Divu gadu laikā dubultojies ar gāzes iekārtu aprīkotu apdrošināto auto skaits

Apollo.lv
CopyTelegram Draugiem X Whatsapp
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: Publicitātes foto

Paaugstinoties degvielas cenai un izmaksām, kas saistītas ar auto uzturēšanu, spēkratu īpašnieki arvien biežāk apsver iespēju savus auto aprīkot ar autogāzes iekārtām un to arī izvēlas. Autogāzes iekārtu popularitātes pieaugumu apliecina arī Latvijā lielākās apdrošināšanas sabiedrības «Balta» (RSA Grupa) dati, kas rāda, ka kopš 2010.gada ar šīm iekārtām aprīkotu auto īpatsvars «Baltas» klientu vidū ir gandrīz dubultojies.

Apdrošināšanas sabiedrības novērojumi rāda, ka autovadītāji arvien biežāk apsver iespēju izmantot autogāzi, kas ilgtermiņā rada mazākus finansiālos izdevumus spēkrata uzturēšanā. Lai arī šāda tipa auto veido mazāk nekā 4% no visiem «Baltā» apdrošinātajiem spēkratiem, tie atspoguļo kopējo Latvijas statistiku - pēc CSDD datiem, Latvijā ar autogāzes iekārtu ir aprīkoti 5% no visiem auto.

«Ar autogāzes iekārtu aprīkotu spēkratu skaits procentuāli ir salīdzinoši neliels, taču kopējā tendence ir diezgan izteikta, pat daži auto oficiālie izplatītāji, piemēram, «Ford» nesen ir sākuši piedāvāt jaunus auto no rūpnīcas ar jau uzstādītām autogāzes iekārtām. Tas nozīmē, ka arī ražotāji izjūt tirgus pieprasījumu,» skaidro apdrošināšanas sabiedrības «Balta» tehniskais direktors Juris Kipļuks.

Autogāzes iekārta automašīnā noteikti palielina spēkrata vērtību, taču apdrošināšanas cenu tā būtiski neietekmē, jo vadītāja paradumi, kas ir galvenais negadījumu cēlonis un attiecīgi ietekmē arī apdrošināšanas cenu, no gāzes iekārtas uzstādīšanas nemainās. «Iekārta palielina auto vērtību no 300 līdz 600 latiem, savukārt pēc diviem vai trīs gadiem gāzes iekārta nolietojas par 80%. Ja tā tiek uzstādīta autoservisā un nav pašdarinājums, tad uz šo apdrošināto spēkratu attiecas standarta KASKO segums avārijas vai citu risku iestāšanās gadījumos. Turklāt, kā ievērots, iekārtas bieži vien izvēlas uzstādīt zirgspēkiem bagātāko un attiecīgi enerģiju vairāk patērējošo auto īpašnieki, kuriem pieder, piemēram, pat «Porsche Cayenne» vai cits dārgs auto modelis,» stāsta Kipļuks.

Apdrošinot spēkratu ar autogāzes iekārtu, apdrošinātājiem tas noteikti ir apstāklis, kas jāņem vērā, jo nelaimes gadījumā šādam auto var būt nepieciešams specifiskāks remonts. Lielākās izmaksas var būt saistītas ar auto avāriju seku novēršanu, kad autoservisam un apdrošinātājam remontam ir jāpiesaista tie speciālisti, kuri nodarbojušies ar konkrētā spēkrata autogāzes iekārtas uzstādīšanu. Ja pēc avārijas tiek remontēta automašīnas virsbūve, autoservisam drošības nolūkos ir jāizņem gāzes tvertne, kas rada arī nelielus papildu izdevumus. Taču klientam par to nav jāuztraucas, jo «Baltas» garantētā auto remonta kvalitāte no tā necieš.

Pēc SIA «Autonams» apkopotajiem CSDD datiem, līdz šī gada 6.jūlijam valstī reģistrēti 35 202 ar autogāzes iekārtu aprīkoti transportlīdzekļi, kas veido 5%no visiem reģistrētajiem transportlīdzekļiem. Kopējais ar autogāzes iekārtu aprīkoto automašīnu skaita pieaugums CSDD transportlīdzekļu reģistrā no janvāra līdz jūlijam ir 19,7%.

95% no visiem ar autogāzes iekārtu aprīkotajiem transportlīdzekļiem pārstāv tieši vieglās automašīnas (33 515), šajā kategorijā pieaugums no janvāra līdz jūlijam bijis 20,5%. Savukārt ar gāzes iekārtu aprīkoto kravas automašīnu un autobusu skaits, kas veido 5%no visiem ar gāzi aprīkotajiem transportlīdzekļiem, pieaudzis par 6,6%.

Latvijā populārākās līdz šim ar autogāzes iekārtu aprīkoto auto markas: «Audi» (6210), «Volkswagen» (3972), «Chrysler» (2640), «Opel» (1575), «Ford» (1551), «BMW» (1535), «Volvo» (1385), «Mercedes Benz» (1182), «Mazda» (1013) u.c. Visaktīvākie autogāzes iekārtu lietotāji dzīvo Rīgā (8165), Daugavpilī (1314), Jūrmalā (1063), Liepājā (1019) un citās lielajās pilsētās.

KomentāriCopyTelegram Draugiem X Whatsapp
Redaktors iesaka
Nepalaid garām
Uz augšu