Ronis uzskata, ka LDz peļņa nav jāieskaita valsts budžetā

Apollo.lv
CopyTelegram Draugiem X Whatsapp
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: Evija Trifanova/LETA

Esošā valsts ekonomiskā attīstība liecina, ka šobrīd ir īstais brīdis, lai ļautu valsts uzņēmumiem izmantot savu iepriekšējā gadā gūto peļņu un novirzīt to uzņēmumu attīstībā, uzskata satiksmes ministrs Aivis Ronis.

Kā portālam «Apollo» pavēstīja ministra pārstāvis Aivis Freidenfelds, Ronis domā, ka valdībai lemjot par valsts kapitālsabiedrību peļņas ieskaitīšanu valsts budžetā, ir jābūt tālredzīgai un jālemj atbildīgi. «Latvijas Dzelzceļš» (LDz) pagājušajā gadā ir strādājis ar 6,16 miljonu latu peļņu, un šie ir paša dzelzceļa nopelnītie līdzekļi, kas iegūti galvenokārt no ārvalstu kravu nosūtītājiem, un ir nepieciešami plānotajām investīcijām.

«Esošā dzelzceļa caurlaides spēja ir tuvu maksimumam, būtiski ir nodrošināt drošību pasažieru un kravu pārvadājumos, līdz ar to uzņēmumam nepieciešami ievērojami finanšu resursi infrastruktūras uzturēšanā un attīstībā,» norāda Ronis.

Tā kā valsts šobrīd nepiedalās dzelzceļa infrastruktūras uzturēšanas līdzfinansēšanā, kā tas tiek darīts citās Eiropas valstīs, tad bez adekvātiem ieguldījumiem attīstībā un infrastruktūrā dzelzceļš pakāpeniski zaudēs konkurētspēju, jo LDz jau šobrīd gadā neremontē pilnā apjomā tik daudz sliežu ceļu kilometru, cik tas būtu nepieciešams saskaņā ar dzelzceļa pārvadājumu pieauguma dinamiku. Kā arī pastāv liels risks, ka neļaujot tagad uzņēmumam ieguldīt attīstībā, pēc trīs gadiem valsts saņem trīs reizes mazāk nodokļu ieņēmumos nekā tas ir šobrīd.

KomentāriCopyTelegram Draugiem X Whatsapp
Redaktors iesaka
Nepalaid garām
Uz augšu