«Toyota Prius» saņem maksimālo piecu zvaigžņu vērtējumu «ADAC EcoTest»

Apollo.lv
CopyTelegram Draugiem X Whatsapp
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: Ieva Čīka/LETA

Jaunais «Toyota Prius» ieņem pirmo vietu jaunajā un līdz šim visstingrākajā Vācijas lielākā automobiļu kluba «ADAC» veiktajā «EcoTest», pārspējot 55 citus automobiļus, kas izmēģināti tādos pašos apstākļos. «Prius» bija pirmais automobilis, kas ieguva 90 punktus, saņemot maksimālo piecu zvaigžņu vērtējumu. Par testos uzrādīto 4,58 l/100km degvielas patēriņu tika piešķirti 40 punkti. Par hibrīda zemo izmešu līmeni tika piešķirts maksimālais punktu skaits - 50.

Šī gada aprīlī «ADAC» prezentēja stingrākus «EcoTest» kritērijus. Jaunums ir Pasaules harmonizētās vieglo automobiļu testu procedūras (WLTP) cikla iekļaušana, kas atbilst plānotajam nākotnes pasaules ciklam degvielas patēriņa mērīšanai. Papildus tam automobilis tiek pārbaudīts arī Jaunajā Eiropas braukšanas ciklā (NEDC) un «ADAC» šosejas ciklā.

Viena no būtiskākajām izmaiņām ir tas, ka WLTP cikla un «ADAC» šosejas cikla laikā ir ieslēgts gaisa kondicionētājs. Turklāt CO2 izmešu aprēķinos tiek iekļauti arī tā dēvētie «no urbuma līdz ritenim» rādītāji, ņemot vērā izmešus, kas rodas automobiļa izgatavošanas vai degvielas pārvadāšanas laikā.

«Toyota Prius», kas apvieno tradicionālu benzīna dzinēju un elektromotoru, tika prezentēts pirms 15 gadiem kā pasaulē pirmais sērijveidā ražotais pilnā hibrīda automobilis. Kopš tā laika «Toyota» globālais hibrīdu portfelis ir paplašināts līdz 18 pilna hibrīda «Toyota» un «Lexus» vieglajiem automobiļiem, šī gada aprīļa beigās sasniedzot 4 miljonu pārdotu eksemplāru robežu. Eiropā «Toyota» tirgo «Yaris Hybrid», «Auris Hybrid» un «Prius», kā arī jaunās «Prius» saimes ietvaros nesen prezentētos «Prius+» un «Prius Plug-in Hybrid».

KomentāriCopyTelegram Draugiem X Whatsapp

Tēmas

Redaktors iesaka
Nepalaid garām
Uz augšu