«L-Ekspresis» par 8,1 miljonu latu modernizēs depo

LETA
CopyTelegram Draugiem X Whatsapp
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: Evija Trifanova/LETA

Dzelzceļa pasažieru pārvadājumu un vagonu remonta uzņēmums «L-Ekspresis» par 8,1 miljonu latu modernizēs depo, raksta laikraksts «Dienas Bizness».

Plānotie ieguldījumi ne tikai palielinās uzņēmuma apgrozījumu dažu gadu laikā no 12,4 līdz 20 miljoniem latu, bet arī izlīdzinās sniegto pakalpojumu struktūru, informē «L-Ekspresis» valdes loceklis Rolands Gorodeckis. Patlaban 90% no apgrozījuma veido pasažieru pārvadājumi, bet 10% - vagonu remonts.

Patlaban parakstīšanas stadijā ir vismaz 1,5 miljonus eiro (1,05 miljonus latu) vērts līgums ar vienu no lielākajiem dzelzceļa pārvadājumu operatoriem Krievijā «Tverskoj Ekspress» par pasūtījumu divu salonvagonu izbūvei, ko plānots izpildīt 2012.gada laikā.

Uzņēmumam piederošo 2010.gadā uzbūvēto salonvagonu Krievijas klienti uzskata par vienu no labākajiem. Tajā ir trīs kupejas, kas domātas sešiem cilvēkiem, neskaitot apkalpojošo personālu. Taču pasūtītājs var izvēlēties jebkādu risinājumu - līdzīgi kā jahtām vai privātajām lidmašīnām. 70%-80% no vagonam nepieciešamajām iekārtām tiek izgatavotas Latvijā, piemēram, visas mēbeles, dīzeļģeneratori, elektroiekārtas.

Jauno salonvagonu būvniecība ir saistīta ar iecerēto depo modernizāciju un Eiropas Savienības finansējuma saņemšanu, saka Gorodeckis.

Saņemts apstiprinājums «L-Ekspresis» pieteiktajam projektam Latvijas Investīciju un attīstības aģentūras programmā «Augstas pievienotās vērtības investīcijas». Kopā plānots ieguldīt 8,1 miljonu latu, Eiropas Reģionālās attīstības fonda līdzfinansējums paredzēts 35% apmērā - ap 2,7 miljoniem latu.

Patlaban depo darbojas trīs virzienos - savu pasažieru vagonu remonts un modernizācija, kravas vagonu remonts un modernizācija, kā arī piesaistīto klientu pasažieru vagonu modernizācija un apkope. Taču jau pērn sasniegtas maksimālās jaudas modernizēto un remontēto vagonu skaitā. Turklāt līdz šim daļēji vagonu remonts bija jāveic Baltkrievijā, bet pēc modernizācijas tas vairs nebūs nepieciešams.

Ap 70%-80% «L-Ekspreša» klientu ir uzņēmumi no Krievijas, Lietuvas, Igaunijas un Kazahstānas. Turklāt Baltijas reģionā ar salonvagonu izbūvi neviens nenodarbojas, uzsver Gorodeckis. Savukārt Krievijas vagonbūves uzņēmumi orientējas uz lieliem pasažieru vilcienu pasūtījumiem.

«L-Ekspreša» salonvagona pamatā ir parastais pasažieru kupejas vagons, kas pilnībā pārveidots. Bez kupejām tajā ir arī konferenču zāle, vannasistaba, virtuve. Nodrošināts internets un satelīttelevīzija. Krievijas biznesmeņu starpā šāds salonvagons ir modes kliedziens un kļūst par prestiža lietu, jo ar jahtām un privātām lidmašīnām nevienu pārsteigt vairs nevar, pieaugošo interesi par vagonu izbūvi skaidro uzņēmuma komercdirektore Ieva Veinberga.

«L-Ekspresis» plāno pasažieru skaita pieaugumu 3%-5% gadā. Pērn tika pārvadāti 304 800 pasažieri, bet šā gada piecos mēnešos - 103 300. No tiem 70 100 pārvadāti Maskavas, bet 29 200 - Sanktpēterburgas virzienā. Lielākais uzsvars tiek likts uz esošo maršrutu tīklu ar galapunktiem Maskavā, Sanktpēterburgā un Minskā. 

KomentāriCopyTelegram Draugiem X Whatsapp
Redaktors iesaka
Nepalaid garām
Uz augšu