«Audi» atver jaunu e-gāzes ražotni (10)

Apollo.lv
CopyTelegram Draugiem X Whatsapp
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: Publicitātes foto

Vācijas autoražotājs atklāj e-gāzes ražotni Verltē, tādējādi topot par pirmo automobiļu ražotāju, kurš izveidojis ilgtspējīgu energonesēju ķēdi. Viss sākas ar zaļo elektroenerģiju, ūdeni un oglekļa dioksīdu. Gala produkti ir ūdeņradis un sintētiskās metāns - «Audi» e-gāze.

«Šodien «Audi» sper lielu soli pretī nākotnes mobilitātei,» atklāšanas runas laikā sacīja Haincs Holervegers (Heinz Hollerweger), Automobiļu kopējās attīstības nodaļas vadītājs. ««Audi» ir pasaulē vienīgais ražotājs ar šādu inovatīvu tehnoloģiju. Mūsu spēcīgās e-degvielas stratēģijas kodols ir pētījumi sintētisko un videi nekaitīgo degvielu jomā.» Reiners Mangolds (Reiner Mangold), Produktu ilgtspējīgas attīstības nodaļas vadītājs, piebilda, ka «Verltē uzbūvētā gāzes ražotne, kurā ražošanai izmanto elektroenerģiju, var kļūt par vadošo projektu visai enerģētikas revolūcijai, kas pārsniegs mūsu uzņēmuma ietvarus.» Pēteris Altmaiers (Peter Altmaier), Vācijas federālais vides, dabas aizsardzības un kodoldrošības ministrs, savā apsveikuma runā arī atzinīgi novērtēja «Audi» apņemšanos.

E-gāzes ražotne darbojas divos etapos: elektrolīzes un metanācijas. Pirmajā etapā ražotne izmanto pārpalikuš zaļo elektroenerģiju, lai sadalītu ūdeni skābeklī un ūdeņradī trijos elektrolīzeros. Kādu dienu ūdeņradis varētu kalpot par degvielu ūdeņraža degvielas elementa automobiļiem. Taču šobrīd, kamēr nav pieejama liela mēroga infrastruktūra, tiek uzreiz īstenots otrs etaps - metanācija. Ūdeņradis tiek pakļauts reakcijai ar CO2, lai ražotu sintētisko metānu jeb «Audi» e-gāzi. Tā ir gandrīz identiska ar fosilo dabasgāzi un tiks nodrošināta SDG uzpildes stacijām, izmantojot esošo infrastruktūru - Vācijas dabasgāzes tīklu. Ir plānots, ka ražotne uzsāks «Audi» e-gāzes tīkla apgādi 2013. gada rudenī.

E-gāzes ražotne ik gadu saražos aptuveni 1 000 metriskās tonnas e-gāzes un ķīmiski saistīs aptuveni 2 800 metriskās tonnas CO2. Tas aptuveni atbilst apjomam, kuru gadā absorbē vairāk nekā 220 000 dižskābarža koku meži. Ūdens un skābeklis ir vienīgie blakusprodukti.

«Audi» uzbūvēja e-gāzes ražotni sadarbībā ar rūpnīcu būvniecības speciālistu ETOGAS GmbH (agrāk SolarFuel) un tā projekta partneri MT-BioMethan GmbH uz 4 100 m2 (44 132,03 kvadrātmetrus) liela zemes gabala, kas pieder EWE AG. Zeme tika uzrakta 2012. gada septembrī, un ceremonija par godu konstrukcijas karkasa pabeigšanai tika svinēta decembrī. Ražotnes darba secības galvenā prioritāte ir enerģijas plūsmu efektīva izmantošana. Metanācijas laikā izdalošos (lieko) siltumenerģiju izmanto kā procesa enerģiju blakus esošajā biogāzes ražotnē, kas ievērojami palielina kopējo efektivitāti. Savukārt šī ražotne nodrošina augsti koncentrētu CO2, kas ir nepieciešama kā pamatelements e-gāzes ieguvei. Tādējādi CO2 kalpo kā izejviela un netiek emitēta atmosfērā.

Ir paredzēts, ka Verltē iegūto e-gāzi izmantos kā degvielu 1500 jauniem «Audi A3 Sportback» g-tron automobiļiem, kas ik gadu nobrauks 15 000 kilometrus (9 320,57 jūdzes), neradot CO2 izmešus. Piecu durvju modelī uzmontētais 1.4 TFSI var sadedzināt dabasgāzi, biometānu un e-gāzi, turklāt, pateicoties divvērtīgajam dizainam, tas var izmantot arī benzīnu. Tādējādi tiek kopumā iegūti 1 300 kilometri (807,78 jūdzes).

Iegādājoties automobili, klienti var pasūtīt e-gāzes kvotu. Tas ļauj viņiem piedalīties grāmatvedības procesā, kas nodrošina, ka e-gāzes ražotne piegādā dabasgāzes uzpildes stacijā viņa automobiļu uzpildei nepieciešamo gāzes apjomu. Maksājumi un norēķini tiek veikti, izmantojot e-gāzes uzpildes karti.

«Audi A3 Sportback g-tron», kuru plānots laists apgrozībā šī gada beigās, patērē vidusmērā mazāk kā 3,5 kg (7,72 lb) e-gāzes uz 100 kilometriem (62,14 jūdzēm). Ar jauno Eiropas braukšanas ciklu (NEDC) CO2 izplūdes caurules izmeši ir mazāki par 95 gramiem uz kilometru (152,89 g/jūdzē).

Braucot ar e-gāzi, netiek radīts kaitējums klimatam, jo braucošajā automobilī rodošais CO2 iepriekš ir ticis saistīs e-gāzes ražošanas procesā. Pat veicot visaptverošu vērtējumu par emisiju ietekme no ieguves līdz patēriņam, kas ietver arī e-gāzes ražotnes un vēja turbīnu būvniecību un darbību, ir konstatēts, ka CO2 izmeši ir tikai 20 grami uz kilometru (32,19 g/ jūdzē). Šo revolucionāro ietekmi uz vidi nesen sertificēja TÜV Nord.

E-gāzes projekts pārsniedz automobiļu industrijas robežas. Tas parāda, cik lielu daudzumu zaļās elektroenerģijas var uzglabāt efektīvi un neatkarīgi no atrašanās vietas, pārveidojot to metāna gāzē un uzglabājot to dabasgāzes tīklā, kas ir Vācijā lielākā enerģijas uzglabāšanas sistēma. Pateicoties e-gāzes projektam, «Audi» ir kļuvusi vienlaikus par enerģētikas revolūcijas daļu un tās vadītāju. Vācijas lielāko enerģijas pakalpojumu sniedzēji tagad ir aizguvuši ideju par gāzes ražošanas, izmantojot elektroenerģiju, koģenerāciju un seko «Audi» piemēram, uzsākot savus projektus.

E-gāzes projekts ir daļa no autoražotāja visaptverošās e-degvielas stratēģijas. Paralēli e-gāzes ražotnei Verltē, «Audi» pārvalda arī izpētes centru Hobsā, Ņūmeksikā, ASV, e-etanola un e-dīzeļdegvielas ražošanai sadarbībā ar Joule. Šajā ražotnē mikroorganismi izmantot ūdeni (iesāļu ūdeni, sāļu ūdeni vai notekūdeņus), saules gaismu un oglekļa dioksīdu, lai ražotu augstas tīrības pakāpes degvielas. Šo projektu stratēģiskais mērķis ir izmantot CO2 kā izejvielu degvielai un tādējādi uzlabot ievērojami uzlabot vispārējo ietekmi. E-degvielu stratēģija ir nozīmīgs «Audi» ilgtspējas pasākumu pīlārs.

Komentāri (10)CopyTelegram Draugiem X Whatsapp

Tēmas

Redaktors iesaka
Nepalaid garām
Uz augšu