Ja Krievija mainīs muitas tranzīta sistēmas noteikumus, būs liels transporta sadārdzinājums (18)

LETA
CopyTelegram Draugiem X Whatsapp
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: Ieva Lūka/LETA

Ja Krievija tiešām no šī gada 14.augusta mainīs starptautiskās muitas tranzīta sistēmas TIR režīma piemērošanas noteikumus Krievijā, transportēšanas izdevumi pieaugs no 150 līdz 400 eiro (līdz 283 latiem) uz vienu mašīnu, biznesa portālam «Nozare.lv» norāda eksperti.

Uzņēmēju kluba «Rīgas marka» valdes loceklis Normunds Štāls skaidroja, ka viņa aprēķini rāda, ka transportēšanas sadārdzinājums varētu būt 150 līdz 200 eiro (līdz 141 latam) uz katru mašīnu. Savukārt pārvadātāju asociācijas «Latvijas auto» asociācijas prezidents Valdis Trēziņš norāda, ka atsevišķās kravu grupās sadārdzinājums varētu būt no 300 līdz 400 eiro uz katru mašīnu.

Uzņēmēji arī norāda, ka Krievijas federālā muita ir iecerējusi Latvijas pārvadātājus un uzņēmējus 2.augustā Buračku muitas kontroles punktā informēt par tehniskajām niansēm, kas jāveic uzņēmējiem pēc 14.augusta.

Trēziņš norāda, ka nekādas diskusijas nav gaidāmas, jo muitnieki izpilda Krievijas muitas dienesta vadības norādījumus instruēt par pārmaiņām.

Kā uzskata Trēziņš, tas ir starptautisks skandāls, ka Krievija vienpusēji nolēmusi mainīt kārtību, nepildot attiecīgas konvencijas nosacījumus, kurā arī ir paredzēta procedūra, kā no TIR režīma var izstāties, tomēr tas nav darīts. Esot pārkāpta starptautiski pieņemta prakse, un šī jautājuma risināšanā ir iesaistījušās gan Eiropas Savienības institūcijas, gan ANO, gan arī Latvijas valdība.

Plānots, ka Latvija iesniegs attiecīgu vēstuli Latvijas un Krievijas starpvaldību komisijā. Satiksmes ministrija jau vairākas dienas šo jautājumu biznesa portālam «Nozare.lv» nekomentē.

Trēziņš norāda, ka izmaksas būs jāuzņemas kravu saņēmējiem, jo pārvadātājiem ir zema peļņas marža un tie šo sadārdzinājumu neuzņemsies. Tas nozīmējot, ka transportēšanas process sadārdzināsies un tas lielā mērā atsauksies uz patērētājiem Krievijā.

Kā iepriekš biznesa portālam «Nozare.lv» norādīja Trēziņš, «Latvijas auto» ir vērsies Krievijas Federālā muitas dienestā, lai izskaidrotu radušos situāciju. Savukārt sarunās ar Krievijas Starptautisko autopārvadātāju asociācijas (ASMAP) kolēģiem ir saņemta informācija, ka viņi konsultējas ar starptautiskajiem kolēģiem un mēģina rast kādus risinājumus.

Šis jautājums Krievijā jau esot aktualizēts valdības līmenī, jo nav skaidrs, kāda situācija būs pēc 14.augusta un ar kādām garantijām autopārvadātāji varēs ievest kravas Krievijā.

Kā ziņots, no šī gada 14.augusta tiks mainīti starptautiskās muitas tranzīta sistēmas TIR režīma piemērošanas noteikumi Krievijā, liecina paziņojums Krievijas Federālā muitas dienesta mājaslapā.

Krievijas muitas dienesta paziņojumā tiek skaidrots, ka transportlīdzekļi, kuri ar TIR karneti veic iekšējā tranzīta pārvadājumus, no 15.augusta drīkstēs Krievijas teritorijā pārvietoties tikai Krievijas muitas konvoja pavadībā, turklāt to varēs darīt tikai tad, ja būs samaksātas visas muitas nodevas.

Šāds lēmums pieņemts, jo Krievijas Starptautisko autopārvadātāju asociācija (ASMAP), kas izsniedz TIR karnetes, nav maksājusi muitas nodokļus saskaņā ar TIR konvenciju. 2013.gada 1.jūnijā kopējā summa, kas saistīta ar TIR procedūras pārkāpumiem, sasniegusi 20 miljardus rubļu (329,54 miljonus latu), teikts Federālā muitas dienesta paziņojumā.

TIR ir vienīgā universālā tranzīta sistēma, kas atļauj preču tranzītu no nosūtīšanas valsts uz galamērķa valsti, izmantojot muitas zīmogus un plombas, turklāt muitas kontroles pasākumi tiek atzīti visā pārvadājuma laikā. Tas samazina administratīvos un finansiālos izdevumus. Muitas nodevu un nodokļu apmaksu, attiecībā uz kuriem pastāv neapmaksāšanas risks, sedz starptautiskā garantija, teikts «Latvijas auto» mājaslapā.

Komentāri (18)CopyTelegram Draugiem X Whatsapp
Redaktors iesaka
Nepalaid garām
Uz augšu