Labāk eZvans nekā kapu zvani

Apollo.lv
CopyTelegram Draugiem X Whatsapp
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: AP/«Scanpix»

Latvijas Republikas Ministru kabinets 1. februāra sēdē atbalstīja pievienošanos saprašanās memorandam par eZvana (eCall) ieviešanu.

Latvijas Automoto biedrība (LAMB) uzskata, ka tādējādi valdība ir strikti apstiprinājusi gan Latvijas atbildību par kopējo ES satiksmes drošību, gan vienotību ar pārējām dalībvalstīm rūpēs par satiksmes negadījumos bojā gājušo skaita samazināšanu. Memoranda parakstīšana ir tikai pirmais posms, lai eZvanu Latvijā reāli ieviestu. Protams, tas ir finansiāli ietilpīgs projekts un atradīsies ne viena vien balss, kas šajā brīdī to uzskatīs par nelietderīgu. Tomēr kā gan satiksmes negadījumos izglābtas dzīvības varētu būt nelietderīgas.

LAMB jau vairakkārt ir vērsusi sabiedrības, autovadītāju un atbildīgo institūciju uzmanību eZvana projektam, kuru vairākus gadus intensīvi apspriež un popularizē Eiropas Komisija. Briselē pat tiek vērtēta iespēja administratīvi vērsties pret dalībvalstīm, kas eZvana iniciatīvu un kopējos satiksmes drošības programmas mērķus ignorē.

Eiropas Komisijas pētījumi liecina, ka eZvana brīdinājuma sistēmas ieviešana varētu samazināt neatliekamās medicīniskās palīdzības reaģēšanas laiku par 50% un gada laikā izglābt 2500 cietušo dzīvības. Pēc automašīnas nokļūšanas ceļu satiksmes negadījumā, eZvana iekārta izvēlas telefona numuru 112 un nosūta trauksmes signālu centram informāciju par ceļu satiksmes negadījuma vietu, kā arī nodrošina balss sakarus ar cietušo. Tādējādi autovadītāji un pasažieri varētu saņemt palīdzību daudz savlaicīgāk, pat ja viņi fiziski nav spējīgi to izdarīt vai nezina savu atrašanās vietu. Arī Latvijā ir bijuši gadījumi, kad autovadītājs gājis bojā, jo palīdzība saņemta pārāk vēlu.

EZvana ieviešana ir komplekss uzdevums, kam būtu jābalstās uz valsts un privāto partnerību. Tajā jāiesaista gan elektronisko sakaru pakalpojumu sniedzēji, gan citi atbilstošu nozaru uzņēmēji. Tomēr vadība un atbildība par projektu jāuzņemas valsts institūcijām, kas jau noticis Latvijai parakstot sadarbības memorandu. Kopumā to jau parakstījusi lielākā ES dalībvalstu daļa un vairāk nekā 100 sabiedriskās organizācijas.

Kā Starptautiskās Automobiļu federācijas (FIA) dalībniece LAMB labi pārzina Rietumeiropas autoklubu neatlaidīgo darbu stiprinot satiksmes drošību. Vērtējot situāciju Latvijā, jāuzsver, ka kopējās pozitīvās tendences negadījumu statistikā nav saistītas tikai ar amatpersonu panākumiem, bet arī sociāli ekonomisko situāciju, tādēļ nav pamata pašapmierinātībai, un eZvana ieviešana mūsu valstī nav mazāk aktuāla kā citās ES valstīs.

KomentāriCopyTelegram Draugiem X Whatsapp
Redaktors iesaka
Nepalaid garām
Uz augšu