Apdrošināšanas kompānijas «Balta» speciālisti salīdzinājuši «KASKO» datus par šī gada pirmajiem trīs mēnešiem un pagājušā gada attiecīgo periodu, kad Latvijā vēl darbojās vairums radaru, secinot, ka negadījumu skaits ir pieaudzis, portālam «Apollo» pavēstīja uzņēmumā.
Apdrošinātājs: Pēc fotoradaru noņemšanas negadījumu skaits ir pieaudzis (41)
Kompānijas dati par «KASKO» apdrošināšanu liecina, ka, salīdzinot pagājušā gada pirmos trīs mēnešus ar šī gada attiecīgo periodu, sadursmju biežums ar citiem transporta līdzekļiem ir pieaudzis.
Vienlaikus «Balta» apdrošināšanas polišu īpašnieku pieteikto atlīdzību par sadursmi ar citu transporta līdzekli daudzums fiziskajām personām ir pieaudzis par 2,3%, savukārt juridisko personu vidū šis rādītājs ir palielinājies par 2,8%.
Tāpat ir caurmērā pieaudzis sadursmju smagums – fizisko personu segmentā šī gada pirmajos trīs mēnešos sadursmēs aprēķināto zaudējumu vidējais apmērs ir par 150 latiem lielāks nekā pagājušā gada attiecīgajā periodā. Savukārt juridisko personu vidū tas ir par 200 latu lielāks nekā pērn.
Ja aplūko nedaudz senāku statistiku, tad negadījumu skaits ir pieaudzis, arī salīdzinot 2011. un 2012.gadu.
«Viennozīmīgi saistīt radaru darbības pārtraukšanu ar negadījumu biežuma pieaugumu ir sarežģīti. Taču ir skaidrs, ka radaru izmantošana ietekmē šoferu uzvedību uz ceļa, to vēlmi rīkoties pārgalvīgi vai piesardzīgi. Strādājot preventīvi, radari var dot lielu ieguldījumu satiksmes drošībā, ja to izvietojums ir pamatots un iepriekš paredzams, samazinot ātrumu bīstamajos ceļa posmos jeb tā sauktajos melnajos punktos. Taču jāņem vērā, ka negadījumu skaita pieaugumu vai samazinājumu var ietekmēt arī citi faktori, piemēram, ceļa seguma kvalitāte, laika apstākļi, policijas darbinieku aktivitātes, kopējā šoferu braukšanas kultūra un satiksmes intensitātes pieaugums,» komentē «Balta» atlīdzību direktors Ingus Savickis.