«Volvo» palielina darbspējas laiku, izmantojot bezvadu sakarus

Apollo.lv
CopyTelegram Draugiem X Whatsapp
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: AP/Scanpix

«Volvo Trucks» ir izstrādājis jaunu, uz GSM bāzes izveidotu sistēmu, kura ļauj servisa centrā no attāluma pārbaudīt kravas automašīnas stāvokli - jaunievedumu, kas sola lielāku darbspējas laiku un zemākas tehnisko apkopju izmaksas. Šo sistēmu Eiropā ir plānots ieviest 2013. gadā.

Jaunie tālvadības pakalpojumi ir iespējami, pateicoties pēdējās paaudzes kravas automašīnā iebūvētajām telemātikas izstrādnēm (TGW). Tās ļauj «Volvo» servisa centra darbiniekiem no attāluma sekot transportlīdzekļa sastāvdaļu izdilumam un tehniskajam stāvoklim, kā arī nolasīt defektu kodus, izmantojot GSM tīklu.

«Ar šo jauno kravas automašīnā iebūvēto saziņas ierīču starpniecību servisa centrs nepārtraukti saņem informāciju par daudzu sastāvdaļu izdilumu,» skaidro Kristians Gustavsons (Christian Gustavsson), «Volvo Trucks» servisa vadītājs.

Šī jaunā sistēma ļauj servisa centra tehniķiem noskaidrot, kāds ir kravas automašīnas nobraukums kopš iepriekšējās tehniskās apkopes un cik lielā mērā ir nolietojušās daudzas sastāvdaļas. Pēc tam servisa centrā ir iespējams plānot kārtējo tehnisko apkopi saskaņā ar katra transportlīdzekļa faktiskajām vajadzībām.

«Tādā veidā ir iespējams palielināt darbspējas laiku un samazināt neplānotu dīkstāvju daudzumu reisa laikā. Tas paaugstina drošību un samazina administratīvo darbu apjomu autopārvadājumu uzņēmumiem, bet to klienti var rēķināties ar pakalpojumu drošu izpildi,» stāsta Kristians Gustavsons.

Bezvadu sakari starp kravas automašīnu un servisa centru ļauj precīzāk ievērot tehnisko apkopju grafiku. Ja kravas automašīna tiek izmantota citādāk nekā sākotnēji tika paredzēts, noteiktajā starpapkopju periodā faktiskais transportlīdzekļa nobraukums var būt ievērojami lielāks vai mazāks par plānoto. Kad servisa centrs saņem datus par faktisko nodilumu, ir iespējams koriģēt tehniskās apkopes intervālus atbilstoši konkrētās kravas automašīnas vajadzībām.

«Daudzus parametrus ir grūti paredzēt. Ja kravas automašīna tiek izmantota smagākos apstākļos nekā iepriekš tika paredzēts, sastāvdaļas izdilst straujāk. Bet, izmantojot to vieglākos apstākļos, līdz iepriekš noteiktajam termiņam dažu sastāvdaļu resurss var nebūt pilnībā izmantots. Tas savukārt rada neskaidrības pārvadājumu uzņēmumam,» skaidro Kristians Gustavsons.

Ja kravas automašīnas izmantošanas apstākļi atšķiras no tiem, kādi tika paredzēti tehnisko apkopju oriģinālā grafika sastādīšanas laikā, servisa centrs par to saņems atbilstošu informāciju. «Piemēram, servisa centrs var saņemt brīdinājumu par bremžu kluču nodilumu. Tādējādi nodilušās sastāvdaļas ir iespējams savlaicīgi nomainīt, tās neradīs jums problēmas, atrodoties tālu prom ilgā reisā,» skaidro Gustavsons.

KomentāriCopyTelegram Draugiem X Whatsapp

Tēmas

Redaktors iesaka
Nepalaid garām
Uz augšu