«Volkswagen» piecu gadu laikā vēlas kļūt par līderi elektroautomobiļu jomā (3)

Apollo.lv
CopyTelegram Draugiem X Whatsapp
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: AFP/Scanpix

«Volkswagen» koncerns ir uzstādījis mērķi kļūt par globālo elektromobiļu tirgus līderi. Eiropas lielākais autoražotājs ir apņēmības pilns līdz 2018.gadam pārspēt savus konkurentus un izrauties elektromobiļu līderpozīcijās.

«Mēs sākam pareizajā laikā. Mēs elektrizējam visas automobiļu klases, un tāpēc mums ir viss nepieciešamais, lai līdz 2018. gadam padarītu «Volkswagen» koncernu par labāko autoražotāju visās jomās, tostarp elektriskajā mobilitātē,» 65. starptautiskajā autoizstādē Frankfurtē pie Mainas teica Prof. Dr. Martins Vinterkorns (Prof. Dr. Martin Winterkorn), «Volkswagen Aktiengesellschaft» vadītājs.

Vinterkorns ir pārliecināts, ka «Volkswagen» pozīcijas ir spēcīgas: «Mums ir visaptverošākā pieeja rītdienas mobilitātei. Sākot no ļoti efektīviem, videi draudzīgiem dīzeļdegvielas, benzīna un dabasgāzes dzinējiem līdz klasiskiem hibrīddzinējiem, elektriskajiem dzinējiem un plug-in tipa hibrīdautomobiļiem - neviens cits automobiļu ražotājs nespēj mēroties ar mūsu plašo piedāvājumu».

Uzņēmums vēlas iegūt jaunus klientus ar elektriskajiem automobiļiem, kas ir tehniski moderni, praktiski ikdienas lietošanā, droši un pieejami par saprātīgu cenu. Vadošajā automobiļu industrijas izstādē «Volkswagen» stendā var apskatīt tādus modeļus kā pilnībā elektriskos «e-up!» un «e-Golf», kā arī plug-in tipa «Audi A3 e-tron» hibrīdautomobilis un «Porsche Panamera S E-Hybrid».

Vācijas autogiganta vadītājs apgalvo, ka elektriskais automobilis nedrīkst būt kompromiss uz riteņiem, tam ir jābūt pārliecinošam visās jomās. Tāpat viņš uzskata, ka vides aizsardzība un ilgtspēja arvien biežāk ir galvenie pirkšanas kritēriji: «No bezizmešu pilsētas automobiļa, plug-in tipa universālā hibrīdautomobiļa līdz trīs litru sporta sedanam - mūsu klienti ir tie, kuri izlemj, cik elektrisku automobili viņi vēlas». Turpinājumā viņš atklāja, ka elektriskās piedziņas automobiļi ir galvenais pamatnoteikums, lai sasniegtu augstos klimata aizsardzības mērķus un ka plug-in tipa hibrīdautomobiļiem ir lielākais tirgus potenciāls.

Sākotnēji līdz 2014.gadam kopumā tiks piedāvāti 14 dažādu koncerna zīmolu modeļi ar elektriskās vai hibrīdpiedziņas tehnoloģiju. Ja pieprasījums būs pietiekošs, ar alternatīvām piedziņām varētu tikt aprīkoti līdz pat 40 jauni modeļi. Vinterkorns uzsvēra, ka «Volkswagen» ir nostādījis elektrisko mobilitāti «koncerna centrā»: «Mūsu sastāvdaļu ražotnēs ir uzkrātas zināšanas par elektriskajiem dzinējiem un akumulatoru sistēmām, pie mums strādā 400 labākie elektrisko piedziņu speciālisti, un šajā jauno tehnoloģiju jomā mēs esam apmācījuši gandrīz 70 000 izstrādes, ražošanas un apkalpošanas darbiniekus - tā ir lielākā elektrifikācijas apmācības programma nozarē».

Koncerns pētniecībā un izstrādē katru gadu iegulda vairāk kā septiņus miljardus eiro. Ievērojama daļa tiek atvēlēta elektriskās mobilitātes tehnoloģiju un sastāvdaļu izstrādei - tas ir vairāk kā jebkurā citā jomā.

Lai ātri un efektīvi ieviestu elektrisko automobiļu ražošanu visos koncerna zīmolos un transportlīdzekļu klasēs, svarīgākās ir modulārās būvniecības sistēmas, kas jau no paša sākuma tiek paredzētas elektrisko piedziņas daļu montāžai. Ražotnes Bratislavā, Pueblā, Volfsburgā, Leipcigā un Ingolštatē tagad var elastīgi un ar zemu riska iespējamību reaģēt uz pieprasījumu, ja tas pieaugs, un, izmantojot pārbaudītas sastāvdaļas, samazināt gan automobiļu svaru, gan izmaksas.

Viszemākais izmešu līmenis ir «Volkswagen XL 1» plug-in tipa hibrīdautomobilim. Pasaulē efektīvākā sērijveida automobiļa CO2 izmešu daudzums ir 21 g/km, tas patērē tikai 0,9 litrus degvielas, un tā nobraucamais attālums ir 500 kilometri, kas to padara par uzņēmuma tehnoloģisko līderi. Te gan ir jāuzsver, ka šī automobiļa cena ir 111 000 eiro.

Komentāri (3)CopyTelegram Draugiem X Whatsapp

Tēmas

Redaktors iesaka
Nepalaid garām
Uz augšu