Bezatbildības sērga uz Latvijas ceļiem

Apollo.lv
CopyTelegram Draugiem X Whatsapp
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: Ieva Čīka/LETA

Jau ilgāku laiku Latvijas autovadītāji tiek iepriecināti ar pozitīvām vēstīm par labajiem satiksmes negadījumu statistikas rādītājiem, salīdzinot ar vidējo ES līmeni. Taču vērtējot pēdējā laika traģiskos negadījumus, jāsaka, ka katram no tiem ir sava individuālā īpatnība, tomēr tos vieno kāda kopēja iezīme, kuru sauc par bezatbildību, norāda LAMB prezidents Juris Zvirbulis.

Nesenie notikumi Neretas pagastā, kad māte atļāva savam dēlēnam pavizināties ar norakstītu «lūzni» varēja beigties arī letāli, sevišķi jau zīdaiņiem. Arī Cēsīs notikusī traģēdija uz dzelzceļa pārbrauktuves liecina par Latvijas autobraucēju bezatbildību.

Nesen publiskajā telpā varējām vērot video, kur kāds autovadītājs ļauj braukt pie stūres savai mazgadīgajai meitai ar 80 km/h ātrumu, sakot, ka jāmainās, ja redzama policija. «Būsim atklāti pret sevi un pajautāsim, vai  esam pietiekami atbildīgi savu bērnu priekšā, vai vienmēr piesprādzējam bērnus īpašajos aizmugures sēdeklīšos, vai esam pietiekami stingri, lai spētu pateikt «nē» savam sešus gadus vecajam dēlēnam, kurš ļoti grib sēdēt priekšā, vai nekad nesēžam ar bērnu klēpī priekšējā sēdeklī? Katrs no šādiem gadījumiem ir apdraudējums bērna dzīvībai,» uzsver Zvirbulis.

«Šā gada notikumi liecina, ka galvu atkal lepni pacēluši «dzērājšoferi» it īpaši lauku novados, piemēram, Latgalē. Tas liecina, ne tikai par elementāru atbildības trūkumu, bet arī klaju vienaldzību, kuru izraisījusi nesodāmības sajūta. Daudzi no šiem «dzērājšoferiem» skurbulī braukuši ne reizi vien, un bailes no soda ir izgaisušas. Arī fakts, ka fotoradari pamatā ir sastopami tikai 100 km rādiusā ap Rīgu, atbildības sajūtu laukos neveicina,» komentē Zvirbulis.

Līgo svētku priekšvakarā aktuāls kļūst jautājums ne tikai par iereibušajiem šoferiem, kurus no Latvijas ceļiem būtu jāizolē, bet par tā saucamajiem «otrās dienas braucējiem», kad autovadītājs pēc nolīgotas, bet tomēr pagulētas nakts, it kā jūtas pieņemami un sēžas pie stūres, lai gan to vēl nedrīkst darīt. Pie kam ja arī promiles jau nokritušas zem aizlieguma līmeņa, «paģiru sindroms» var radīt ne mazākas problēmas, reakcija samazināta, nāk miegs un slikta kopējā pašsajūta, kas var novest pie ceļu satiksmes negadījuma, uzskata LAMB prezidents.

KomentāriCopyTelegram Draugiem X Whatsapp
Redaktors iesaka
Nepalaid garām
Uz augšu