Skolās tehnoloģijas mācību procesā izmanto reti

Apollo.lv
CopyTelegram Draugiem X Whatsapp
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: Lita Krone/LETA

Pašlaik tikai 60% aptaujāto skolēnu tikai dažas reizes mēnesī vai pat retāk mācību procesā skolās izmanto informācijas un komunikācijas tehnoloģijas, liecina Iespējamās misijas (IM) veiktā skolēnu aptauja par tehnoloģiju izmantošanu skolā. Ar mērķi sekmēt tehnoloģiju jēgpilnu izmantošanu mācību procesā un attīstīt skolēnos tehnoloģiju prasmes, IM fizikas skolotāji sadarbībā ar Lattelecom no 16. līdz 19.aprīlim mācību stundu ietvaros īstenos projektu Tehnoloģijas dzīvei!.

„Informācijas un komunikāciju tehnoloģijas ir mūsdienu cilvēka, katra skolēna ikdiena. Tehnoloģijas nevar aizstāt skolotāju, taču tās var kalpot par ļoti iedarbīgiem darbarīkiem efektīvam un katru skolēnu iesaistošam mācību procesam. Mācību procesam ir jāmainās. Izmantojot tehnoloģiju piedāvātās iespējas, jāļauj skolēniem darboties pašiem – risināt problēmas, analizēt informāciju, sadarboties,“ atzīst Zane Oliņa, IM programmas attīstības vadītāja.

Mācību projekta Tehnoloģijas dzīvei! ietvaros skolēni tēmā Fizika mūsdienu tehnoloģiskajos procesos IM skolotāja vadībā pētīs Wi-Fi signālu skolā un to, kā tas ietekmē interneta ātrumu un informācijas apriti. Skolēni kopīgi izstrādās ieteikumus, kā skolā uzlabot Wi-Fi signāla stiprumu un pieeju tam visā skolā. Projekts noslēgsies ar skolēnu projekta prezentācijām skolas vadībai. Projektā iesaistītas sešas IM dalībskolas: Ādažu vidusskola, Dobeles Valsts ģimnāzija, Ikšķiles vidusskola, Pumpuru vidusskola, Siguldas Valsts ģimnāzija, Valkas ģimnāzija.

Aprīļa sākumā IM veica 5. līdz 12.klašu skolēnu aptauju par tehnoloģiju izmantošanu skolās.  Galvenokārt tehnoloģijas stundās izmanto, lai meklētu informāciju internetā (66% to dara pāris reižu nedēļā vai biežāk), lai klausītos skolotāja prezentāciju (attiecīgi 64%), lai izmanotu mobilos tālruņus aprēķinu veikšanai, filmēšanai vai citiem nolūkiem (attiecīgi 64%). Katrs otrais norāda, ka pats stundās aktīvi nekad nav strādājis ar tehnoloģiskajiem rīkiem, analizējot datus, strādājot pie dažāda veida projektiem, veidojot multimediju materiālus. Līdz ar to vairumā gadījumu tehnoloģijas tiek izmantotas tradicionāliem mērķiem – informācijas projicēšanai vai atrašanai. Skolēni skolā pārsvarā apgūst tehniskās prasmes, mazāk tādas, kas saistītas ar informācijas ticamības izvērtēšanu, apstrādi un analīzi, skaidras ziņas nodošanu konkrētai mērķaauditorijai.  

Ievērojami atšķiras arī pieeja tehnoloģijām mājās un skolā. 98% respondentu mājās ir dators ar interneta pieslēgumu, no tiem 95% atzīst, ka viņiem ir iespējams izmantot mājas datoru mācībām. Citādi ir ar tehnoloģisko nodrošinājumu skolās: 40% skolēnu atzīst, ka stundu laikā ir ierobežota pieeja datoriem; 40% - bezvadu internets skolā pieejams tikai noteiktās vietās, bet 20% tas nav pieejams vispār. Ierobežoto pieeju datoriem un nekvalitatīvo interneta pieslēgumu skolēni visbiežāk min kā neapmierinātības iemeslu tam, kā mācību procesā skolā tiek izmantotas tehnoloģijas. Taču daļa no iemesliem ir saistīta ar skolotāja pieeju mācīšanai un izmantotajām mācību metodēm.

Aptauja tika veikta elektroniski, izmantojot Draugiem.lv, tajā piedalījās 1476 skolēni.

KomentāriCopyTelegram Draugiem X Whatsapp
Aktuālākās ziņas
Nepalaid garām
Uz augšu