Japāņu fiziķi rada formulu, ar kuru prognozē filmu kases ieņēmumus

LETA
CopyTelegram Draugiem X Whatsapp
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: Reuters/Scanpix

Japāņu fiziķu grupa nākusi klajā ar formulu, kas palīdz aprēķināt, cik finansiāli veiksmīga būs filma.

Totori universitātes zinātnieki izgudrojuši vairākus matemātiskus modeļus, kas mēra, cik daudz naudas pirms filmas iznākšanas iztērēta reklāmai, cik ilgi tā reklamēta un cik daudz uzmanības gaidāmajai kinolentei pievērsts sociālajos medijos.

Pētnieki ar jaunā modeļu palīdzību aprēķināja dažādu Holivudas grāvēju, tostarp «Da Vinci Code» («Da Vinči kods»), «Spider Man 3»  («Zirnekļcilvēks 3») un «Avatar» («Avatars»), popularitāti. Pēc tam zinātnieki iegūtos rezultātus salīdzināja ar filmu patiesajiem ienākumiem.

«Abi rādītāji bija diezgan tuvi,» teikts Fizikas institūta piektdien publicētajā ziņojumā. «Tas nozīmē, ka aprēķini vēl pirms filmas iznākšanas spēj sniegt visai labu prognozi, cik veiksmīga tā būs.»
Zinātnieki plāno pielietot modeli arī mūzikas lejupielāžu, saldumu, bezalkoholisko dzērienu un citu produktu veiksmes prognozēšanai.
Vadošais pētnieks Akira Isī norādīja, ka formula var norādīt filmu kompānijām labāko laiku, kad ieguldīt līdzekļus jaunas kinolentes reklamēšanā.

«Es uzskatu, ka mūsu modelis ir ļoti vispārīgs. Tas darbosies arī citās valstīs,» viņš teica.

KomentāriCopyTelegram Draugiem X Whatsapp
Redaktors iesaka
Nepalaid garām
Uz augšu