Rīgā plānots uzstādīt pasaulē dārgāko soliņu

CopyTelegram Draugiem X Whatsapp
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: RIA Novosti/Scanpix

Ziepniekkalnā, Dižozola ielā, iecerēts izveidots Rīgā garāko soliņu, kas izmaksās aptuveni divus miljonus latu, ziņo LNT raidījums «Tautas balss».

Tikai par projekta izstrādāšanu un saskaņošanu Rīgas dome šai iecerei jau piešķīrusi 167 tūkstošus latu.

Jaunais soliņš būs vairāku īsāku soliņu kopums, kuru kopējais garums būs 500 metru.

Projektu autoru SIA «Sarma&Norde» arhitekts Ints Menģelis raidījumam skaidro, ka projekts tapis pilsētas publiskās telpas izveidošanas ietvaros, norādot, ka Ziepniekkalnā publiskā vide ir nekvalitatīva, ar neskaidru prioritāti. Šeit prioritāte esot automašīnām, kaut arī mašīnas ielā, kur paredzēts izvietot soliņu, tik daudz nebraukājot. Projekta ietvaros esot iecerēts par prioritāti izvirzīt cilvēkus.

Kamēr pilsētnieki šokēti par milzīgo naudas summu, projekta autori stāsta, ka tā neesot uzpūsta. Tik daudz naudas esot nepieciešams - pie šī projekta jau esot strādāts gadu un tikšot strādāts vēl ilgu laiku, nauda esot nepieciešama projekta izstrādei. Pie projekta strādājot gan inženieri, gan ceļu plānotāji ūdens un elektrības plānotāji.

Jau piešķirtie 167 tūkstoši gan ir nieks, salīdzinot ar paša soliņa izgatavošanas un uzstādīšanas izmaksām, kuru segšanai tikšot meklēta Eiropas nauda. Nepieciešamā summa ir aptuveni divi miljoni latu.

Projekta autori iecerējuši soliņus veidot no betona un koka.

Nozares pazinēji no komentāriem par soliņa izmaksām kameras priekšā runāt atteikušies. Daži vien piebildusi, ka par šādu naudas summu ar soliņiem varētu nodrošināt visu pilsētu. Citi nožēlo, ka paši nav projekta autori.

Rīgas domes pārstāve Laila Ivāna aģentūrai LETA uzsvēra, ka soliņš būs tikai viens no elementiem un Ziepniekkalna apkaimi sagaida arī daudz citu ievērojamu pārmaiņu.

Dižozolu iela tiks pilnībā pārbūvēta, veidojot to par promenādi ar prioritāti gājējiem un velosipēdistiem, ietvi un brauktuvi izvietojot vienā līmenī. Zaļajā zonā tiks iestādīti koki un izveidotas puķudobes un zālieni. Ielas galā, kur tā pieslēdzas Valdeķu ielai, paredzēta jau esošās sabiedriskā transporta pieturvietas labiekārtošana un ielas profila pārbūve. Apkārtnē tiks izveidotas autonovietnes, izbūvēts jauns apgaismojums. Pašreiz nojaukto betona karkasu vietā, kas atradās starp mājām, plānoti jaunu tirdzniecības un pakalpojumu vietu apjomi.

Ziepniekkalns ir apkaime ar 35 000 iedzīvotāju, kas atbilst vidējas Latvijas pilsētas iedzīvotāju skaitam. Taču pašlaik Ziepniekkalna centrs ir nesakārtots, tajā ir dubļaini, izbraukti iekšpagalmi, nepabeigtas ēkas un grausti, trūkst apstādījumu.

«Dižozolu iela ir nosacītais Ziepniekkalna centrs, tā ir ērti sasniedzama no visām apkaimes daļām, savieno abus Ziepniekkalna tirgus laukumus, kā arī nozīmīgākās sabiedriskā transporta pieturvietas, uz tās atrodas divi moderni bērnudārzi un vairāki mazi veikaliņi. Sakārtojot šo vietu, Dižozolu iela būs pirmais solis pilsētvides uzlabošanā visā Ziepniekkalnā. Kā savdabīgu Ziepniekkalna vides objektu iecerēts visā ielas garumā izvietot labiekārtojuma elementu - garāko soliņu Rīgā, lai veidotu šo apkārtni kā sabiedrisku centru, kur sakārtotā vidē labprāt uzturas apkaimes iedzīvotāji. Taču garākais soliņš ir tikai viens no labiekārtojuma elementiem - daudz vērienīgāki būs ielas pārbūves, apgaismojuma uzlabošanas, apzaļumošanas darbi,» uzsvēra Pilsētas attīstības komitejas priekšsēdētājs Vadims Jerošenko (SC).

Projekta ideja tika izstrādāta «Radi Rīgu» programmas gaitā, kur ārzemju eksperti pilsētvides attīstības jomā sadarbībā ar Latvijas arhitektiem, teritorijas plānotājiem, ainavu arhitektiem, satiksmes plānotājiem un citu jomu speciālistiem, uzklausot iedzīvotāju viedokļus, radīja priekšlikumus dažādu Rīgas apkaimju attīstībai.

KomentāriCopyTelegram Draugiem X Whatsapp
Redaktors iesaka
Nepalaid garām
Uz augšu