Fotoradaru ieviesējiem būtu jāpāriet uz fiksētiem ieņēmumiem

Apollo.lv
CopyTelegram Draugiem X Whatsapp
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: «Apollo»

Ceļu satiksmes drošības padomes loceklis un autokluba LAMB prezidents Juris Zvirbulis uzskata, ka nosacījumi līgumam ar fotoradaru ieviesēju, uzņēmumu «Vitronic Baltica» ir jāmaina, nosakot tam fiksētos nevis procentuālos ieņēmumus par projekta īstenošanu.

«Sākotnējā eiforija par inovatīvo  ideju realizēt valstiskas nozīmes projektu bez neviena valsts lata  un tajā pat laikā panākt nozīmīgu satiksmes drošības uzlabojumu ir izgāzusies. Valsts, vēloties stiprināt satiksmes drošību, bet neieguldot līdzekļus, ir kļūdījusies, savukārt komersanta vēlme gūt peļņu ir loģiska un bija labi prognozējama. Domājams, ka prieks par līdzekļu ekonomijas iespēju krīzes apstākļos amatpersonām aizēnoja spēju prognozēt notikumu attīstību,» uzsver J.Zvirbulis.

Ņemot vērā, ka līdz 20. maijam uzņēmums «Vitronic Baltija» diez vai ieviesīs visus stacionāros radarus, līguma nosacījumi būtu jāmaina, nosakot uzņēmumam nevis procentuālos, bet fiksētos ieņēmumus, kuros iekļauti izdevumi par aparatūras iegādi, apkalpošanu un apkopi. Ja konkrētais uzņēmējs turpinās projekta īstenošanu, tad nedrīkstētu ierobežot viņa tiesības saņemt atlīdzību, tomēr, tās fiksēšana šoreiz varētu dot lielāku satiksmes drošības pievienoto vērtību.

Valsts politika attiecībā uz fotoradariem šobrīd ir nonākusi it kā pretrunā, un iezīmējami divi viens otru izslēdzoši scenāriji. Sasniedzot ievērojamus panākumus satiksmes drošībā tik pat strauji samazināsies ieņēmumi budžetā no soda naudām, tādēļ svarīgi atkal un atkal definēt, ka prioritāte tik tiešām ir satiksmes drošība. Ja, tomēr, valstij šobrīd svarīgāka ir budžeta konsolidācija, tad nevajadzētu kaitināt autovadītājus ar daiļrunību par satiksmes drošības nozīmi.

«Pa retam izskan vārgas balsis, ka ne jau viss līdzšinējā projektā ir tik slikts. Pakāpeniski tiek izskausti agresīvie braucēji, kas ātrumu pārkāpa ievērojami un apzināti, nedaudz samazinājies vidējais braukšanas ātrums, autovadītāji kļuvuši uzmanīgāki. Tomēr, ja darbs nav paveikts kvalitatīvi, diez vai ir saprātīgi priecāties par paveikto, nepievēršot uzmanību trūkumiem. Šo uzskatu pamato arī aptaujas fotoradaru jautājumā, kurās vairākums autovadītāju atbalsta līguma laušanu, bet vairākums respondentu, kuru vidū ir ne tikai autobraucēji, atbalsta pašu fotoradaru klātbūtni uz Latvijas ceļiem,» stāsta J.Zvirbulis.

KomentāriCopyTelegram Draugiem X Whatsapp

Tēmas

Redaktors iesaka
Nepalaid garām
Uz augšu