Jaunā «Volvo Trucks» sistēma «I-See» samazina degvielas patēriņu par 5%

Apollo.lv
CopyTelegram Draugiem X Whatsapp
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: ekrānšāviņš

Zviedru autoražotājs ir izstrādājis «I-See» sistēmu, kas darbojas kā autopilots; tā veic pārnesumu pārslēgšanu un optimāli izmanto ceļa kāpumus un kritumus, lai samazinātu degvielas patēriņu.

Kad kustīga objekta ātrums tiek samazināts, tā kinētiskā enerģija ir jāpārveido cita veida enerģijā. Transportlīdzeklim bremzējot, tā kinētiskā enerģija pārvēršas siltumā. Daudzi ražotāji automašīnu būvniecības nozarē pašlaik meklē risinājumus, kā varētu izmantot kinētisko enerģiju citādi, nevis liekajai enerģijai izdaloties siltuma veidā.

«Izmantojot kinētisko enerģiju pilnvērtīgāk, iespējams, būtu vieglāk samazināt degvielas patēriņu. Tas būtu ieguvums gan apkārtējai videi, gan automašīnu būvniecības nozarei – ekonomiskumā, kas ir ļoti svarīgs faktors mūsdienās, jo degvielas izmaksas sagādā aizvien vairāk grūtību daudzām pārvadājumu kompānijām,» stāsta Anderss Eriksons, «Volvo Trucks» produktu izstrādātājs.

«I-See» izmanto kravas automašīnas kinētisko enerģiju, lai «stumtu» transportlīdzekli kalnā. Braucot pa nogāzēm, tā pati enerģija tiek izmantota paātrinājuma radīšanai.

Jaunā sistēma ir saistīta ar pārnesumkārbas slīpuma sensoru, un tā digitāli iegūst informāciju par ceļa topogrāfiskajiem parametriem. Šī sistēma ir uzticamāka, jo tā vienmēr iegūst jaunākos datus, tāpēc tās darbības laikā nav jāizmanto kartes. «I-See» sistēma var «atcerēties» aptuveni 4000 ceļa kāpumu un kritumu, kas atbilst 5000 kilometru attālumam.

«Mūsu jaunai produkts ir autopilots, kas saistīts ar kravas automašīnas kruīza kontroli, tā veic un pārvalda pārnesumu pārslēgšanu, regulē degvielas padevi vai iedarbina bremžu sistēmu ceļa kāpumos un kritumos, nodrošinot maksimāli ekonomisku vadību. »I-See» sistēma pēc iespējas vairāk izmanto brīvskrējienu. Šādā veidā var samazināt degvielas patēriņu līdz 5%,» skaidro Haiders Vokils, «Volvo Trucks» produktu menedžeris.

KomentāriCopyTelegram Draugiem X Whatsapp

Tēmas

Redaktors iesaka
Nepalaid garām
Uz augšu