Svētkos jābūt uzmanīgiem arī sociālajos tīklos

Apollo.lv
CopyTelegram Draugiem X Whatsapp
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: AP/Scanpix

Palielinoties interneta un viedtālruņu lietotāju skaitam, pieaug arī privātuma un drošības riski iedzīvotājiem, tāpēc drošības eksperti aicina īpaši svētku laikā rūpīgi izvērtēt, kādu saturu atklāt sociālajos medijos personīgās un mantu drošības dēļ, portālu «Apollo» informēja drošības kompānijas «Grifs AG» pārstāve Līva Jēgere.

«Tehnoloģiju attīstības rezultātā varam daudz ātrāk iegūt informāciju un dalīties ar to, kas būtiski atvieglo ikdienu, bet diemžēl arī rada riskus personas drošībai. Jo aktīvāks sociālo mediju lietotājs, jo vieglāk negodprātīgiem cilvēkiem ir izsekot personu un realizēt savus nodomus. Regulāri un cītīgi atzīmējot katru atrašanās vietu, piemēram, «Forsquare», bez lielas piepūles ļaunprāši var izdarīt secinājumus par personas paradumiem un precīzi zināt, kad neviena nebūs mājās. Lai no šāda scenārija izvairītos, jāizvērtē, cik bieži un kur iečekoties, kā arī, kuriem cilvēkiem sociālajos medijos sniegt pieeju saviem datiem jeb kurus apstiprināt kā draugus,» skaidro kompānijas vadītājs Ainars Bundulis.

«Vēl viens būtisks drošības drauds ir cilvēku nezināšana par funkcijām, kas ir viedtālruņos un digitālajās kamerās. Kā noskaidrojām aptaujā, vairums neapzinās, ka, publicējot internetā fotogrāfijas, kas uzņemtas ar viedtālruni vai digitālo kameru ar GPS uztvērēju, tās automātiski ietver informāciju par atrašanās vietu jeb izmanto geotaggingu. Piemēram, ievietojot fotogrāfiju no dzimšanas dienas svinībām mājās «Flickr» albumā, tās aplūkotājiem būs redzama arī svinību vieta. Turklāt, ja fotogrāfijā būs redzams liels televizors un citas vērtīgas lietas, tad interese par konkrēto mājokli likumpārkāpējiem tikai pastiprināsies. Tādēļ, iepazīstoties arī ar citām ierīču funkcijām, iesakām manuāli atslēgt GPS funkciju,» norāda Bundulis.

Drošības kompānijas veiktajā pētījumā tika noskaidrots, ka tikai 12% aptaujāto Latvijas iedzīvotāju vecumā no 15 līdz 49 gadiem zina, ko nozīmē geotaggings, vairāk nekā 60 procentiem nav ne jausmas par termina lietošanu.

Katrs vienpadsmitais domā, ka tas ir sinonīms slēpņošani (geocaching) - nodarbe brīvā dabā ar GPS vai citiem navigācijas paņēmieniem, kuras mērķis ir visā pasaulē izvietot un meklēt slēpņus.

Gandrīz septiņi procenti aptaujāto domā, ka geotaggings ir atrašanās vietas atzīmēšana sociālajā tīklā, savukārt tikpat daudzi ir pārliecināti, ka tas ir mērījums mērniecībā, izmantojot GPS.

KomentāriCopyTelegram Draugiem X Whatsapp
Redaktors iesaka
Nepalaid garām
Uz augšu