Foto: LETA/Edijs Pālens.

Latvijas iedzīvotāji aizvien biežāk izvēlas lietot internetā pieejamo saturu, turklāt aptuveni puse Latvijas iedzīvotāju jau tagad ikdienā atsakās no tradicionālās televīzijas, liecina «Samsung Smart TV» veiktais pētījums.
 
Vairāk nekā 40% iedzīvotāju biežāk kā reizi nedēļā skatās internetā lejupielādētu saturu, savukārt katrs otrais aptaujātais regulāri izmanto tādus tiešsaistes video servisus kā «YouTube», «Vimeo» u.c. Tas liek secināt, ka, attīstoties dažādām tehnoloģijām un tirgū ienākot arvien jaunām ierīcēm, Latvijā un pārējās Baltijas valstīs strauji mainās iedzīvotāju TV skatīšanās paradumi.
 
Latvijas iedzīvotāji ir visaktīvākie tehnoloģisko jaunievedumu atbalstītāji Baltijas valstīs
 
Lai arī visu Baltijas valstu iedzīvotāji ir mūsdienīgi savos TV skatīšanās paradumos, tomēr Latvijas iedzīvotāji daudz labprātāk izmēģina dažādus tehnoloģiskos risinājumus savā televizorā. Trešā daļa mūsu valsts iedzīvotāju, skatoties TV, aktīvi sērfo internetā, kā arī TV ekrānā redzēto apspriež un komentē sociālajos tīklos. Tāpat mēs esam gatavi izmantot arī dažādus tehnoloģiju jaunievedumus savos televizoros – katrs otrais aptaujātais labprāt televizorā lietotu sociālo tīklu aplikācijas, savukārt gandrīz 80% iedzīvotāju izmantotu iespēju TV ekrānā atskaņot internetā pieejamos video.
 
Katrs trešais Latvijas iedzīvotājs informācijai sociālajos tīklos tic vairāk nekā citiem ziņu kanāliem
 
60% aptaujāto kā galveno iemeslu, kāpēc TV skatīšanās tiek aizstāta ar internetā pieejamajiem resursiem, min vēlmi būt neatkarīgiem no TV programmu piedāvājuma un iespēju pašiem brīvi izvēlēties, ko un kad skatīties. Jau pašlaik katrs trešais Latvijas iedzīvotājs internetā skatās filmas, kamēr ceturtā daļa aptaujāto tiešsaistē skatās arī ziņu pārraides. Savukārt vairāk nekā 20% Latvijas iedzīvotāju interneta resursos seko līdzi dažādiem TV seriāliem un animācijas filmām, secināts pētījumā.
 
Aptaujātie atzinuši, ka atsakās no klasiskās televīzijas arī tāpēc, ka TV programmā pietrūkst pietiekami daudzveidīga un kvalitatīva satura. Šo faktu apstiprina arī respondentu pārliecība, ka kvalitatīva satura trūkuma dēļ laiks, ko bērni pavada pie TV, ir bezvērtīgs. 95% aptaujāto atbalstītu biežāku TV skatīšanos bērnu vidū, ja tajā pieejamais saturs būtu vairāk izglītojošs.
 
«Pētījums rāda interesantu tendenci – 55% no Latvijas skatītājiem, kuri lieto sociālos tīklus, tos izmanto kā filtrus būtiskākās informācijas atlasei. Turklāt gan Lietuvā, gan Latvijā 30% aptaujāto sociālo tīklu lietotāju informācijai sociālajos tīklos uzticas vairāk nekā citiem ziņu kanāliem. «Tas liek domāt, ka tradicionālās televīzijas skatītāju loks varētu sarukt vēl straujāk pēc tam, kad televizoros tiks plašāk integrēti sociālo tīklu pakalpojumi,» prognozē Elīna Liepiņa, «Samsung Smart TV» zīmola vadītāja Baltijā.
 
Samsung Smart TV pētījums par TV skatīšanās paradumiem Baltijā tika veikts šī gada marta beigās, aptaujājot vairāk nekā 1500 iedzīvotājus vecumā virs 25 gadiem.

KomentāriCopyTelegram Draugiem X Whatsapp