Pirmo pusgadu OCTA nozare noslēdz ar zaudējumiem

Apollo.lv
CopyTelegram Draugiem X Whatsapp
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: Edijs Pālens/LETA

OCTA apdrošināšanas nozares darbību kopumā var raksturot ar visu apdrošināšanas sabiedrību peļņas vai zaudējuma aprēķinu. Lai gan 2012.g. pirmā pusgada rādītāji ir vērtējami pozitīvāk kā pērnajā gadā, kad nozare pusgadu noslēdza ar 800 000 Ls lieliem zaudējumiem, tomēr arī 2012.gada pirmos sešus mēnešus nozare ir pabeigusi ar negatīvu bilanci -187 330 Ls.

Saskaņā ar LTAB Informācijas sistēmas datiem kopējais 2012.gada 6 mēnešos notikušo CSNg skaits, par kuriem OCTA apdrošinātājiem iesniegti zaudējumu pieteikumi ir 13 596. Salīdzinājumā ar 2011.gada tādu pašu periodu ir vērojams samazinājums par 16,3%. Saskaņotais paziņojums noformējot CSNg 2012.gada 6 mēnešos izmantots 8 654 gadījumos, kas ir par 15,9% mazāk kā 2011.gada pirmajā pusgadā. Jāatzīmē, ka šāds samazinājums saistīts nevis ar saskaņotā paziņojuma mazāku pielietojumu CSNg apstākļu fiksēšanai, bet kopējo CSNg skaita samazinājumu un avāriju apmēriem.

«Ja paanalizējam statistiku par pēdējos piecos gados notikušajiem CSNg un to, cik daudzos gadījumos negadījumi noformēti ar saskaņotā paziņojuma palīdzību, var secināt, ka ar katru gadu šo CSNg īpatsvars kļūst aizvien lielāks. Salīdzinājumam - 2007.gadā tas bija 54,2%, 2010.gadā - 59,6%, un 2012.gada 6 mēnešos jau 63,7%» skaidro LTAB valdes priekšsēdētāja vietniece Baiba Gribuste.

No 2012.gada 6 mēnešos apdrošināšanas sabiedrībās reģistrētajiem 13 596 apdrošināšanas gadījumiem 12 570 apdrošināšanas gadījumi ir notikuši Latvijā, no tiem - 59% Rīgā un 1026 ārvalstīs.Vērā ņemams fakts ir tas, ka ārvalstīs notikušo apdrošināšanas gadījumu skaitam ik gadu ir tendence palielināties, kas skaidrojams ar aizvien vairāk pieaugošo gan uzņēmēju, gan arī fizisko personu ekonomisko aktivitāti. Visvairāk apdrošināšanas gadījumi notikuši Vācijā (178), Krievijā (128), Lietuvā (121), Polijā (120) un Igaunijā (70).

2012.gada 6 mēnešos apdrošināšanas sabiedrībās un LTAB iesniegti 17 538 zaudējumu pieteikumi, kas ir par 13,6% mazāk nekā pērnā gada pirmajā pusgadā. Kopējais lēmumu skaits par atlīdzību izmaksām 2012.gada 6 mēnešos ir 17 548, par kopējo summu Ls 11 141 430, kas ir par 11,3% mazāk nekā 2011.gada 6 mēnešos. Vislielākā atlīdzību summa tika izmaksāta par transportlīdzekļu bojājumu un bojāejas zaudējumu atlīdzināšanu, kas kopā sastādīja 84,5% no kopējās atlīdzību summas (skat.1.attēlu). Savukārt vidējās atlīdzības izmaksas lielums salīdzinot ar 2011.gada 6 mēnešiem, ir pieaudzis par 7,3%, vidēji sastādot Ls 728. Kā norāda LTAB, salīdzinot ar pagājušā gada tāda paša perioda datiem nedaudz ir samazinājies vidējais atlīdzības izmaksas lielums par ārzemēs notikušu apdrošināšanas gadījumu, tomēr joprojām tas ir ievērojami lielāks nekā Latvijā - 3,6 reizes lielāks nekā vidējais atlīdzības izmaksas lielums, par Latvijā notikušiem CSNg.

Kā liecina LTAB apkopotie statistikas rādītāji par OCTA nozares darbību pirmaja pusgadā, kopējo saņemto sūdzību skaits par apdrošināšanas sabiedrību pieņemtajiem lēmumiem un rīcības atbilstību OCTA likumam ir samazinājies par 26,5% salīdzinot ar 2011.gada 6 mēnešiem. LTAB valdes priekšsēdētāja vietniece Baiba Gribuste informē, ka šobrīd tirgū vērojama kopējā sūdzību skaita pieauguma apstāšanās tendence, par ko liecina sūdzību īpatsvara no visiem apdrošināšanas gadījumiem samazināšanās no 0,84% 2010.gadā uz 0,72% līmeni 2012.gada 6 mēnešos.

«Vērtējot sūdzību skaitu pa gadiem ir redzams, ka sūdzību īpatsvars, kurās atzīts, ka apdrošināšanas sabiedrības lēmums ir nepamatots, ir bijis robežās no 0,09% līdz 0,21% no visiem apdrošināšanas gadījumiem. Savukārt 2012.gada 6 mēnešos šis rādītājs ir tuvu minimālajai atzīmei, t.i. 0,11% no visiem apdrošināšanas gadījumiem. Tādējādi var runāt par to, ka iedzīvotāju uzticība apdrošināšanas sabiedrībām palielinās, kas ir būtiski, ne tikai no produktīvas sadarbības aspekta, bet arī apdrošināšanas sabiedrības sniegto pakalpojumu kvalitātes», skaidro Baiba Gribuste.

Par visbiežākajiem sūdzību iemesliem kalpo atteikums apdrošināšanas atlīdzību izmaksai, cietušais nav apmierināts ar novērtētā zaudējuma apmēru vai arī gadījumos, kad cietušais pats atzīts par daļēji līdzatbildīgu zaudējumu nodarīšanā.

KomentāriCopyTelegram Draugiem X Whatsapp
Redaktors iesaka
Nepalaid garām
Uz augšu