«Smile Taxi» gatavojas iesūdzēt tiesā «taksi.lv»

Apollo.lv
CopyTelegram Draugiem X Whatsapp
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: Publicitātes foto

«Smile Taxi» īpašnieki apsver iespēju iesūdzēt tiesā «Taksi.LV» par identitātes zādzību un patērētāju maldināšanu. Tas saistīts ar «Taksi.LV» automobiļu parādīšanos Rīgas ielās, kas kopē «Smile Taxi» dzelteno krāsojumu un citus noformējuma elementus.

Rīgas taksometru pakalpojumu tirgus ir nežēlīgs, un «taksometru vadītāju kari» iegūst jaunas formas. Apšaudīšanās un kautiņus nomainījuši izsmalcinātāki paņēmieni – atpazīstama zīmola imitācija. Tostarp, Rīgas ielās ir parādījušies «Taksi. LV» automobiļi, kuru krāsa ir tieši tāda pati, kā taksometriem, kas strādā ar «Smile Taxi» firmas zīmi.

«Šis ir pirmais gadījums mūsu praksē, kad vienā un tajā pašā administratīvajā teritorijā pārvadātāji kopē cita taksometru uzņēmuma vizuālo identitāti. Taksometru automobiļu krāsojums būtībā ir mūsu pakalpojumu iesaiņojums. Visā pasaulē preču un to iesaiņojuma kopēšana tiek vērtēta kā kontrabanda un viltojums, un tā ir aizliegta ar likumu. Nemaz jau nerunājot par elementāru biznesa ētiku. Vēl vairāk – līdz šim tirgū pastāvēja nerakstīta vienošanās – katrs pārvadātājs ieņem savu krāsu nišu,» paziņoja «Smile Taxi» pārstāvis Aleksejs Ignatjevs.

«Smile Taxi» pārstāvji ir pārliecināti, ka konkurentu automobiļu pārkrāsošana ir saistīta kritisko «Taksi.LV» finansiālo stāvokli. Pirms kāda laika «Taksi.LV» vadība jau lūdza aizsardzību no kreditoriem. Šobrīd tas ir vienīgais uzņēmums, kas domē ir reģistrējis 12 dažādus tarifu plānus un 6 taksometru uzņēmumus vienā un tajā pašā juridiskajā adresē. Tas ļauj ļoti «elastīgi» risināt jautājumu par norēķiniem ar pasažieriem, tajā pašā laikā, kad citi uzņēmumi ir reģistrējuši tikai trīs standarta  tarifus. Acīm redzot arī cita pārvadātāja ārienes, kopēšana ir viens no savdabīgiem krīzes pārvarēšanas pasākumiem.

«Smile Taxi» reputācijas izveidē ir ieguldīts liels darbs un līdzekļi. Mēs vairāku gadu garumā stiprinājām patērētāju uzticēšanos, nepārtraukti attīstot savus pakalpojumus. Tā rezultātā «Smile Taxi» ir kļuvis par vienu no atpazīstamākajiem zīmoliem starp taksometru uzņēmumiem Rīgā un Jūrmalā. Dzeltenie «automobiļi ar smaidiņu» ir pamanāmi jau no tālienes, un tie bauda patērētāju uzticību. Tieši tā ir izskaidrojama «Smile Taxi», nevis kādas citas firmas zīmes, veidola kopēšana. Panākumus ir vieglāk aizgūt, nekā tos panākt ar gadiem ilgu darbu, īpaši krīzes un skarbas konkurences apstākļos,» izteicās Ignatjevs.

Šobrīd uzņēmuma vadība konsultējas ar juristiem un speciālistiem autortiesību un patērētāju tiesību jomā. Pēta arī pastāvīgo «Smile Taxi» klientu liecības, kuri tikuši maldināti konkurējošā pārvadātāja «jaunā veidola» dēļ. Patērētājus, kuri bijuši pārliecināti, ka apturējuši dzelteno «Smile Taxi’ automobili, gaidījusi vilšanās – negaidīti augstā maksa par braucienu. Pēc «Smile Taxi» vadības domām minētais nodara nopietnu kaitējumu zīmola reputācijai un diskreditē uzņēmuma devīzi «Tarifus paaugstināt aizliegts.»

KomentāriCopyTelegram Draugiem X Whatsapp
Redaktors iesaka
Nepalaid garām
Uz augšu