Ministrs Kozlovskis ar Timrotu pārrunās priekšlikumu «Fotoradari 15+» (41)

LETA
CopyTelegram Draugiem X Whatsapp
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: Edijs Pālens/LETA

Iekšlietu ministrs Rihards Kozlovskis (RP) šodien tiksies ar televīzijas raidījuma «Zebra» veidotāju Paulu Timrotu, lai pārrunātu plānotos fotoradaru izvietošanas un darbības nosacījumus uz Latvijas ceļiem, tostarp priekšlikumu «Fotoradari 15+».

Kā aģentūru LETA informēja Kozlovska padomniece Daiga Holma, tikšanās paredzēta plkst.11 Iekšlietu ministrijas (IeM) telpās.

Pēc Timrota domām, IeM ignorē aptuveni 12 000 iedzīvotāju atbalstīto priekšlikumu «Fotoradari 15+» un valdībai piedāvā pārāk vispārīgu Ministru kabineta (MK) noteikumu projektu par fotoradaru izmantošanas principiem.

Iepazīstoties ar IeM sagatavoto un pagājušajā nedēļā valdībā izskatīto MK noteikumu projektu par fotoradaru vai videoradaru izmantošanas kārtību, Timrotu esot pārņēmusi vilšanās, jo izpildvara ignorējot sabiedrības viedokli. Piedāvātā kārtība fotoradaru izmantošanai esot tik vispārīga, ka «cilvēku uzticību šādam braukšanas ātruma kontroles veidam tā neatjaunos».

Timrots pauž neizpratni par IeM un Valsts policijas ignoranci pret 11 805 Latvijas iedzīvotāju izteikto viedokli, kuri parakstījuši kolektīvo iesniegumu par skaidru kārtību, kādā jādarbojas fotoradariem. Tā vietā, gatavojot MK noteikumus, esot sniegtas atsauces uz «20 saņemtiem priekšlikumiem diskusiju dokumentam par šo jautājumu».

Ieviešot iniciatīvu «Fotoradari 15+», braukšanas ātruma kontrole netiktu atcelta, uzsver iniciatīvas rosinātājs. «Rosinām vienkārši sistēmu padarīt cilvēciskāku, visiem saprotamu, un, pats galvenais, lai tā uzlabotu satiksmes drošību. Pieņemot minēto iniciatīvu, mēs panāktu, ka vairums sabiedrības ir «par» fotoradaru ieviešanu, nevis kā pašlaik - ir negatīvi noskaņota,» uzsver Timrots.

Mulsinot arī cits fakts - kārtība par fotoradaru izmantošanu ir vēl tikai izstrādes procesā, bet valdībā 13.augustā skatīts informatīvais ziņojums, kurā jau norādītas prognozes naudas izteiksmē, ko plānots saņemt no soda naudām, kas uzliktas par fotoradaru fiksētajiem pārkāpumiem. Turklāt plānotie ieņēmumi valsts budžetā no gada uz gadu tikai pieaugšot. «Tas liek domāt, ka tiks ņemts katrs lats, ko var paņemt. Arī par pārkāpumiem, kas tikai par pāris kilometriem pārsniegs atļauto braukšanas ātrumu, nevērtējot patiesos satiksmes apstākļus,» uzsver Timrots.

Kā ziņots, Saeima nolēma uzdot valdībai sagatavot grozījumus normatīvajos aktos, lai reglamentētu svarīgākos noteikumus un ierobežojumus braukšanas ātruma pārkāpumu fiksēšanai ar tehniskajiem līdzekļiem - fotoiekārtām vai videoiekārtām.

Parlaments īpašu uzmanību aicinās pievērst fotoradaru izvietošanas nosacījumiem un braukšanas ātruma fiksēšanas priekšnoteikumiem.

Šāds lēmums pieņemts, ņemot vērā iedzīvotāju iniciatīvu, kas paredz ar fotoradariem fiksēt tikai tos ātruma pārkāpumus, kad par vairāk nekā 15 kilometriem stundā tiek pārsniegts atļautais braukšanas ātrums.

Iepriekš vairāki Saeimas Mandātu, ētikas un iesniegumu komisijas deputāti izteica viedokli, ka 15 kilometri stundā būtu pārāk liels braukšanas ātruma pārkāpums, ko nefiksēt ar fotoradaru, norādot, ka varētu diskutēt par iespēju ar fotoradariem nefiksēt ātruma pārkāpumus līdz desmit kilometriem stundā.

Vienlaikus deputāti uzsvēra, ka iespēja ar fotoradariem nefiksēt ātruma pārkāpumus līdz desmit kilometriem stundā būtu pieļaujama tikai attiecībā uz vieglajām automašīnām, bet uz kravas automašīnām nebūtu attiecināma.

Kā ziņots, saskaņā ar Saeimas Prezidija lēmumu Ētikas komisijai bija sākotnēji jāvērtē kolektīvais iesniegums «Fotoradari +15», kas paredz ar fotoradariem fiksēt tikai tos ātruma pārkāpumus, kas par vairāk nekā 15 kilometriem stundā pārsniedz atļauto braukšanas ātrumu. Priekšlikums paredz, ka kontrole līdz minētajai ātruma robežai tiktu atstāta tikai ceļu policistu kompetencē, kuri, izvērtējot katru konkrēto gadījumu, var pieņemt objektīvu un pamatotu lēmumu.

Komentāri (41)CopyTelegram Draugiem X Whatsapp

Tēmas

Redaktors iesaka
Nepalaid garām
Uz augšu