Jaunā «vabole» no «Volkswagen»

CopyTelegram Draugiem X Whatsapp
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: auto24.lv

Šī stāsta galvenais varonis ir pasaulē visvairāk saražotā automobiļa pēctecis trešajā paaudzē – «Volkswagen Beetle».

Pirmās paaudzes modelis, kurš ražošanā atradās 65 gadus ir pārdots visā pasaulē vairāk nekā 21 miljonos eksemplāru. Savas ilgās pastāvēšanas laikā oriģinālajai «vabolītei» ir izdevies sasniegt kulta statusu, kuru nākamās paaudzes modeļiem diez vai jebkad izdosies sasniegt.

Uz doto brīdi Latvijas tirgū jaunais «Volkswagen Beetle» ir pieejams vienīgi ar 1,2 litru TSI dzinēju, kurš spēj attīstīt 105zs jaudu. Citur pasaulē ir pieejami četru veidu benzīna dzinēji un divu veidu dīzeļdzinēji, no kuriem daži vasarā būs pieejami arī Latvijas tirgū. Mazais dzinējs ir apbrīnojami atsaucīgs un spēj izdarīt ne tikai ātrus apdzīšanas manevrus, bet arī ieturēt pietiekoši zemu vidējo patēriņu. Pilsētā tas iekļaujas 7,6 l/100km, savukārt ārpus tās 5,0 l/100km.

Ar aprīkojumu ir gandrīz tikpat švaki, kā ar dzinējiem un uz doto brīdi tas dīleru salonos tiek piedāvāts bāzes komplektācijā, kas neko daudz sevī neiekļauj. Taču apzinoties drūmo situāciju pie izplatītājiem ir iespējams individuāli pasūtīt dažādu papildus aprīkojumu, tai skaitā ādas salonu, panorāmas stikla jumtu un citas lietas, kas izceļ šī ikoniskā auto galveno būtību - stilu.

Jaunās paaudzes «Volkswagen Beetle» ir stipri vairāk ietekmējies no oriģinālās «vaboles» dizaina, kas sevišķi atspoguļojas automašīnas aizmugurējā daļā. Salīdzinot ar otrās paaudzes «New Beetle», jaunā «vabole» ir kļuvis par 12mm zemāka un 84mm platāka, kas piešķir tai sportisku un modernu izskatu.

Ja no ārpuses dizains ir lielisks un uzrunā attiecīgo mērķauditoriju, tad no iekšpuses ir riktīgi nohaltūrēts. Ņemot vērā, ka tas ir stila auto, tā apdares materiālu kvalitāte ir zem katras kritikas. Šinī gadījumā «Volkswagen» varēja vismaz paneli padarīt mīkstāku, taču arī tas ir no cietās plastmasas. Arī par jumta tapsējuma kvalitāti katru reizi atgādina kustīgais panelis ar salona apgaismes pogām un nelielo sīklietu nodalījumu.

Savos iespaidos dalījās arī Latvijas «Volkswagen» kluba vadītājs Aleksandrs Čerņagins, kura uzskati par jauno «Beetle» bija līdzīgi. Mazais 1,2 TSI vairāk atgādināja veco labo 1,8 turbo. Protams, jaudas nav tik daudz, taču pilsētas režīmā tas bija apbrīnojami dinamisks. Cerams, ka VW ir novērsis šiem motoriem tipiskās problēmas ar ķēdi. Mūsdienās svarīgs ir arī degvielas patēriņš un tās stundas laikā, kas tika pavadīta aiz auto stūres tas nostājās ap 8,0l/100km, kas ņemot vērā dinamisko braukšanu ir teicams rezultāts. Kopumā auto ir labs, kurš patiks hipsteriem un meitenēm, kurām nevajag lepnu apvidus auto.

Auto noteikti nav domāts, lai ar to regulāri pārvietotos vairāk par diviem pasažieriem. Par to liecina gan durvju skaits, gan arī ierobežotais vietas daudzums uz aizmugurējā beņķa. Garākus izbraucienus novērtēs vienīgi priekšā sēdošie un bērni vecumā līdz 12 gadiem.

No sieviešu skatu punkta, kur izskats ir svarīgāks par kvalitāti jaunais «Beetle» izpelnījās uzslavu. Elīnas (auto24.lv sieviešu viedokļa pārstāve) lielāko uzmanību piesaistīja tieši automašīnas ārējais dizains, taču melnā krāsa, lai cik klasiska tā nebūtu šim auto nepiestāv. Ņemot vērā, ka oriģinālo Beetle bija iecienījuši «puķu bērni», tad šis auto noteikti varētu izmantot košākas krāsas pelēkajā salonā.

Automašīnas galvenais trumpis ir tā nosaukums, uz kura rēķina «Volkswagen» cer nopelnīt vieglu naudu. Uz plānās piedāvājuma lapas ir norādīta tikai viena cena, tikai vienam dzinējam un ar bāzes komplektāciju, kas ir 18 081 eiro. Par laimi to var papildināt individuāli vēršoties pie dīlera. Šis nav slikts mēģinājums atsvaidzināt «Beetle» ietekmi auto pasaulē, taču uz tādu popularitāti kādu guva oriģinālā «vabole» nav ko cerēt.

Dizains: 9
Komforts: 6
Patēriņš: 8
Vadāmība: 7
Cena: 7

KomentāriCopyTelegram Draugiem X Whatsapp
Redaktors iesaka
Nepalaid garām
Uz augšu