Stils un jauda – «Citroen DS4»

CopyTelegram Draugiem X Whatsapp
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: auto24.lv

Jaunais «Citroen DS4» vēl vairāk papildina pārsteidzošo «Citroen C4», uz kura tas ir balstīts ar sportiskāku dizainu, ievērojami jaudīgāku dzinēju un personalizēšanas iespējām.

Šis ir jau otrais «Citroen» spēkrats no DS modeļu līnijas, kas tika izveidota 2009. gadā. Kompānijas DS līniju vēlāk papildinās arī uz C5 bāzes veidotais DS5 modelis, kurš pārdošanā solās nonākt nākamā gada sākumā.

Dzinēju izvēles ziņā salīdzinoši ar C4 modeli, jaunajam DS4 ir pieejams ievērojami jaudīgāks benzīna dzinējs un nedaudz jaudīgāks dīzeļdzinējs. Kopsummā no benzīna dzinējiem tiek piedāvāts 1,6l motors 120, 155 un 200zs izpildījumā. Dīzeļdzinēju klāsts ir nedaudz specifisks, taču ja skatās tīri uz jaudu, tad ir iespējams izvēlēties starp 92, 110 un 163zs variantiem.

Lai izbaudītu patieso braukšanas prieku, ko sniedz DS4 tas noteikti ir jāizvēlas ar 6-pakāpju manuālo kārbu, jo alternatīva ir elektroniski vadāma manuālā 6-pakāpju kārba. Skan briesmīgi un darbojas ne labāk. Ar šo «Citroen» inovāciju nācās iepazīties C4 izmēģinājuma laikā un iespaids ir palicis graujošs. Pati kārba skaitās manuālā, taču to elektroniski pārslēdz programmatūra, kuras darbību varētu salīdzināt ar sajūga slidināšanu un automašīnas raustīšanu.

Ja C4 tiek piedāvāts ar konservatīviem Style, Comfort un Exclusive aprīkojuma līmeņiem, tad DS4 piedāvājums ir «šiks», jeb Chic, So Chic un Sport Chic. Pāreja no pirmās komplektācijas uz vidējo izmaksā 2100 EUR un iekļauj veselu kaudzi ar mūsdienu tehnoloģijas labumiem. Standarta aprīkojums arī nav galīgi pliks un ietver gaisa kondicionētāju, priekšējo sēdekļu apsildi, kruīza kontroli un labu audio sistēmu ar sešiem skaļruņiem un vadību no stūres. Glaunākajā aprīkojuma līmenī tiek iegūta aklās zonas uzraudzīšanas sistēma, perforēta ādas sēdekļu apdare un palīgsistēmas, kas atvieglos noparkošanos un braukšanu atpakaļgaitā. Tiek piedāvāta arī 220V ligzda, kas ir lielisks risinājums daudzajiem pārveidotājiem, taču tā ir rombveida, līdz ar to tāpat nāksies lietot viena vai otra veida pārveidotājus.

Lielceļu kuģotājiem asā un precīzā vadāmība varētu šķist nekomfortabla, taču sportiskāka braukšanas stila piekritēji to spēs novērtēt. Atšķirībā no citiem līdzīgiem sporta hečbekiem šis auto ir augstāks un salīdzinājumā ar C4 tas ir pat par 2,3cm augstāks, sasniedzot 1523mm. To ļoti labi var redzēt arī paskatoties uz automašīnas riteņiem, virs kuriem ir ļoti daudz brīvās vietas. Taču tas netraucē iegūt teicamu vadāmību un neliek automašīnai «šūpoties». Tiesa šī asā un precīzā braukšana nāk komplektā ar izteikti cietu piekari, kas uz nelīdzeniem ceļiem ir sevišķi jūtama.

Lai arī šis modelis nepiedāvā tik plašas personalizēšanas iespējas kā DS3, tas ir saglabājis mērinstrumentu panelim maināmo apgaismojumu. Krāsu izvēle gan ir gaužām bēdīga – balta un vairāki zilie toņi. Apdares materiāli ir izraudzīti rūpīgi un nostrādāti teicami. Cieto plastmasu tikpat kā nevar manīt un salona interjeru ieskauj patīkamu materiālu kopums ar saskanīgu krāsu toņiem.

Automašīnas izcilais dizains ir novērtēts visā pasaulē un to pastiprina izcīnītā pirmā vieta «Starptautiskajā Automašīnu Festivālā 2011», kur DS4 tika kronēts par gada skaistāko auto aiz sevis atstājot BMW-5 sēriju un «Honda» CRZ-Hybrid.

Jaunā «Citroen DS4» pefekto dizainu spēja novērtēt arī Elīna, kura bez ilgas vilcināšanās atzina šo par visu laiku skaistāko auto, par kādu ir nācies izteikt viedokli. Viņasprāt šis auto iemieso sevī Francijas augsto modi un gaumes izjūtu. Tā nelielie izmēri neapgrūtina pārvietošanos intensīvā satiksmē vai pārbāztā lielveikala stāvvietā.

Elīna - auto24 izmēģinājuma braucienos pārstāv sieviešu viedokli un vērtē automašīnas vizuālo izskatu, pievēršot uzmanību sīkām detaļām un citām lietām, kas skar sievietes autobraucējas, piemēram, vai ir ērti noparkoties lielveikala stāvvietā.

Arī Raivis (1,98m) spēja novērtēt automašīnas skaisto dizainu, taču īstais pārbaudījums ir tā vietas daudzums salonā, kurš šāda izmēra auto nevarēja būt pietiekošs. Pie stūres kā jau vairums gadījumos nolaižot un atstumjot beņķi ir gana ērti, taču aizmugurē nekas daudz kārtējo reizi nepaliek pāri.

Raivis – auto24 izmēģinājuma braucienos pārstāv augumā garo vadītāju viedokli un vērtē automašīnas piemērotību gan atrodoties pie stūres pašam, gan arī brīvās vietas daudzumu sēžot aizmugurē.

Zem biezās sajūsmas kārtas slēpjas arī nedaudzi un mazsvarīgie trūkumi, kas tika pamanīti brauciena laikā. Atvērtā loga priekus varēs baudīt vienīgi priekšā sēdoši, jo aizmugurējās durvīs šādas opcijas nemaz nav iespējamas. Suņiem šīs viennozīmīgi ir sliktas ziņas. Aizmugurējās durvis turpina savu destruktīvo gājienu un lai arī to durvju rokturi ir veiksmīgi noslēpti pie loga, kuru nevar atvērt tie piedevām ir veidoti no ļoti spīdīgas un skaistas plastmasas, kura ļoti viegli skrāpējas.

Nobeigumā var teikt, ka šis ir viennozīmīgi viens no pēdējā laika skaistākajiem auto ar lielisku dinamiku un komforta sajūtu. Šāda kombinācija reti kad gadās un uz tā fona nedaudzie trūkumi zaudē savu būtību.

Dizains: 10
Komforts: 8
Patēriņš: 7
Vadāmība: 8
Cena: 7
Vidējais: 8

KomentāriCopyTelegram Draugiem X Whatsapp
Redaktors iesaka
Nepalaid garām
Uz augšu