Dambis un Saukāns Dakarā startēs ar auto, kas būs ar elektropiedziņu

LETA
CopyTelegram Draugiem X Whatsapp
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: Evija Trifanova/LETA

Latvijas autosportisti Andris Dambis un Māris Saukāns nākamā gada «Dakaras» rallijreidā piedalīsies ar «OSCar eO» automobili, kas būs ar elektropiedziņu, ceturtdien notikušajā preses konferencē pastāstīja sportisti.

«Projekts ir līdz šim unikāls, tādēļ par to ir liels lepnums un gandarījums,» preses konferencē pastāstīja Saukāns. «Lai rūpīgi pārbaudītu mašīnu darbībā, pirms «Dakaras» rallijreida esam nolēmuši piedalīties «Zīda ceļa» sacīkstēs, kas norisināsies no Maskavas līdz Sočiem.«

«Principā šī ir ātra un traka ideja, kas īstenota ļoti īsā laika posmā,» izteicās Dambis. «Pēc «Dakaras» rallija zīmols «eO» nepārstās eksistēt. Veidosim kaut ko jaunu, lai attīstītos arī nākotnē. Tiklīdz būs kaut kādi jaunumi, ziņosim to ar jaunās mājaslapas «oscareo.lv» starpniecību. Šobrīd esam apzinājuši labākās kompānijas pasaulē, kas mums varētu piegādāt rezerves daļas. Piegādātāji būs no astoņām dažādām valstīm.«

«Par eksperimenta auto esam izvēlējušies «Nissan Navara», kuru pārveidosim, lai testētu elektromotora darbību. Jau augustā būs zināmi pirmie rezultāti. Projektā esam iesaistījuši labākos mehāniķus un savākuši labāko komandu, kas uzbūvēs šo auto. «OSCar eO» trasē neatradīsies viens pats, jo tai būs arī papildu atbalsta mašīna,» izteicās Dambis.

«Mūsu mērķis būs pabeigt ralliju, nevis ierindoties kādā no pirmajām pozīcijām, jo šis nav šāda veida projekts. Galvenais ir izmēģināt jauno tehnoloģiju,» piebilda Dambis.

«OSCar eO» startēs īpašā automobiļu klasē, kas sacīkšu tehniskajos noteikumos ieviesta jau pirms vairākiem gadiem, taču Dakarā to vēl neviens nav izmantojis. Šim projektam apsolīts visa veida atbalsts, jo rallijreidu rīkotāji pēc pārrunām ar Latvijas sportistiem saprata, ka šis projekts paver jaunas inženiertehniskās un sportiskās iespējas, kam ir plašas perspektīvas arī no vides aizsardzības viedokļa.

«OSCar eO» modeļa svars būs par 27 procentiem lielāks. Tam būs divi elektromotori, kuru jauda būs 180 kW, kas būs pietiekami, lai varētu braukt ar ātrumu 140 km/h, pārvarot visas ceļa grūtības.

«Īslaicīgi, uz aptuveni 45 sekundēm, «OSCar eO» motori spēs attīstīt jaudu līdz pat 315 kW. Tas nepieciešams, lai, piemēram, pārvarētu īpaši augstas kāpas, kādu Atakamas tuksneša rajonā Čīlē ir ne mazums,» pastāstīja Dambis.

Akumulatoros ekskluzīvi šim projektam piegādās Ķīnas kompānija «Winston Battery». «Tas ir viens no pazīstamākajiem elektromobiļu akumulatoru ražotājiem pasaulē, un labākus akumulatorus par šiem mēs savam «OSCar eO» nevaram iedomāties, «atzina Dambis.

Pēc Dambja aprēķiniem, ar pilnībā uzlādētiem akumulatoriem «OSCar eO» grūtākajos «Dakaras» rallijreida apstākļos spēs veikt 150 kilometrus, bet pa labu ceļu - vismaz 300. Tā kā rallija ātrumposmi parasti ir vairākas reizes garāki, turklāt izvietoti grūti pārvaramā apvidū, automašīna tiks aprīkota ar papildus ģeneratoru, ko darbinās neliels benzīna dzinējs.

«Bez tā mēs nevaram iztikt, citādi jāved līdzi vēl viens akumulatoru komplekts, bet visa automašīna jau tāpat būs burtiski piebāzta ar tiem. Mēs paši arī sēdēsim uz akumulatoriem, jo daļa atradīsies tieši zem kabīnes. Tāpēc esam izvēlējušies «Nissan» dzinēju, kas pārbaudīts arī sacīkšu režīmā, un saražos elektromotoriem nepieciešamo strāvu,» teica Dambis.

Benzīna dzinēja darbināšanai «OSCar eO» tiks aprīkots ar 200 litru degvielas tvertni, taču piedziņa būs 100 procenti elektriska. «Benzīna motors pat neatradīsies priekšā, bet gan aizmugurē un būs savienots tikai un vienīgi ar elektroģeneratoru,» izteicās Dambis.

KomentāriCopyTelegram Draugiem X Whatsapp
Redaktors iesaka
Nepalaid garām
Uz augšu