E.Sprūdžs: Sabiedriskā transporta funkcijas jānodrošina reģioniem pietuvinātām iestādēm (6)

Apollo.lv
CopyTelegram Draugiem X Whatsapp
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: Evija Trifanova/LETA

Ceturtdien, šā gada 16.augustā, valdības ārkārtas sēdes laikā pieņemtais lēmums par sabiedriskā transporta plānošanas funkcijas nodošanu Autotransporta direkcijai ilgtermiņā nesniegs sagaidāmos rezultātus un neuzlabos sabiedriskā transporta sistēmu atbilstoši reģionu iedzīvotāju vajadzībām.

Komentējot šodienas valdības lēmumu, vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministra Edmunda Sprūdža atvaļinājumā laikā ministra padomnieks stratēģiskajos jautājumos Spuriņš uzsver: «Neizprotama ir steiga un slepenība, pieņemot lēmumu par sabiedriskā transporta plānošanas funkcijas nodošanu Autotransporta direkcijai šodien valdības sēdes slēgtajā daļā».

«Tas apšauba arī Satiksmes ministrijas un VARAM sadarbībā ar citiem partneriem ieguldītā darba lietderību pie vienotas ilgtermiņa koncepcijas par sabiedrisko transportu Latvijā sagatavošanas. Šīs koncepcijas mērķis bija apzināt iespējamos risinājumus, lai nodrošinātu efektīvu sabiedriskā transporta pārklājumu reģionos gan no iedzīvotāju vajadzību, gan no pieejamo resursu izmantošanas perspektīvas,» atzīmē Spuriņš.

«Līdzsvarota reģionu attīstība ir cieši saistīta ar iespējām lēmumus pieņemt reģionu līmenī. Savukārt šodienas valdības lēmums ir tieši pretējs tam un samazinās plānošanas reģionu iespējas ietekmēt reģionu attīstību kopumā,» uzsver ministra padomnieks.

Latgales plānošanas reģiona administrācijas vadītāja Iveta Maļina - Tabūne vērš uzmanību uz to, ka sabiedriskā transporta plānošanas funkcijas nodošana Autotransporta direkcijai ir kārtējais solis uz centralizētu lēmumpieņemšanu un darbības imitāciju, jo, neesot uz vietas reģionos, apzināt un ieviest maksimāli efektīvāko sabiedriskā transporta pārklājuma nodrošinājumu ir gandrīz neiespējami.

«Ir jāapzinās, ka sabiedriskā transporta sistēmas darbības efektīva plānošanas nodrošināšana ir nozīmīgs instruments reģionu attīstības veicināšanā. Tieši plānošanas reģioniem, kuros ir apvienojušās reģionu pašvaldības, ir zināšanas un pieredze, kā arī izpratne par problēmjautājumiem, kurus nepieciešams risināt. Nododot šo funkciju iestādei, kas pat attāli nav saistīta ar reģioniem un līdz ar to nav spējīga izprast katra konkrētā reģiona iedzīvotāju vajadzības, jau sākotnēji ir nolemta neveiksmei», atzīmē Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrijas valsts sekretāra vietniece reģionālās attīstības jautājumos Ilona Raugze.

Vienlaikus Spuriņš uzsver: «Pieņēmums par to, ka sabiedriskais transports aprobežojas tikai un vienīgi ar autotransporta plūsmas plānošanu, organizēšanu un dotēšanu, izslēdzot dzelzceļa transportu, ir maldīgs. Mehāniska funkciju nodošana no vienas iestādes otrai nevar tikt uzskatīts par risinājumu šobrīd samilzušajām problēmām saistībā ar nepilnīgi darbojošos kompensāciju mehānismu autotransporta pārvadātājiem».

Komentāri (6)CopyTelegram Draugiem X Whatsapp
Redaktors iesaka
Nepalaid garām
Uz augšu