

Pērn otri populārākie bijuši kompaktklases auto, kurā kopumā reģistrēti 1262 auto, aizņemot 25,4% jaunu auto tirgus. 2009. gada tika reģistrēti 947 šīs klases auto, aizņemot 25,3% jaunu auto tirgus.

Pērn tika reģistrēti 788 vidējās klases auto jeb 15,8% no visiem jaunreģistrētajiem auto, bet 2009. gadā - 637 jeb 17% no visiem jaunajiem auto.

2010. gadā tika reģistrēti 563 mazās klases auto jeb 11,3% no visiem reģistrētajiem jaunajiem auto, bet 2009. gadā tika reģistrēti 283 šīs klases auto jeb 7,6% no visiem reģistrētajiem jaunajiem auto.

Pagājušā gadā tika reģistrēti 169 lielās klases auto jeb 3,4% no visiem pērn reģistrētajiem jaunajiem auto, savukārt 2009. gadā tika reģistrēti 178 šīs klases auto, aizņemot 4,8% auto tirgus.

Pērn tika reģistrēti 272 mikroveni jeb 5,5% no visiem pērn reģistrētajiem jaunajiem auto, savukārt 2009. gadā tika reģistrēti 290 mikroveni jeb 7,7% no auto tirgus.

2010. gadā tika reģistrēti 111 jauni mikrobusi jeb 2,2% no jaunu auto tirgus, bet 2009. gadā tika reģistrēti 98 šīs klases auto jeb 2,6% no auto tirgus.

Sporta automašīnu klasē pērn tika reģistrēti 57 jauni auto jeb 1,1% no visiem pērn reģistrētajiem jaunajiem auto, bet 2009. gadā tika reģistrētas 56 sporta automašīnas jeb 1,5% no kopējā jaunu auto tirgus.

Savukārt luksusa klasē pērn tika reģistrēti 42 auto jeb 0,8% no kopējā jaunu auto tirgus, bet 2009. gadā tika reģistrēta 51 luksusa auto, aizņemot 1,4% jaunu auto tirgus.

Jau ziņots, ka 2010. gadā Latvijā reģistrētas 4976 jaunas automašīnas, kas ir par 32,9% vairāk nekā 2009. gadā, biznesa portālam «Nozare.lv» pastāstīja LPAA prezidents Andris Kulbergs.

Aizvadītā gada pēdējais mēnesis bijis ražīgākais Latvijas jaunu auto tirgū. Decembrī reģistrēti 604 jauni auto, kas ir vairāk nekā jebkurā citā 2010.gada mēnesī. Tomēr Kulbergs norādīja, ka optimismam nav pamata, jo decembris tradicionāli pārdošanas ziņā ir labs mēnesis. Pagājušā gada decembrī pieprasījums pēc jaunu auto iegādēs skaidrojams arī ar klientu vēlmi iegādāties automašīnas, pirms stājās spēkā jaunie ar autotransportu saistītie nodokļi.

Saskaņā ar Ceļu satiksmes drošības direkcijas datiem populārākā marka Latvijas jaunu auto tirgū 2010. gadā bijusi «Toyota» ar 846 reģistrētiem automobiļiem. Otrajā vietā ir «Volkswagen» ar 599, bet trešajā «Škoda» ar 338 reģistrētām vieglajām automašīnām. Citu marku pārstāvjiem izdevies realizēt mazāk par 300 automašīnām. Procentu izteiksmē ar vislielāko pieaugumu 2010. gadā var lepoties «Peugeot» pārstāvis, kas pārdevis 289 šīs markas auto - par 416,1% vairāk nekā 2009. gadā.

Decembrī 59% reģistrēto auto pārdoti līzingā, kas ir augstākais rādītājs pagājušajā gadā. Transporta līdzekļu iegādes finansētājiem pievienojas arvien jaunas kompānijas - AS «Latvijas Krājbanka», «Hipolīzings» un AS «Trasta Komercbanka». Tomēr Kulbergs uzsvēra, ka lielākā daļa jaunu auto pircēju ir juridiskas personas, un decembrī tikai 21% pārdoto automobiļu realizēti privātpersonām. 36% visu darījumu bijuši korporatīvie pirkumi, un lielākie jaunu auto pircēji ir auto īres kompānijas, SIA «Lattelecom», taksometru firmas un pārtikas uzņēmumi.

Jau ziņots, ka 2011. gadā varētu tikt reģistrētas aptuveni 6500 jaunas automašīnas, kas ir par 26% vairāk nekā 2010. gadā, biznesa portālam «Nozare.lv» prognozēja Kulbergs.

Kulbergs šo prognozi pamatoja ar to, ka jau pērn nogalē bija vērojams finansējuma pieaugums, kas veicinājis auto noietu arī pērn. Tāpat ekonomiskās situācijas stabilitāte pasaulē un Latvijā veicinās privātpersonu pārliecību par nākotni, kas savukārt atspoguļosies jaunu auto tirdzniecībā.

Tajā pašā laikā Kulbergs uzsvēra, ka 2011. gadā auto nozarē būs vairāki pārbaudījumi un pārdošanas apjomi būs līdzīgi kā 1998. gadā, kas ir ļoti zems rādītājs. Pieprasījumu pēc jauniem auto nesekmēs izmaiņas nodokļu politikā.

LPAA prezidents ir arī pārliecināts, ka saistībā ar nodokļu kāpumu patērētāji domās par papildu naudas ietaupījumu uz auto uzturēšanas rēķina, kas veicinās vecāku un nedrošāku auto skaitu uz Latvijas ielām, kā arī ļoti asu konkurenci servisa pakalpojuma tirgū, kur visizplatītākais izdevumu optimizācijas veids ir izvairīšanās no nodokļu maksāšanas.

«Nevaru prognozēt auto īpašnieku reakciju uz jaunajiem nodokļiem un lielo nodokļu starpību Baltijas valstīs, tomēr paredzams, ka Latvija neiegūs vēlamos nodokļus, kas varētu tikt Lietuvai un Igaunijai,» teica Kulbergs.

Tajā pašā laikā auto nozares pārstāvis pauda pārliecību, ka šogad ir sagaidāma cenu stabilizācija un varbūtējs kāpums auto virsbūves remonta sektorā, kas patlaban esot kritiskā līmenī.

Kulbergs arī pauda uzskatu, ka par 20%-30% varētu kāpt sauszemes transportlīdzekļu apdrošināšanas (KASKO) un obligātās civiltiesiskās apdrošināšanas (OCTA) cenas, kas jau tagad ir par 20%-30% zemākas nekā Igaunijā un Lietuvā. «Patlaban šīs cenas ir neobjektīvi zemas un nespēj nosegt kvalitatīva remonta izmaksas,» uzsvēra Kulbergs.

LPAA ir sabiedriska organizācija, profesionāla ražotājrūpnīcu oficiāli pilnvarotu autoimportētāju un dīleru apvienība. Pašlaik LPAA ir 44 biedri.

LPAA ir vienīgā profesionālā organizācija savā nozarē Latvijā, kura no 1998. gada reprezentē Latvijas valsti Starptautiskajā Autoražotāju asociācijā (OICA) kā tās pilntiesīga biedrs.

No 2003. gada LPAA ir Eiropas Autoražotāju asociācijas (ACEA) biedrs.

KomentāriCopyTelegram Draugiem X Whatsapp
Redaktors iesaka
Nepalaid garām
Uz augšu