Tiešā zaudējumu regulēšana OCTA tirgū ievieš nozīmīgas pārmaiņas (11)

Apollo.lv
CopyTelegram Draugiem X Whatsapp
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: Evija Trifanova/LETA

Latvijas apdrošinātāji gatavojas tiešo zaudējumu regulēšanas sistēmas ieviešanai Latvijā, savukārt apdrošināšanas sabiedrība «Balta» no šī gada 9.augusta ir ieviesusi uz tās principiem balstītu OCTA pakalpojumu «Atlīdzība pie sava apdrošinātāja».

Lai pārrunātu ar OCTA saistītās aktualitātes Latvijā un tendences Eiropā, apdrošināšanas sabiedrība «Balta» (RSA Grupa) 22.augustā aicināja Latvijā pazīstamus auto ekspertus piedalīties diskusijā. Tās laikā tika pārrunāts, kādas pārmaiņas sagaida Latvijas autovadītājus ar OCTA atlīdzības pie sava apdrošinātāja ieviešanu Latvijas tirgū un ko šis pakalpojums nozīmē autobraucējiem. Eksperti procesa ieviešanu Latvijā vērtēja atzinīgi, norādot, ka turpmāk OCTA izvēlē daudz lielāka loma būs apdrošinātāja reputācijai un sniegtā pakalpojuma kvalitātei. Savukārt cenai OCTA iegādē vairs nebūs tik liela nozīme kā iepriekš.

Auto jomas pazinēji diskusijas laikā atzīmēja, ka jaunā pakalpojuma ieviešana var mainīt OCTA kā pakalpojuma nozīmi un vērtību autobraucēju acīs. Andris Kulbergs norādīja: »Tiešās zaudējumu regulēšanas sistēmas ieviešana Latvijā attiecībā uz OCTA polisēm ir ļoti ilgi gaidīts process, jo beidzot OCTA zīmolam būs jēga. Pašlaik lielākā daļa autovadītāju internetā izvēlas lētāko piedāvājumu, un nevienam nekas vairāk neinteresē. Beidzot no sava apdrošinātāja auto īpašnieks iegūs vairāk, jo OCTA izvēlē priekšrocība tiks dota ne tikai cenai, bet arī apkalpošanas kvalitātei un reputācijai.» Kā vairākkārt norādīja auto eksperti, pie OCTA polises vairs nevarēs likt vienādības zīmi ar zemāko cenu.

Arī «Baltas» atlīdzību direktors Ingus Savickis pievienojās A.Kulberga teiktajam, atzīmējot: „«Balta» ir veikusi fokusa grupas intervijas ar OCTA polises īpašniekiem, kur noskaidrots, ka daudzi no viņiem nemaz neatceras, kur iegādājušies konkrēto apdrošināšanas polisi. Tas apliecina, ka līdz šim patērētājs lielākoties iegādājas lētāko OCTA piedāvājumu, nepievēršot uzmanību kompānijai, tās apkalpošanas un auto servisu kvalitātei vai citiem parametriem. Taču tajā pašā laikā autovadītājs klusībā cer, ka situācijā, ja pats būs cietušais, kārtot atlīdzību procesu viņš varēs doties pie atzītākā un labākā apdrošinātāja.»

Diskusijā autonomas kompānijas «ALD Automotive» valdes loceklis Andrejs Pančenko uzsvēra, ka daudzi automašīnu īpašnieki līdz šim OCTA uztver kā nodokli, nevis raugās uz to kā iespēju gūt drošības sajūtu un garantiju pret riskiem. Savukārt Krišjānis Caune norādīja, ka «Baltas» OCTA vērtība jau ir mainījusies, jo polises standarta segumā ir iekļautas vairākas KASKO raksturīgas priekšrocības, piemēram, atlīdzība pie sava apdrošinātāja un transportēšanas pakalpojumi. Turklāt, pērkot OCTA, klientam ir iespēja par papildu samaksu nodrošināties pret citiem KASKO segtajiem riskiem, piemēram, auto zādzību vai nelaimes gadījumu. Šis piedāvājums būtu interesants klientiem, kuru auto vērtība nav tik augsta, lai iegādātos KASKO, bet kuriem joprojām ir būtiski nodrošināt plašāku risku segumu.

Arī TV žurnālists Pauls Timrots norādīja, ka līdz šim OCTA zīmols Latvijā nav asociēts ar kvalitāti, taču līdz ar jauno atlīdzību sistēmu mainīsies sabiedrības viedoklis un pircējs sāks novērtēt OCTA sniegtās iespējas. «Tā reputācija, kas apdrošinātājiem veidosies par jaunām OCTA polisēm ar atlīdzību pie sava apdrošinātāja, nāks līdzi no KASKO apdrošināšanas, kas nozīmē, ka apdrošinātāja sniegtajai pakalpojuma kvalitātei būs arvien lielāka nozīme,» izteicās Timrots.

Diskusijas laikā eksperti uzsvēra, ka OCTA jaunā atlīdzību procesa ieviešana Latvijā vērtējama atzinīgi un tā ieviesīs jaunu pievienoto vērtību, no kuras iegūs ne tikai apdrošinātāji, bet arī autovadītāji. Attīstot šo atlīdzības procesu, patērētājiem būs lielākās iespējas iegādāties kvalitatīvāku pakalpojumu, jo apdrošinātājiem būs jādomā ne tikai par polišu cenu, bet arī par servisa kvalitāti un savu reputāciju.

Kā ziņots iepriekš, rūpējoties par klientu vēlmēm un nodrošinot tiešo zaudējumu regulēšanu attiecībā uz OCTA klientiem, apdrošināšanas sabiedrība «Balta» nolēma ieviest tirgū jaunu pakalpojumu – OCTA polisi «Atlīdzība pie sava apdrošinātāja». «Balta» to piedāvā klientiem bez papildu piemaksas jau no šī gada 9.augusta.

Komentāri (11)CopyTelegram Draugiem X Whatsapp
Redaktors iesaka
Nepalaid garām
Uz augšu