SM izvērtēs plānotās korekcijas jauno vilcienu iepirkuma līgumā

LETA
CopyTelegram Draugiem X Whatsapp
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: Edijs Pālens/LETA

Satiksmes ministrija (SM) vēl nav iepazinusies ar plānotajām korekcijām jauno vilcienu iepirkuma līgumā, kuras sagatavojusi AS «Pasažieru vilciens» valde, biznesa portālu «Nozare.lv» informēja ministrijā.

Par līguma grozījumu nozīmīgumu un konkrētiem punktiem pirms valdības sēdes, kas notiks rīt un kurā tiks vērtēti līguma grozījumi, SM gan atturas sniegt komentārus. Otrdien valdībai būs jāvērtē PV grozījumi līgumā, kurus tālāk piedāvās akceptēt Spānijas kompānijai «Construcciones y Auxiliar de Ferrocarriles» (CAF).

Satiksmes ministrs Aivis Ronis pēc koalīcijas partiju sadarbības padomes sēdes atzina, ka informējis padomes pārstāvjus par lēmumu piedāvāt CAF mainīt līguma punktus, kuri esot divi. Tas esot bijis jāizdara arī iepriekšējai PV valdei, lai novērstu visus riskus un neradītu zaudējumus. Viņš uzsvēra, ka iepirkums ir izdevīgs tikai tad, ja Latvijai tiek piešķirts ES finansējums. Ronis atzina, ka ES naudas nesaņemšanas riski līgumā iekodēti jau no 2009.gada. Līdz ar to patlaban svarīgākais ir panākt, lai līgums tiktu mainīts un neiestātos neparedzamas sekas.

Ronis uzskata, ka, teorētiski spriežot, CAF varētu piekrist līguma grozījumiem, jo nosacījumi uzņēmuma vadībai esot zināmi. Ja šāda piekrišana netikšot panākta, līgums nestāšoties spēkā un līdz ar to nekādas sankcijas neesot iespējamas. Ronis norādīja, ka pēc tam, kad CAF pārstāvji bija ieradušies Rīgā un tikās ar Latvijas amatpersonām, esot kļuvis skaidrs, ka iepriekšējais valdes priekšsēdis Nils Freivalds sarunās ar CAF neko ar uzņēmuma pārstāvjiem nespēs sarunāt.

Viņš arī uzsvēra, ka ir pietiekami daudz laika, lai organizētu jaunu iepirkumu konkursu jau šogad. Tad arī būšot jāskatās, vai pieejamie ES finanšu līdzekļi tiks novirzīti dzelzceļam vai citiem sektoriem.

Ministrs arī skaidroja, ka iepriekšējā uzņēmuma valde varēja parakstīt līgumu kopš tā brīža, kad to bija atļāvis Iepirkumu uzraudzības birojs.

Kā ziņots, 26.maijā AS «Pasažieru vilciens» (PV) trīs valdes locekļi kopā ar uzņēmuma juristiem vienojusies līdz pirmdienai izstrādāt priekšlikumus jauno vilcienu iepirkuma līguma grozījumiem, aģentūru LETA informēja PV valdes priekšsēdētājs Artis Birkmanis.

Uzņēmuma vadītājs stāstīja, ka esošā līguma grozījumos jāiestrādā tādi nosacījumi, kas ļautu saņemt Eiropas Savienības (ES) fondu finansējumu vilcienu iegādes darījumam, jo esošā līguma redakcijā finanšu korekcijas risks ir ļoti liels. «Juristiem jāizstrādā tādi grozījumi, lai risks nesaņemt ES finansējumu būtu minimāls un projektu varētu realizēt dzīvē,» sacīja Birkmanis.

Konkrētus priekšlikumus līguma grozījumiem Birkmanis neizpauda, jo līgums ir konfidenciāls.

Viņš uzsvēra, ka priekšlikumi grozījumiem ir jāizstrādā iespējami īsākajā termiņā un noteiktā kārtībā jāiesniedz Satiksmes un Finanšu ministrijai.

PV valde pēc konsultatīvās darba vizītes Eiropas Komisijā (EK) Briselē ir nolēmusi vistuvākajā laikā sākt darbu ar CAF par noslēgtā jauno pasažieru vilcienu iegādes līguma grozījumiem. PV valde uzsver, ka termiņi, lai vienotos ar Spānijas uzņēmumu CAF, ir īsi - jau tuvāko nedēļu laikā PV diplomātisko pārrunu ceļā cer vienoties par grozījumiem līgumā.

PV valde uzskata, ka līguma grozījumi ir svarīgi Eiropas finansējuma saņemšanai, norādot, ka izstrādātie grozījumi, ar kuriem PV vērsīsies pie CAF, atbildīs sākotnēji iecerētajam un valdības apstiprinātajam iepirkuma līguma projektam.

Jau ziņots, ka pēc piektdien notikušajām sarunām EK nolemts piedāvāt Spānijas uzņēmumam CAF grozīt jauno vilcienu iepirkuma līgumu, lai varētu saņemt Eiropas Savienības finansējumu.

EK iepriekš brīdinājusi Latviju, ka, turpinot īstenot PV un Spānijas uzņēmuma CAF parakstīto jauno pasažieru vilcienu piegādes līgumu, tai var pašai nākties maksāt 100 miljonus latu, kuri iepirkumā paredzēti kā ES Kohēzijas fonda līdzfinansējums.

Jauno vilcienu iepirkuma kopējās izmaksas tiek plānotas 144 miljoni latu, no kuriem ES Kohēzijas fonda līdzfinansējums būs 100 miljoni latu. Savukārt otra līguma daļa paredz šo vilcienu uzturēšanu 30 gadu periodā. Kopumā līguma vērtība ir 610,76 miljoni eiro (429,24 miljoni latu).

KomentāriCopyTelegram Draugiem X Whatsapp
Redaktors iesaka
Nepalaid garām
Uz augšu