Eiropas fotoradaru ražotāji izbrīnīti par «Vitronic» nedienām Latvijā

LETA
CopyTelegram Draugiem X Whatsapp
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: Ieva Čīka/LETA

Eiropas ceļu satiksmes uzraudzības tehnoloģiju ražotāju ir izbrīnīti par konkurenta, vācu «Vitronic» meitasuzņēmuma «Vitronic Baltica», nedienām fotoradaru projektā Latvijā.

Ātruma mērīšanas tehnoloģiju kompānijas «Truvelo UK» darbības vadītājs Lielbritānijā Pīters Hils sarunā ar biznesa portālu «Nozare.lv» teica, ka Lielbritānijā ātruma mērītājus ar kamerām parasti pasūta pašvaldības izvietošanai savā teritorijā un arī nokārtojot visas formalitātes, atstājot piegādātājam tikai tehnisko uzstādīšanas darbu.

Vaicāts, vai «Truvelo UK» ir gadījušās problēmas ar servitūtiem, lai varētu līdz ierīcēm aizvilkt kabeļus un tās pieslēgt elektrībai, Hils sacīja, ka par elektrību atbild pašvaldība, kas problēmas atrisina sadarbībā ar vietējo elektroenerģijas piegādātāju. «Kad uzstādām ātruma mērītāju un kameru, kabeļa gals jau ir sagatavots,» skaidroja Hils.

«Elektrības nodrošināšana ir klienta pienākums,» sacīja Hils, norādot, ka britu pašvaldībām parasti ir savas pazemes infrastruktūras digitālās kartes, tādēļ tās varot viegli atrast izvietojumu ātruma mērītājiem, kas ir gan netālu no pazemes elektrokabeļa, gan satiksmes drošības vajadzībām piemērotā vietā.

Britu menedžeris gan piebilda, ka retu reizi, kad «Truvelo» ir bijis jāizmanto privāta zeme elektrības kabeļu pieslēgšanai, process ir ieildzis. «Dažos tādos gadījumos izvēlamies risinājumu, kas barojas no akumulatoriem, kurus regulāri nomaina un uzlādē. Pavisam jauna tehnoloģija esot degvielas šūnas,» akcentēja eksperts.

Zviedru ceļu satiksmes uzraudzības risinājumu kompānijas «Sensys» attīstības direktors Jērans Lēvkvists sarunā ar «Nozare.lv» teica, ka gadījumos, kad iekārtas pasūta valsts iestāde, ir pilnīgi loģiski, ka juridiskie jautājumi, kas saistīti ar celtniecību, ir šīs iestādes atbildība.

Lēvkvists gan teica, ka paradumi dažādās valstīs var būt atšķirīgi, tādēļ «Sensys» parasti tenderos piedalās kopā ar savu vietējo izplatītāju.

Viņš teica, ka zviedru kompānija arī esot piedalījusies Latvijas fotoradaru konkursā 2010.gadā kā apakšuzņēmējs. Šajā konkursā uzvarēja «Vitronic Baltica».

Kāda britu portāla «Traffic Technology Today.com» pārstāve, uzklausījusi «Nozare.lv» pārstāstu par «Vitronic Baltica» problēmām ar servitūtiem, iesaucās: «Lūk, iemesls izmantot ar saules baterijām barotu ātruma kameru!» Tomēr pēc laiciņa viņa apdomājās, atzīstot, ka šis risinājums būtu grūti izmantojams, jo Latvija ir Eiropas ziemeļos.

Portāla žurnāliste arī teica, ka labākā prakse šādos projektos var būt atšķirīga dažādas valstīs un reģionos. «Mēs galvenokārt rakstām par pašām tehnoloģijām, par šādām lietām labāk zina juristi,» sacīja «Traffic Technology Today.com» pārstāve.

Kā ziņots, Valsts policija plāno lauzt sadarbības līgumu ar privāto partneri «Vitronic Baltica un partneri», kas savlaicīgi nav spējis izpildīt līguma saistības uz Latvijas ceļiem uzstādīt 160 stacionāros fotoradarus.

Kā paziņoja Valsts policijas priekšnieka vietnieks Guntars Marķitāns, uzņēmumam 20 dienu laikā ir jāsniedz savi paskaidrojumi par līguma neizpildi. Pēc šī termiņa līgums tiks lauzts.

Marķitāns sacīja, ka līdz 22.augustam uzņēmumam ir dots laiks sniegt paskaidrojumus par līguma neizpildi, taču policijai nav pārliecības, ka līguma saistības varētu tikt izpildītas. Tas nozīmējot, ka policija lēmumu par līguma laušanu, visticamāk, nemainīs.

Pēc paskaidrojumu saņemšanas Valsts policijai desmit darba dienu laikā būs jāizlemj par situācijas skaidrojuma un priekšlikumu noraidīšanu, un līgums tiks uzskatīts par izbeigtu ar 2012. gada 22.augustu, vai arī jāatzīst privātā partnera skaidrojums par atbilstošu un jādod termiņš, kas nedrīkst pārsniegt vienu kalendāro mēnesi, līgumsaistību izpildīšanai.

Fotoradaru projektam vislielākās grūtības un kavēšanos izraisīja problēmas ar servitūtiem jeb tiesībām izmantot svešu zemi iekārtu elektrības vadu pievilkšanai, kā arī viena no projekta finansētāju - «Latvijas Krājbankas» - krahs, biznesa portālam «Nozare.lv» teica projekta īstenotāja «Vitronic Baltica» preses sekretāre Antra Gaile.

«Truvelo UK» ir Dienvidāfrikas «Truvelo» grupas 1993.gadā dibināts meitas uzņēmums Lielbritānijā. «Truvelo» Dienvidāfrikā dibināts 1966.gadā un nodarbojās ar kaujas un medību ieroču ražošanu un satiksmes uzraudzības sistēmām.

«Sensys» ir 1982.gadā Zviedrijā dibināts uzņēmums, kas izstrādā satiksmes uzraudzības sistēmas, tostarp ātruma mērītājus ar kamerām, kas izmanto radara tehnoloģiju (mikroviļnu pulsus radio diapazonā). «Sensys» mājas lapā rakstīts, ka kompānija uzstādījusi savus risinājumus vairākās valstīs, arī Lietuvā.

«Vitronic Baltica» ātruma mērīšanas un kameru risinājums izmanto lāzeru tehnoloģiju. «Vitronic» pieder vācu inženierim Norbertam Šteinam. Kompānijas apgrozījums 2011.gadā bija 55 miljoni eiro (38,5 miljoni latu). Sīkāka finanšu informācija nav pieejama, jo uzņēmums pieder vienai privātpersonai un netiek kotēts Vācijas vai citas valsts biržā.

KomentāriCopyTelegram Draugiem X Whatsapp

Tēmas

Aktuālākās ziņas
Nepalaid garām
Uz augšu