Zivtiņš pieļauj atļautā maksimālā braukšanas ātruma palielināšanu

LETA
CopyTelegram Draugiem X Whatsapp
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: Ieva Čīka/LETA

Kopējo maksimālo braukšanas ātrumu Latvijā nevajadzētu atļaut palielināt, bet atsevišķos ceļu posmos tas būtu iespējams, šodien Saeimas Aizsardzības, iekšlietu un korupcijas novēršanas komisijas sēdē atzina Valsts policijas Prevencijas pārvaldes priekšnieks Edmunds Zivtiņš.

Zivtiņš skaidroja, ka Latvijas ceļi būvēti tā, lai pa tiem varētu droši pārvietoties ar patlaban noteikto maksimālo ātrumu 90 kilometriem stundā. Tomēr atsevišķākās vietās, piemēram, pa jaunizbūvētajiem ceļiem, izvērtējot visus apstākļus, maksimālo atļauto braukšanas ātrumu varētu palielināt līdz 100 vai 110 kilometriem stundā.

Viņš gan nevēlējās norādīt, kurus tieši ceļu posmos varētu to atļaut, tomēr kā piemērus minēja virzienu uz Siguldu vai uz Jūrmalu.

«Tas ir jāskatās no konkrētās vietas apstākļiem, vai ir kustība tikai vienā virzienā, vai ir barjeras, cik joslu,» teica Zivtiņš.

Prevencijas pārvaldes priekšnieks atzina, ka pagājušajā vasarā par šo jautājumu notikušas diskusijas, bet lēmums neesot pieņemts. Te esot jārunā ar Satiksmes ministriju, «Latvijas Valsts ceļiem» un Ceļu satiksmes drošības direkciju.

«Šis ir Satiksmes ministrijas jautājums, bet Ceļu policija neiebilstu,» norādīja Zivtiņš.

Zivtiņš gan vērsa uzmanību uz to, ka vidējā satiksmes ātruma samazināšana par 10 kilometriem stundā ļaujot gadā glābt aptuveni 100 līdz 150 cilvēku dzīvību uz vienu miljonu iedzīvotāju.

KomentāriCopyTelegram Draugiem X Whatsapp
Redaktors iesaka
Nepalaid garām
Uz augšu