«S.B.C. Rallija Komanda» Talsu rallijā neizpilda uzstādītos mērķus

Apollo.lv
CopyTelegram Draugiem X Whatsapp
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: Iveta Grudule

«S.B.C. Rallija Komandas» ekipāža Aleksandrs Grīva / Ritvars Vēveris pārsistas riepas dēļ neizpilda uz «Rallijs Talsi 2012» uzstādīto mērķi - iekļūt TOP25 absolūtajā vērtējumā un izcīnīt vismaz 7.vietu A+ grupā. Komanda 7.ātrumposmā pārsita riteni un braucot uz diska zaudēja 2 minūtes. Rallijā uz starta izbrauca 70 ekipāžas, no kurām 14 izstājās dažādu tehnisku iemeslu vai avāriju dēļ, bet 4 ekipāžu laiks tika diskvalificētas neatbilstošas apakšveļas dēļ.

«Jau pirms sacensībām bija skaidrs, ka ņemot vērā dalībnieku sastāvu un mūsu tehnisko sagatavotību mūsu augstākais rezultāts varētu būt iekļūšana TOP25. Šis bija mūsu pirmais grunts rallija posms, kurā mēs startējām LRČ ieskaitē un cīnījāmies par sezonas kopvērtējuma punktiem A+ grupā. Līdz šim mēs startējām rallijsprinta čempionātā, kur 2011.gadā izcīnījām 3.vietu 4WD+ klasē sezonas kopvērtējumā.

Rallijā «Talsi 2012» konkurence bija ļoti liela, jo dalībnieku vidū bija daudzi pašmāju un citu valstu čempioni un top braucēji. Pirms sacensībām komanda piedalījās «Shakedown» posmā, kurā atklājās, ka automašīna ir tehniskas problēmas ar degvielas sistēmu. Mehāniķi vainu atrada un tā tika novērsta.

«Uz starta pirmajā dienā mums bija 44.starta pozīcija. Sacensību pirmos četrus ātrumposmos bija grūti braukt ātri pa vēlamo trajektoriju, jo bija dziļas «špūres» un lieli akmeņi. Bija jāsaudzē auto un jāuzmanās, lai izvairīšanās no sliktā ceļa nebeidzas grāvī. Līdz ar to temps daudzās vietās bija ļoti lēns, ko arī daži no mūsu līdzjutējiem mums aizrādīja. Piem., vietās, kur ir liels pienākošais ātrums un ir ļoti strauji jābremzē - to nevar darīt tur, kur to vajadzētu, jo tur jau ir izdzītas «špūres» un auto apstādināt tur nav iespējams - līdz ar to jābremzē ir stipri iepriekš un pēc tam jāripina cauri šīm «špūrēm» izvairoties no akmeņiem. Šādā veidā zaudējam katrā vietā vērtīgas sekundes,» stāsta Grīva.

Pirms «CVS» ātrumposma ekipāžas rallija spēkratam izslēdzās aktīvā diferenciāļa vadība. Servisa zonā mehāniķi atrada vainu (pārberzts ABS sensora vads) un uz nākamo dienu auto bija gatavs startam.

Otrajā dienā ekipāža startēja ar labāku starta pozīcija – 35, taču jau 7.ātrumposmā neizdevās izvairīties no liela akmens, kā rezultātā tika pārsista riepa. «Tā kā ātrumposms bija 10KM un mēs tajā brīdī bijām apmēram 4. kilometrā, izlēmām riepu nemainīt, kas arī bija pareizs lēmums, jo dēļ lēnās braukšanas uz diska zaudējām tikai 2 minūtes,» uzsver Grīva. Tehnika turpināja pievilt arī noslēdzošajā 10.ātrumposmā, kur pēdējās 2 minūtes ekipāža brauca ar 100km/h, jo auto pazuda turbo spiediens (pārplīsa turbo «šļauka»), kā rezultātā tika zaudētas vel 30 sekundes.

Kopvērtējuma tabulā A+ grupā pēc trīs LRČ posmiem ar 11 punktiem esam piektajā vietā.

KomentāriCopyTelegram Draugiem X Whatsapp
Redaktors iesaka
Nepalaid garām
Uz augšu