Zināms, kas varētu būt atbildīgā struktūra par jauno fotoradaru projektu (28)

LETA
CopyTelegram Draugiem X Whatsapp
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: Ieva Čīka/LETA

Atbildīgā struktūra par jaunā fotoradaru projekta ieviešanu, iespējams, būs Ceļu satiksmes drošības direkcija (CSDD), taču precīzāk tas būs zināms pēc 1.marta, kad darba grupai valdībā jāiesniedz ziņojums par fotoradaru ieviešanas risinājumiem, aģentūrai LETA pastāstīja iekšlietu ministrs Rihards Kozlovskis (RP).

Ministru kabinets pēc uzņēmuma «V-Traffic» (iepriekš «Vitronic Baltica un partneri») īstenotā fotoradaru projekta izgāšanās uzdeva Iekšlietu ministrijai kopīgi ar Satiksmes ministriju izvērtēt iespējamos stacionāro fotoradaru ieviešanas risinājumus Latvijā un līdz 1.martam iesniegt priekšlikumus par institūciju, kura nodrošinās fotoradaru ieviešanu, kā arī fotoradaru ieviešanas termiņiem.

Kozlovskis pastāstīja, ka darba grupas sagatavotais ziņojums par fotoradariem būs jāiesniedz valdībā, taču viņš neizslēdz, ka tā lūgs pagarinājumu.

Atbildīgā par fotoradaru projekta ieviešanu varētu būt CSDD, nevis privāta kompānija. Šādam uzņēmumam, līdzīgi kā «V-Traffic», nonākot problēmās, fotoradaru projekts izgāztos, atzina ministrs un norādīja, ka vispirms būtu jāsāk ar stacionāro fotoradaru uzstādīšanu.

«Tāds redzējums ir, ka atbildīgie par radaru ieviešanu būs CSDD. Man ir uzstādījums, ka ieviešanai nevajadzētu būt privātā komersanta rokās, bet CSDD. Es uzskatu, ka jāsāk ar stacionārajiem radariem» uzsvēra Kozlovskis.

Ņemot vērā, ka atklāta konkursa ceļā būs jāizvēlas fotoradaru piegādātājs, Kozlovskis uzskata, ka pirmie fotoradari uz ceļiem parādīsies ne ātrāk kā nākamgad.

«Būs jāveic publiskais iepirkums, kas atkal būs izaicinājums, jo runa ir par tehnoloģijām, turklāt uzņēmumiem pastāv pārsūdzēšanas iespējas par iepirkumu konkursa rezultātiem,» uzsvēra ministrs.

Lai arī iepriekš valdībā bija skatīts priekšlikums par aptuveni 160 fotoradaru ieviešanu, pašlaik nevar precīzi pateikt, cik tieši radaru būs nepieciešams. Tas būšot ekspertu uzdevums, norādīja Kozlovskis.

Pagaidām arī nav zināms, cik radari izmaksātu.

Ministrs gan pauda gandarījumu, ka Nodrošinājuma valsts aģentūra (NVA) jau izsludinājusi iepirkumu konkursu par Valsts policijas transportlīdzekļu aprīkošanu ar radariem un videoieraksta sistēmu un transportlīdzekļos uzstādīto radaru pārbūvi un modernizāciju. Šo ierīču iegāde būs ieguldījums satiksmes drošībā līdz brīdim, kas tiks uzstādīti fotoradari.

Aģentūra LETA jau ziņoja, ka piedāvājumu iesniegšanas termiņš ir līdz 27.martam.

Ziņots arī, ka Valsts policija plāno nesen iegādātās 80 «Renault Laguna» automašīnas aprīkot ar radariem, kas būtu savietojami ar šajās automašīnās esošo videoieraksta sistēmu. Tāpat 46 transportlīdzekļiem nepieciešama uzstādīto radaru modernizācija, bet vēl 62 transportlīdzekļus nepieciešams aprīkot ar radariem un videoierakstu sistēmu.

Pērn valdība nolēma atbalstīt Iekšlietu ministrijas (IeM) sagatavoto priekšlikumu neatpirkt fotoradarus no Vācijas ražotāja «Vitronic GmbH». Šādu priekšlikumu IeM bija sagatavojusi, izvērtējot kompānijas auditoru sagatavoto ziņojumu, kurā norādīts uz fotoradaru pārņemšanas iespējamiem riskiem, prognozējamajiem finansiālajiem ieguvumiem un zaudējumiem. «V-Traffic» (iepriekš «Vitronic Baltica un partneri») fotoradari uz Latvijas ceļiem pārkāpumus nefiksē no pagājušā gada 16.decembra.

Vienlaikus valdība atļāva IeM Nodrošinājuma valsts aģentūrai un VP veikt nepieciešamās iepirkuma procedūras, lai aprīkotu policijas transportlīdzekļus ar radariem un videoieraksta sistēmu. Policijas automašīnās uzstādītos radarus plānots modernizēt un pārbūvēt par summu, kas nepārsniedz 487 874 latus.

Ministru kabinets arī uzdeva IeM kopīgi ar Satiksmes ministriju izvērtēt iespējamos stacionāro fotoradaru ieviešanas risinājumus Latvijā.

Komentāri (28)CopyTelegram Draugiem X Whatsapp

Tēmas

Aktuālākās ziņas
Nepalaid garām
Uz augšu