Lems par vērienīgā «Pasažieru vilciena» konkursa apturēšanu

LETA
CopyTelegram Draugiem X Whatsapp
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: Raivis Spalvēns/LETA.

Decembra beigās Administratīvā rajona tiesa paredzējusi skatīt Šveices uzņēmuma «Stadler Bussnang AG» («Stadler») lūgumu pagaidām apturēt Iepirkumu uzraudzības biroja (IUB) lēmumu atļaut 429,24 miljonus latu vērto jaunu vilcienu iepirkumu.

Kā aģentūru LETA informēja tiesas priekšsēdētājas palīdze Inese Deme, Administratīvā rajona tiesa šonedēļ pieņēmusi izskatīšanai «Stadler» sūdzību, kurā uzņēmums apstrīdējis IUB oktobra beigās pieņemto lēmumu atļaut par Latvijas vēsturē vērienīgāko uzskatīto iepirkumu.

Kopā ar pieteikumu saņemts lūgums piemērot pagaidu noregulējumu un apturēt apstrīdētā IUB lēmuma darbību. To tiesa skatīs tiesas sēdē 28.decembrī plkst. 10.

Tāpat tiesa līdz 2012.gada 2.janvārim atvēlējusi IUB laiku, lai tas sniegtu paskaidrojumus par «Stadler» sūdzību.

Kā ziņots, IUB oktobra nogalē atļāva AS «Pasažieru vilciens» (PV) slēgt līgumu ar Spānijas kompāniju «Construcciones y Auxiliar de Ferrocarriles, S.A.» (CAF) par apjomīgo jauno pasažieru vilcienu sastāvu iepirkumu.

PV konkursā par jaunu pasažieru vilcienu sastāvu iepirkumu par uzvarētāju atzina Spānijas kompāniju, kas ieguva tiesības uz 610,76 miljonus eiro (429,24 miljonus latu) vērto līgumu. Šo PV lēmumu IUB apstrīdēja «Stadler», kas 17.novembrī iesniedza arī sūdzību tiesā par IUB lēmuma pamatotību.

LETA jau ziņoja, ka jautājums par vērienīgā PV konkursa turpmāko likteni nākotni nonācis izskatīšanā valdībā.

Kā žurnālistiem apliecināja satiksmes ministrs Aivis Ronis, patlaban pastāv vairāki riski, kas saistīti ar Latvijas vēsturē lielāko iepirkumu. Viņš arī norādīja, ka valdībai no publiskajām uzņēmuma reģistra datubāzēm ir pieejama informācija par konkursa dalībnieku akcionāru struktūru un arī šis aspekts tiek vērtēts.

Ronis neapstiprināja līdz šim izskanējušo informāciju, ka SM piedāvā konkursu vienkārši pārtraukt, vien norādot, ka sagatavotajā ziņojumā valdībai tiek «piedāvātas dažādas alternatīvas».

Iepriekš publiski izskanēja, ka PV un CAF redakcionāli darba grupās ir izstrādājuši līguma projektu par jauno vilcienu piegādi. Tika prognozēts, ka līgums tiks parakstīts tuvākajā laikā - pēc tam, kad šonedēļ līguma projektu izskatīs Satiksmes ministrijā PV ārkārtas akcionāru sapulcē.

Tomēr vēlāk kļuva zināms, ka SM sagatavojusi ziņojumu, kurā apsvērta iespēja vienkārši izbeigt vilcienu iepirkuma konkursu.

Portāls «Pietiek.com» ziņoja, ka aiz Kipras ofšora «Mysea Enterprises Limited», kas, pēc «Lursoft» datiem, 2009.gada beigās kļuvis par AS «Rīgas Vagonbūves rūpnīca» (RVR) 67% akciju īpašnieku, slēpjas finanšu grūtībās nonākušās Lietuvas bankas «Snoras» un «Latvijas Krājbankas» īpašnieks Krievijas miljardieris Vladimirs Antonovs. Šā gada maija RVR «Latvijas Krājbankā» ieķīlājusi visu savu mantu.

Iemesls, kādēļ valdība otrdien aiz slēgtām durvīm lēma, vai neatlikt līguma parakstīšanu ar CAF, saistīts ar «Krājbankas» krahu, «Pietiek.com» apliecinājuši informēti avoti valdībā.

CAF kā savu apakšuzņēmēju vilcienu piegādes līguma izpildei norādījis RVR, bet tās manta pilnībā ieķīlāta «Latvijas Krājbankā». Neoficiāli izskan bažas, ka RVR nespēs izpildīt savas saistības, kas plānotas 63% apmērā no visa līguma.

PV iepirkums paredz līdz 2015.gadam iegādāties 34 jaunus elektrovilcienus un septiņus dīzeļvilcienus.

9.martā Eiropas Komisija apstiprināja Eiropas Savienības Kohēzijas fonda lielo satiksmes nozares projektu par Rīgas piepilsētas dzelzceļa pasažieru pārvadājumu sistēmas modernizāciju un dīzeļvilcienu ritošā sastāva atjaunošanu 144 miljonu latu apmērā. No projekta kopējām izmaksām Kohēzijas fonda finansējums ir 100 miljoni latu.

KomentāriCopyTelegram Draugiem X Whatsapp
Aktuālākās ziņas
Nepalaid garām
Uz augšu