Pieaugot degvielas cenām, palielinās interese par automašīnām, kam uzstādītas gāzes iekārtas

Apollo.lv
CopyTelegram Draugiem X Whatsapp
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: Publicitātes foto

Nemainīgi augstās degvielas cenas ietekmē arī jaunu auto pirkšanas paradumus - saskaņā ar Latvijas Autotirgotāju asociācijas datiem 2012.gada pirmajā pusgadā reģistrēti 90 jauni auto, kas aprīkoti ar autogāzes iekārtu. Tas ir krietni vairāk nekā 2011.gadā, kad kopumā bija reģistrēts tikai viens šāds auto. Izmaiņas auto pirkšanas paradumos skaidrojamas ar būtisko degvielas cenu kāpumu un dīleru piedāvājumu tirgū - automašīnām, kurām gāzes iekārta jau ir uzstādīta, tiek saglabāta rūpnīcas garantija.

CSDD sniegtā informācija liecina, ka 2012.gada pirmajā pusgadā kopumā reģistrētas 6635 automašīnas, kas aprīkotas ar gāzes iekārtām. No tām 90 ir jaunas automašīnas, kas reģistrētas pirmo reizi. 82 (91%) no tām iegādājušās juridiskās personas un 8 (9%) - privātpersonas. Visbiežāk pircēji izvēlējušies Toyota un Ford markas automašīnas - attiecīgi 36 (40%) un 27 (30%). Visiecienītākās ir Ford Fiesta (12), Ford Focus (10), Toyota Avensis (7) un Toyota Auris marku automašīnas (7).

Arnis Jaudzems, «Sixt» vadītājs Baltijas valstīs: «Atsākoties ekonomikas augšupejai, uzņēmēji aktīvi atjauno savus autoparkus, kas krīzes gados bija stipri nolietojušies - jaunu auto iegādes vietā tika pieņemts lēmums pagarināt esošos līzinga līgumus. Izvēloties jaunus auto, uzņēmēji lielākoties vērtē ne tikai automašīnas sākumcenu, bet arī automašīnas ekspluatācijas izmaksas ilgtermiņā. Augstās degvielas cenas būtiski ietekmē pircēju izvēli, un pēdējā laika tendences liecina, ka ir pieaugusi interese par automašīnām, kas aprīkotas ar gāzes iekārtām - tiek iegādāti gan jauni ar gāzes iekārtām aprīkoti auto, gan šādas iekārtas tiek uzstādītas jau esošajām automašīnām. Taču jāatceras, ka gāze ne vienmēr ir labākais risinājums - viss atkarīgs no plānotā automašīnas nobraukuma un lietošanas īpatnībām.»

SIA «Autonams», kurš ir vadošais autogāzes aprīkojuma uzstādītājs jauno automašīnu grupā, valdes loceklis Edvīns Panders apliecina, ka pēdējos mēnešos ir arvien pieaugošs pieprasījums autogāzes iekārtu uzstādīšanai tieši no uzņēmēju puses, jo biznesa pamatuzdevums ir atrast veidus kā racionāli izmantot līdzekļus, caur to gūstot peļņu. «Līdz ar to arī tirgus izaugsmes prognozes ir daudzsološas, turklāt jāatceras, ka šeit lomu spēlē ne tikai ekonomiskais faktors, bet arī ekoloģiskais, kas uzņēmēju vidē kļūst arvien aktuālāks,» norāda Panders.

Kā liecina «Sixt Leasing» veiktie TCO, jeb auto dzīves cikla izmaksu aprēķini, pircēju izvēle ir ekonomiski pamatota. Salīdzinot izmaksas trīs «Ford Focus» automašīnām - ar benzīna, dīzeļa dzinēju un automašīnu, kas aprīkota ar gāzes iekārtu -, jāsecina, ka, neraugoties uz salīdzinoši augstāku automašīnas iegādes cenu un uzturēšanas izmaksām, TCO jeb auto dzīves cikla izmaksas mēnesī ar gāzes iekārtu aprīkotai automašīnai ir mazākas, ko galvenokārt ietekmē degvielas izmaksas.

TCO aprēķins pierāda to, ka automašīna, kas aprīkota ar gāzes iekārtu, jau nobraucot 30 000 km gadā jeb 2500 km/mēnesī, ir ekonomiski izdevīga. Racionālai auto izvēlei jāņem vērā ne tikai tādi faktori kā auto pārdošanas cena, bet arī tā atpirkuma vērtība, degvielas patēriņš, apdrošināšana un apkopju, remontdarbu izmaksas. Tāpat būtiski ir ņemt vērā plānoto automašīnas nobraukumu konkrētajā laika periodā, kas būtiski ietekmē automašīnas dzīves cikla izmaksas noteiktā periodā.

KomentāriCopyTelegram Draugiem X Whatsapp
Redaktors iesaka
Nepalaid garām
Uz augšu