Pētījums: Ne vienmēr auto ar augstāku pārdošanas cenu un zemāku degvielas patēriņu ir izdevīgāks

LETA
CopyTelegram Draugiem X Whatsapp
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: Edijs Pālens/LETA

Neskatoties uz to, ka «Fiat Punto» pārdošanas cena ir par 1501 latu bez pievienotās vērtības nodokļa (PVN) augstāka nekā «Škoda Fabia», «Fiat Punto» auto dzīves cikla izmaksas ir par 75 santīmiem mēnesī lielākas, liecina autoparku vadības pakalpojumu sniedzēja «Sixt» pētījums, kas balstīts uz auto dzīves cikla izmaksu (TCO) aprēķina metodiku.

Pēc Latvijas Pilnvaroto autotirgotāju asociācijas datiem, šā gada jūlijā visvairāk pārdotākās ekonomiskās klases automašīnas ir «Fiat Punto» (26) un «Škoda Fabia» (24), kompaktklasē - «Ford Focus» (63) un «Škoda Octavia» (32), vidējā klasē «Renault Laguna» (81) un «Toyota Avensis» (27); apvidus auto klasē - «Volkswagen Tiguan» (44) un «Nissan Juke» (25); vieglā komerctransporta klasē - «Volkswagen Caddy» (21) un «Peugeot Bipper» (15).

Salīdzinot pārdotāko ekonomiskās klases auto «Škoda Fabia» ar 1,2 benzīna dzinēju un «Fiat Punto» ar 1,3 dīzeļa dzinēju dzīves cikla izmaksas mēnesī, secināts, ka, neskatoties uz samērā lielo atšķirību pārdošanas cenā, ilgtermiņā abu auto dzīves cikla izmaksas ir līdzīgas - «Fiat Punto» tās ir par 75 santīmiem mēnesī augstākas nekā «Škoda Fabia».

Lai arī «Fiat Punto» ir zemāks degvielas patēriņš - 4,2 litri uz 100 kilometriem, kamēr «Škoda Fabia» tie ir 5,5 litri uz 100 kilometriem, tomēr «Fiat Punto» degvielas izmaksas mēnesī ir par 28,03 latiem zemākas, bet automašīnas ikmēneša līzinga maksājums ir par 29,53 latiem bez PVN mēnesī augstāks.

TCO aprēķins pierāda to, ka automašīna ar ekonomisku dīzeļa motoru un augstāku pārdošanas cenu ne vienmēr būs ekonomiski izdevīgāka, salīdzinot ar automašīnu ar benzīna dzinēju. Racionālai auto izvēlei jāņem vērā ne tikai tādi faktori kā auto pārdošanas cena, bet arī tā atpirkuma vērtība, degvielas patēriņš, apdrošināšana, kā arī apkopju, remontdarbu izmaksas. Tāpat būtiski ir ņemt vērā plānoto automašīnas nobraukumu, kas būtiski ietekmē automašīnas dzīves cikla izmaksas noteiktā periodā.

TCO ir metodoloģija, kurā ņemtas vērā visas izmaksu pozīcijas auto dzīves cikla laikā (trīs, pieci gadi), lai aprēķinātu vidējās auto izmaksas mēnesī. Metodoloģija ir vispārināma, un ar tās palīdzību ir iespējams salīdzināt dažādu marku un modeļu automašīnas, lai izvēlētos izdevīgāko.

KomentāriCopyTelegram Draugiem X Whatsapp
Redaktors iesaka
Nepalaid garām
Uz augšu