Uz darbu ar velosipēdu Rīgā brauc vairāki tūkstoši cilvēku

Apollo.lv
CopyTelegram Draugiem X Whatsapp
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: Lita Krone/LETA

Darbadienu rītos laikā no 8.00 līdz 9.00 Vanšu tiltu šķērso vidēji 6,6 riteņbraucēji minūtē (2008.g. bija tikai 1,5), Gaisa tiltu (VEF) - 5,2, Akmens tiltu - 3 velosipēdisti minūtē. Tā konstatēts Latvijas Riteņbraucēju apvienības un vortāla Veloriga.lv kopīgi rīkotajā velosipēdistu skaitīšanā 29.jūnija rītā.

Velosipēdu skaitīšana 29.jūnija rītā tika organizēta vienlaicīgi uz Vanšu, Akmens, Salu, Dienvidu, Gaisa (VEF), Zemitānu un Deglava tilta, kā arī uz veloceliņa Skolas ielā. Kopumā saskaitīti 1377 uz darbu braucošie riteņbraucēji. Ņemot vērā, ka riteņbraucēji uz darbu brauc arī pa citām ielām, pēc Latvijas Riteņbraucēju apvienības un vortāla Veloriga.lv aplēsēm kopīgais uz darbu ar velosipēdu braucošo skaits Rīgā varētu būt vairāki tūkstoši.

«Mērķis bija apzināt uz darbu braucošo velosipēdistu skaita izmaiņas kopš iepriekšējām skaitīšanas reizēm 2008. un 2009. gadā. Ir vasara, skolās ir brīvlaiks, rīta agrumā ar riteni reti kāds brauc tik vizināšanās dēļ. Līdz ar to varam diezgan precīzi fiksēt kā mainījusies velosipēda kā ikdienas transporta popularitāte braucieniem uz darbu,» stāsta Veloriga.lv veidotājs Romāns Meļņiks.

«Mainās riteņbraukšanas tendences. Vairāk sāk pārvietoties dāmas. Svārkos, eleganti ģērbušās ar cēliem sieviešu riteņiem, tādejādi nomainot kalnu velosipēdu tradīcijas un parādot to, ka velosipēds ir nevis radīts sportam, bet tas ir ikdienišķs transporta līdzeklis līdzīgi kā automašīna vai trolejbuss,» stāsta Latvijas Riteņbraucēju apvienības (LATRIT) valdes priekšsēdētājs Viesturs Silenieks. «Riteņbraucēju skaits pieaug ar katru gadu un tas ir nopietns signāls Rīgas pilsētas infrastruktūras attīstībai - riteņbraucēju skaits procentuāli pieaug ātrāk nekā riteņbraucējiem domātā infrastruktūra. Šāda veida statistika ir svarīga ne tikai infrastruktūras plānošanai, bet arī ceļu satiksmes negadījumu analīzē - CSN negadījumi jāanalizē proporcionāli riteņbraucēju skaitam, nevis absolūtos skaitļos. Uzskatu, ka ir nevis vairāk negadījumu ar riteņbraucējiem, bet daudzkārt ir palielinājies riteņbraucēju skaits. Taču objektīvi varam runāt tikai tad, kad būs objektīvi rādītāji. Tādēļ pēc LATRIT iniciatīvas, sadarbojoties ar Dānijas Karalistes vēstniecību un Rīgas domi ir plānots uzstādīt velosipēdu barometru - sākotnēji uz Vanšu tilta un uz Brīvības ielas veloceliņa, lai dati būtu nevis stundu dienā pāris reizes gadā, bet gan visu diennakti gada garumā.»

Velosipēdistu skaitīšanas rezultāti

Kā jau bija paredzams, vislielākais velosipēdistu skaits no rīta tika fiksēts uz Vanšu tilta. Laikā no 8.00 līdz 9.00 to centra virzienā šķērsoja 296, bet Pārdaugavas - 102 riteņbraucēji. Kopā 398, kas ir 6,63 braucēji minūtē.

Gaisa tiltu centra virzienā šķērsoja 200, bet Juglas virzienā - 114 riteņbraucēji. Tātad kopā 314 riteņbraucēji, kas ir 5,23 minūtē.

Uz Skolas ielas veloceliņa šajā laikā fiksēti 202 braucēji, no tiem centra virzienā - 125, bet prom no centra - 77 riteņbraucēji.

Akmens tiltu šķērsoja 183, no tiem centra virzienā - 127, bet virzienā uz Pārdaugavu - 56.

Salu tiltu šķērsoja 96 braucēji, no tiem centra virzienā - 57, bet Pārdaugavas - 39.

Deglava tiltu tajā pašā laikā šķērsoja 90 velosipēdisti, tostarp 67 centra, bet 23 Pļavnieku virzienā.

Zemitānu tiltu šķērsoja 52 riteņbraucēji (40 vīrieši un 12 sievietes). 36 brauca centra, 16 - Purvciema virzienā.

Uz Dienvidu tilta tika fiksēti 42 velosipēdisti. 23 brauca centra, bet 19 - Pārdaugavas virzienā.

Lai arī iepriekš velosipēdistu plūsmas ir mērītas visās šajās vietās, salīdzināšanai ar iepriekšējiem der tikai Vanšu tilta dati, jo citviet velosipēdisti tika skaitīti citā diennakts laikā - pamatā pēcpusdienās. Tāpēc, apkopojot rezultātus un tos apspriežot ar brīvprātīgajiem skaitītājiem, tika secināts, ka būtu lietderīgi velosipēdistu skaitīšanu veikt arī pēcpusdienās, kas visdrīzāk notiks jūlija beigās vai augustā.

Salīdzinot 2012. gada 29.jūnijā iegūtos datus par Vanšu tilta šķērsošanu ar 2008. un 2009. gada vasarā veiktajiem mērījumiem, redzams - ar velosipēdu uz darbu braucošo skaits ir būtiski pieaudzis, taču lielākais «bums» bijis tieši 2009. gadā, kad sākās ekonomiskā krīze un daudzi ceļā uz darbu automašīnas vietā sāka izmantot velosipēdu.

2008. gada jūlijā fiksēts, ka laikā no 8.00 līdz 9.00 Vanšu tiltu šķērso 91 riteņbraucējs. Pēc gada - 2009. gada jūnijā - jau 246, savukārt, 2012. gada 29.jūnijā to skaits bija 398.

Tātad var secināt, ka uz darbu braucošo riteņbraucēju skaits kopš 2008. gada vasaras ir pieaudzis 4,37 reizes. Šie dati gan neattiecas uz kopējo riteņbraucēju skaita pieaugumu, kas varētu būt daudz lielāks, jo daudzi velosipēdu izmanto atpūtas braucieniem, īpaši tagad - vasarā. Kā jau minēts, dienas laikā braucošo mērījums tiks organizēts atsevišķi.

KomentāriCopyTelegram Draugiem X Whatsapp
Redaktors iesaka
Nepalaid garām
Uz augšu